Barst in voorruit.

Forumindex Forums Modellen Calibra Barst in voorruit.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264352
    81supporter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 November 2011

      Hallo allemaal.

      Wie weet hier het antwoord op ?

      Begin Februari een nieuwe voorruit laten plaatsen.
      Nu alweer een barst er in aan de onderzijde aan de bijrijderskant.
      Geen steenslag , gewoon zo ineens tijdens een rit van t werk naar huis.

      Hoe kan dit ?
      Verkeerd ingekit ?
      Spanning ?

      Bedankt vast.

      #18220197
      ricksmits
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 June 2013

        @81supporter wrote:

        Hallo allemaal.

        Wie weet hier het antwoord op ?

        Begin Februari een nieuwe voorruit laten plaatsen.
        Nu alweer een barst er in aan de onderzijde aan de bijrijderskant.
        Geen steenslag , gewoon zo ineens tijdens een rit van t werk naar huis.

        Hoe kan dit ?
        Verkeerd ingekit ? Nee, dit is niet mogelijk. het enige gevolg van verkeerd inkitten is mogelijk lekkage dan wel suizen.
        Spanning ? Ik heb er zelf géén ervaring mee, ik heb klanten gehad die ook gezworen hebben dat er niks gebeurd is en echt door de spanning zou komen. alleen dit is niet te bewijzen en voeren wij hier ook geen garantie op. Een voorruit staat in zekere zin altijd onder spanning.. met de komst van ingekitte ruiten is het namelijk zo dat de ruit deel uitmaakt van de krachtverdeling van de carroserie. in kleine mate uiteraard.

        Bedankt vast.

        ik denk persoonlijk dat je gewoon domme pech hebt. Ik hoop dat je verzekering het dekt

        #18220198
        81supporter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 November 2011

          Ik denk niet dat ik binnen 3 weken aan moet komen bij mijn verzekering voor een 2e nieuwe ruit.
          Naar mijn mening valt dit onder risoco en dekking van de garage.
          Ze gaven wel aan dat als de ruit contact maakt met metaal (te weinig kit ) dit de kans op barsten vergroot.
          En ik heb absoluut geen zin in getouwtrek tussen de verzekering en de hersteller. ( met mij in t midden )
          Ik vind dat als een ruit binnen 3 weken na plaatsing knapt het een montageprobleem is en daarmee het probleem van de glasboer.
          Exact 21 dagen….

          Toch ?

          #18220199
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            roest tussen de ruit en de stijl laat de ruit ook barsten.

            #18220200
            81supporter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 November 2011

              Maar niet binnen 3 weken. Het is geen Alfa Romeo..
              Roest wat er zat is weggeslepen en in de primer gezet.

              #18220201
              ricksmits
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 June 2013

                @81supporter wrote:

                Ik denk niet dat ik binnen 3 weken aan moet komen bij mijn verzekering voor een 2e nieuwe ruit.

                logisch

                Naar mijn mening valt dit onder risoco en dekking van de garage.
                risico:ja.. dekking? voor dit soort dingen zijn er geen verzekeringen voor garages :)

                Ze gaven wel aan dat als de ruit contact maakt met metaal (te weinig kit ) dit de kans op barsten vergroot.

                als ze dit aangeven is het klaar, dan horen hun het op te lossen. Als ze jou gaan wegsturen met het verhaal dat een werkzaamheid van hun is uitgevoerd met TE: 1 weinig 2 veel 3 scheef 4 geel-gekleurde 5 verzinnogmeervoorgekkedingen dan hebben ze zichzelf

                En ik heb absoluut geen zin in getouwtrek tussen de verzekering en de hersteller. ( met mij in t midden )
                Doen ze niet. hersteller maakt jou ruit, stuurt rekening naar verzekering. als die zegt nee.. dan zegt het schade bedrijf jammer, en sturen ze jou de rekening. jij mag met je verzekering gaan vechten.

                Ik vind dat als een ruit binnen 3 weken na plaatsing knapt het een montageprobleem is en daarmee het probleem van de glasboer.
                Exact 21 dagen….

                Het probleem is dat er weinig fout kan gaan als de ruit eenmaal zit. Wat natuurlijk kan is dat bij het aanzetten van de lijsten ze je raam kapot slaan.. alleen dat krakt niet pas na 21 dagen. Op dit moment ”kies ik partij voor het herstelbedrijf”. Ik zie persoonlijk ( met mijn 6 jaar werkervaring in de schade herstel ) niet in hoe het schade bedrijf in dit geval schuld kan hebben. No offence verder

                Toch ?

