Basisafstelling/Welke venturi’s c20xe @ webers?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Basisafstelling/Welke venturi’s c20xe @ webers?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244978
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      heey

      weet iemand toevallig een ”basis”afstelling (dus sproeier bezetting) en welke venturi’s er in 40mm webers moeten?
      dit zodat de motor er iig wel op wil lopen, en dat dan iig het koelsysteem kan ontluchten…

      Marc

      #17969095
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Wat is je bezetting nu miss hoef je niet veel te veranderen. Ik heb ergens een boek waar het instaat zal ff zoekeb

        Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

        #17969096
        Ludolph
          Lid sinds:
          25 June 2008

          is het blok stock?

          #17969097
          lenn0
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2009

            http://cnx.org/content/m37431/latest/

            Deze link kan je misschien handig vinden.

            Uit eigen ervaring, even uit mijn hoofd bij mijn standaard c20xe , venturimaat 34, hoofdsproeiers rond de 130, air correctors 190 a 200 , stationairsproeiers 50 a 55.

            Dit is veilig zat om mee te beginnen, wil jouw c20xe wat meer toeren dan standaard, dan kun je hier op verder berekenen, staat ook allemaal in de link.
            Let wel dat je met een beetje getuned blok al snel 45’ers wil aangezien je met de 40mm niet groter dan 36mm venturi’s kan gaan.

            #17969098
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              Ik zou een venturi 36 doen met main jet 140 air correct 210

              Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

              #17969099
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                ik zou voor 45mm webers gaan, dat vind een c20xe veel fijner.
                maatje van me had ooit een setje nieuwe op een standaard c20xe gemaakt voor de cross, ding trok als een mongool.
                mijn ervaring met webers is, als je met webers wilt rijden, KOOP DAN NIEUWE!!!!!!!
                dan weet je 100% zeker dat ze goed zijn, en op elkaar afgestemd.
                zorg wel dat je op een volgende nummers hebt, dan heb je minimale afwijking.

                groeten.

                #17969100
                otdh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 March 2010

                  heey

                  mijn webers zijn een matching pair, en ooit eens door mijzelf nieuw gekocht

                  iig bedankt voor de info qua sproeiers enzo, zal ze straks eens uit elkaar halen en even kijken wat erin zit

                  Marc

                  #17969101
                  kiyamizio
                    Lid sinds:
                    5 February 2010

                    Je kan met 36venturi maar tot 160pk. Dus 45mm webers zijn idd beter. Maarja als je ze al heb liggen

                    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.