Bediening scherm na uitbouw radio/navigatie

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Bediening scherm na uitbouw radio/navigatie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549341
    Theo Thomassen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2024

      Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Opel Zafira A uit 2005. In de auto zat een Siemens radio/navigatie. Daarmee werd ook het kleine scherm in het dashboard bediend. Ik heb de Siemens radio vervangen door een andere meer moderne radio. Nu kan ik echter niet meer het scherm bedienen: tijd wijzigen of meldingen weg enteren. Nu heb ik gelezen dat er ook Zafiras zijn waarbij het scherm bediend wordt met twee knopjes op de ruitenwisserschakelaar. Mijn vraag: kan ik mijn ruitenwisserschakelaar vervangen door een ruitenwisserschakelaar waarmee ik het scherm kan bedienen? Zo niet: is er een andere oplossing?

      #18549365
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Scherm kan geconfigureerd worden voor bediening met knoppen op ruitenwisser hendel. Moet je natuurlijk ook de hendel plaatsen.

         

        Of een fatsoenlijke aftermarket radio plaatsen die ook display kan bedienen.

        #18549383
        Theo Thomassen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2024

          Bedankt voor je antwoord. Maar wat bedoel je precies met een aftermarket radio? Heb zelf ook zitten kijken voor een andere radio, maar kom dan alleen uit met een gebruikte radio met dezelfde beperkingen als de radio die oorspronkelijk in mijn Zafira zat.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.