bandenvraagje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum bandenvraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261970
    JeroenCT
      Lid sinds:
      5 October 2012

      Hallo,

      Ik heb nu 225 45 R17 op m’n vectra.

      Kan aan een set winter geraken van 205 55 R16.
      Dus die band is 2cm minder breed.

      Scheelt dat niet qua minder grip? Is dat dan wel de moeite?

      Gr, Jeroen

      #18193363
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Ik heb altijd begrepen dat je in de winter beter een smallere band kan nemen.
        Maar ik ben een leek.

        Groet jraaf

        #18193364
        Seth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          Idd, een 195 of een 205 band is zo goed als perfect. Het is, volgens de bandenboer waar ik ben gegaan, verstandig om te kiezen voor de kleinst voorgeschreven bandenmaat met bijbehorende velgen. Bij gladheid geldt een breed contactvlak met het wegdek immers als een nadeel. Winterbanden dienen ook over het algemeen een 0,2 bar hogere bandenspanning te hebben dan de zomerbanden.

          #18193365
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            Feit is dat een smallere band meer gewicht per vierkante centimeter heeft. Ten opzichte van een bredere band.
            inderdaad kijken welke band er minimaal onder hoort dan zit je sowieso goed.

            #18193366
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Alles wat hierboven geschreven is, is correct.
              wat ook van belang is dat de band dan een hogere wang heeft.
              hier door kan het profiel beter bewegen en makkelijker door de sneeuw “graven”

              #18193367
              jadatis
                Lid sinds:
                11 October 2011