Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › bbs rs 5-120
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2009 om 20:10 #17213303
hallo ik heb un vraagje voor wie het weet.
ik heb een opel commodore gs/e coupe b model met orgineel velgen 5gaats en et 41 7j 14” en nu wil ik van die bbs rs velgen kopen maar klopt het dat die van bmw met steek 5-120 passen? ik zag er van un e30 m3 met 8 en 9j et 11 en et20 16” of heeft hier iemand er al ervaring mee?20 oktober 2009 om 20:25 #17539580mijn vader heeft ze onder zijn b commo zitten.
en die steek past 5×120
20 oktober 2009 om 23:03 #17539581Dap past en zal best leuk uitzien al verwacht ik problemen met die ET van 11 en 20,ik heb dan geen Commo ervaring maar zou die ET waardes eens vergelijken met een originele Commo velg en die waarde een beetje aanhouden.
11 en 20 is voor oude Opels erg weinig en gaat vaak aanlopen,teminste bij Monza/Senator…
21 oktober 2009 om 06:53 #17539582Ik heb je een u2u gestuurd.
21 oktober 2009 om 07:58 #17539583AnoniemLid sinds:
1 January 19705×120 past cker
et waarde waarde weet ik niet helemaal cker maar je kunt wel veel kwijt onder een commodore
voor 8×15 et 23
achter 10×15 et 17
was origineel n rekord
maar nu met assen van een commodore
en de spatbordranden van een d rekord en b commodore zijn gelijk dus vergelijkbaar;)21 oktober 2009 om 08:59 #17539584Dan gaat 9×16 ET20 dus ook mooi passen. Ikheb nog 4 remotecs in die maat. Je hebt een U2U.
21 oktober 2009 om 09:36 #17539585origineel gepost door GSE
Dap past en zal best leuk uitzien al verwacht ik problemen met die ET van 11 en 20,ik heb dan geen Commo ervaring maar zou die ET waardes eens vergelijken met een originele Commo velg en die waarde een beetje aanhouden.11 en 20 is voor oude Opels erg weinig en gaat vaak aanlopen,teminste bij Monza/Senator…
Senator / Monza is anders.
Je kan de originele et-waarde aanhouden als je wil hebben dat de auto blijft uitzien als een SRV-wagen.
Zelf rijd ik met rondom ,LET OP, 10×17 et17 en loopt nergens aan, alleen veel last van spoorvorming bij slecht wegdek.Dus die BMW-wielen passen mooi, als de bandenmaat goed is.
Goede keus.21 oktober 2009 om 10:25 #17539586ja klopt.
mijn vader heeft ook veel last van spoorvorming…
22 oktober 2009 om 19:04 #17539587zo wel al snel veel reacties op mn vraagje. das mooi
ik ga toch wel snel un keer van die bbs rs velgen kopen.
heb de auto geheel uit elkaar en verder alle losse delen zn beetje klaar.
nu alleen die vaste carroserie zelf strak maken das ook mn beroep.
hij word metalflake blauw en dacht eraan die bbs rs velgen binnenin ook blauw te maken wat nu zilver is altijd.
heb een orginele gse motor maar wel compleet gereviseerd met vergroomde kleppendeksel al in de bok hangen.
de auto is verder orgineel als ie klaar is behalve geluidsinstalatie en engelmann spiegels ondat die orginele 1dikke en 1 dunne is das niet mooi en doe die stootstrips aan zijkant er nietmeer op.
waarom kun je voor een commodore b eigenlijk alleen koni’s achter of orgineel kopen en geen verlagingsspul das jammer.22 oktober 2009 om 19:54 #17539588je hebt wel verlagingsveren voor een commodore B.
moet je ff ebay in de gaten houden en kijken naar anton weidner H&R veren… anton weidner is nu overleden maar H&R heeft dat bedrijf over genomen…
22 oktober 2009 om 20:33 #17539589heb zelf gereden met 225/50R17 8 J ET 20… en voor mij was het niet wat,
liep niet aan , ondanks auto verlaagd is.momenteel 215/55R16 9J ET 30 en dat gaat prima.
22 oktober 2009 om 20:40 #17539590AnoniemLid sinds:
1 January 1970maar das niet onder n b commodore toch;)
22 oktober 2009 om 21:16 #17539591ach verrek… :D
sorry :D
maar tis maar ff dat men het weet :P :P
maaruh de spoorbreedte doet me kaar nie veel onder toch?
1 december 2009 om 21:45 #17539592wat zou de bandenmaat ongeveer moeten zijn met 8j en 9j op 16” onder rekord d commodore b dan?
