BCM en IPC programmeren voor Cruise in Corsa E

Forumindex Forums Overige Op-Com BCM en IPC programmeren voor Cruise in Corsa E

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18406784
    JRSchiphol
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2021

      Dag mensen,

      Ik heb een tijdje research gedaan naar het ‘retrofitten’ van Cruis Control in de Corsa E.
      Ik heb vaak contact gehad met IntellilinkMods in UK (heb ik ook mijn R4 vandaan) en zij hebben bij meerdere auto’s dmv nieuw stuur, BCM en IPC programmeren cruise control geactiveerd.

      Hij is echter heel sloom met reageren (plus hij zit in de UK, dus alles moet remote met een VXDIAG) en wil daarom eens in Nederland kijken of er iemand mij hier mee kan helpen. Het lijkt me heel leuk en grappig om dit voor elkaar te kunnen krijgen zodat mijn Corsa helemaal compleet is, zeker nu ik lange afstanden rij.

      Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

      Met vriendelijke groet,
      Jonah

      #18406802
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Als er al iemand is die je kan helpen is het ZakhooiTM van het forum.

        Hij doet ook op afstand programmeren van Opels.

        #18406847
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Corsa E heeft cruise control standard of niet?

          #18406863
          JRSchiphol
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2021

            @liviu2004

            Corsa E heeft het als het goed is wel klaar staan in de BCM, maar er zijn versies uitgekomen waar het niet op het stuurwiel zit.
            I’m one of the unlucky ones. (Er zijn zelfs Corsa’s in Duitsland waar helemaal niks op het stuur zit.)

            Als het goed is is het een kwestie van een stuurwiel waar het wel op zit, op de bestaande plug van de Klokveer plaatsen en dan activeren in de BCM, en dan de IPC (dashboard klokken).

            Foto 25-10-2019 22 59 27

            #18410208
            JRSchiphol
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2021

              Niemand die me hier mee kan helpen?

              #18442097
              JRSchiphol
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2021

                Zojuist de auto voorzien van z’n nieuwe stuur. Lampjes, alles werkt aan de Cruise Control paneel. Alleen moet deze nog steeds worden geprogrammeerd.

                Paar dingen nog gecheckt:
                – Clockspring (en dus kabelboom) is het zelfde van Non-CC als CC Corsa E’s
                – Knoppen krijgen licht en stroom
                – De Insturmentcluster is voorzien van de Cruisecontrol lampjes.

                Enige wat ontbreekt is de knop aan het uiteinde van het gaspedaal om de Cruise Control te overrulen, maar lijkt mij geen probleem denk ik voor het programmeren.

                Iemand die mij hier alsnog mee kan helpen?

                #18442121
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Corsa E programmeren kan je alleen met OPEL DUITSLAND ONLINE ACCOUNT. Als OPEL DUITSLAND WIL en 100% mensen wil niet.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.