                #18220202
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Heb met 2dagen een ruit gebarsten gehad, kwam echter wel door een steentje, werd gewoon gedekt

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                  #18220203
                  81supporter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 November 2011

                    Het vreemde vind ik dat als je je meld met een probleem het afschuiven direct begint.
                    Je hebt ook geen keus van herstelbedrijf , je verzekering heeft een contract en daar moet je t mee doen.
                    Ik rij nu 30 jaar auto en heb dit nog nooit meegemaakt.
                    Ja , het is natuurlijk al een oudere auto…wat heeft dat er nou mee te maken ?
                    Een week terug foutloos door de APK.
                    Er kan een productiefout zitten in het raam , en misschien is de glazenplakker niet deskundig genoeg of heeft het raam een tik gehad.
                    Je zal het nooit weten want ik heb nog nooit een garage een fout horen toegeven !

                    Geen steentje op de ruit gehad Willem.
                    Vandaag de auto niet eens gebruikt. De barst 30 cm langer nu.
                    De ruit staat zwaar onder spanning !

                    #18220204
                    ricksmits
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 June 2013

                      @81supporter wrote:

                      Het vreemde vind ik dat als je je meld met een probleem het afschuiven direct begint.
                      Je hebt ook geen keus van herstelbedrijf , je verzekering heeft een contract en daar moet je t mee doen.
                      Ik rij nu 30 jaar auto en heb dit nog nooit meegemaakt.
                      Ja , het is natuurlijk al een oudere auto…wat heeft dat er nou mee te maken ?
                      Een week terug foutloos door de APK.
                      Er kan een productiefout zitten in het raam , en misschien is de glazenplakker niet deskundig genoeg of heeft het raam een tik gehad.
                      Je zal het nooit weten want ik heb nog nooit een garage een fout horen toegeven !

                      Ik vaker als niet haha

                      Geen steentje op de ruit gehad Willem.
                      Vandaag de auto niet eens gebruikt. De barst 30 cm langer nu.
                      De ruit staat zwaar onder spanning !

                      Een gelijmde ruit kan om twee reden onder spanning staan:
                      aanbouwdelen verkeerd terug gemonteerd.
                      Of carroserie stond niet op de wielen dan wel op een niet rechte vlakke vloer tijdens het inlijmen van de ruit.

                      jij heb 3 opties
                      zelf betalen ( niet leuk )
                      naar de garage gaan, aangeven dat je de manager wil spreken. Aangeven wat er gebeurt is en dan indien nodig schriftelijk indienen en wachten op reactie. soms, als je maar genoeg zeikt ( no offence, ik bedoel het goed ).. dan doe ze t maar om er vanaf te zijn
                      – verzekering bellen, kheb weer schade, en opnieuw laten doen, desnoods ergens anders. OVERLEG je opties! als jij naar bedrijf 1 gaat en geen eigen risico hebt.. maar jij vind dat een k*tbedrijf, dan kun je t proberen bij een ander.. stel je gaat dan naar bedrijf B, die delen jou mede dat je bji hun een eigen risico hebt van 100 euro.. dan kun je zeggen, he weet je wat, als jullie mijn eigen risico betalen, mogen jullie die ruit doen. of we delen het, of weet ik veel.. altijd wel iets op te verzinnen :) Zo kun je best veel schipperen.

                      Als ik mijn ruit zelf vernieuw ( bedrijf B in dit geval ) had ik een eigen risico van 75 euro, bij carglass zou ik 50 hebben.. MYASS! ik doe het zelf wel, weet ik zeker dat het 100% goed zit. :jerry

                      #18220205
                      81supporter
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 November 2011

                        Afgelopen Vrijdag de verzekering eens gebeld met het verhaal.
                        De verzekeringsman begon te lachen en zei dat “glasgarage ” toevallig net was geweest bij hun voor een gesprek en liep te verkondigen dat zij de beste van de goeiste waren op glasgebied.
                        Ik bel je zo terug zei hij.
                        2 uur later telefoon van de verzekering met het bericht dat ik een andere ruit krijg aangeboden.
                        6 uur later telefoon van glasgarage dat ze bij hoge uitzondering het raam vervangen onder garantie. ( glasleverancier heeft dus toegegeven dat ook een voorruit slecht kan zijn )
                        Nu krijg ik er ook een nieuw rubber in. Dat hadden ze ook niet gedaan dus.

                        Ben benieuwd.
                        Maar ik ben tot nu toe tevreden met mijn verzekering en hun aanpak.
                        Dankzij hun heb ik een nieuw ruitje.

                        #18220206
                        BlackVec
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 February 2008

                          Bij welke verzekeraar zit je?
                          Ben ik dan ook wel weer benieuwd naar.

                          #18220207
                          81supporter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 November 2011

                            Al sinds 1988 bij Kees de Zeeuw in Groningen.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.