9 februari 2012 om 19:41 #17539594ik heb de wielen er nu onder en het raakt nergens als je gewoon rijd.
http://img641.imageshack.us/img641/4620/02122011719.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;9 februari 2012 om 20:12 #1753959510 februari 2012 om 01:28 #17539596Markus heeft als het goed is ook 9 x 16 op zijn commodore.
10 x 17 gaat ook nog zelfs zonder de carosserie te verbreden , hebben wij al geprobeerd.
10 februari 2012 om 08:55 #17539597AnoniemLid sinds:
1 January 197010 februari 2012 om 14:33 #17539593AnoniemLid sinds:
1 January 1970De velgen staan hem zekers goed, btw, mooie kleur op je wagen :thumb
meer :kewlpics graag :D
11 februari 2012 om 19:54 #17539598ik heb fotos vanaf ik hem kocht tot het einde van de restauratie maar wel veel fotos van binnen die zijn beetje onduidelijk.
heb net in de gaten hoe je fotos op het forum plaatst maar hoe heb je die ene foto zo groot kunnen laten?
als ik dat weet ben ik dr. kan ik morgen eens een restauratie topic beginnen en vol knallen.12 februari 2012 om 13:49 #17539599AnoniemLid sinds:
1 January 19701: maak een mapje aan op je computer
2: zet daar een copy van je originele fotos in
3: controleer alle fotos, en verwijder de slechte fotos4: ga nu met de goede fotos in dat mapje aan het werk,
weet niet in welke pixels grootte ze origineel zijn,
maar over de vraag die je evt gaat stellen, hoe deze foto’s kleiner te krijgen??
hier dan een link naar een gratis voorbeeldproggie waarmee het lukken moet :D
>>>> http://pixresizer.nl.softonic.com/<<<<Voor het plaatsen in het forum kies ik persoonlijk ong 700 of 800 pixels breed,
de lengte maakt niets uit,
maar met max 800 pixels breed is het voor ierdereen ruim te overzien op het scherm :thumb5: heb je alle fotos onder handen genomen, en hebben ze inmiddels allemaal dezelfde grootte,
doe dan even een laatste check en kijk in het mapje, of de fotos goed en duidelijk zijn.6: zo ja, ga dan naar je account van imageshack, en zet ze daar op de server.
gebruik dan de links die naar je fotoalbum op imageshack leiden,
en plaats deze hier in forum cq topic, met evt je ervaringen erbij :wors7: deze links zet je tussen [img]hiertussen-je-link-naar-imageshack[/img],
en dan klik je even onderaan het bericht op voorbeeld,
zo kan je eerst kijken of de foto in beeld in gekomen in je bericht, als dat eenmaal succesvol verlopen is,
dan ga je verder met de rest van de foto’s en een evt verhaaltje erbij :thumbhoop voor je dat het duidelijk is, en dat je er voldoende mee uit de voeten kan,
want het zou mooi zijn dat het jou lukt om hier een aantal fotos
van je geweldige commo te plaatsten. :wubheb je verdere vragen, twijfel niet, laat ze los, er is hulp voldoende hiero :D
succes ermee :thumbup
15 februari 2012 om 22:44 #17539600AnoniemLid sinds:
1 January 1970:kewlpics
16 februari 2012 om 06:56 #17539601Kleine aanvulling c.q. correctie op Ron’s uitleg. Ik vind persoonlijk Photobucket iets lekkerder werken dan Imageshack.
16 februari 2012 om 12:08 #17539602AnoniemLid sinds:
1 January 1970@rinus de boer wrote:
Kleine aanvulling c.q. correctie op Ron’s uitleg. Ik vind persoonlijk Photobucket iets lekkerder werken dan Imageshack.
om het niet te moeilijk te maken was mn uitleg gebaseerd
op het account van deze user, en dat heeft ie, nl bij imageshack king:btw: heb al een pb naar deze user gestuurd, met 2 mooie commo pics,
prachtige wagen overigens, user heeft de pb wel gezien of gelezen,
maar heb tot op heden geen reactie hier of via pb gezien :shock: :hmmzvandaar ook mijn reactie met :kewlpics
22 februari 2012 om 19:40 #17539603ik ben al op de pc bezig met fotos maar had even de carnaval dr tussen.
nu kan de auto eindelijk naar buiten.
worden de fotos ook beter.
zat met wat elektrisch gedoe waar ik niet zo in thuis ben maar is gelukt., -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.