Bandenmaat winterbanden astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Bandenmaat winterbanden astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244729
    Richard76
      Lid sinds:
      31 December 2011

      Hallo,

      Ik ben helemaal nieuw hier op het forum maar ik heb een vraag die ik graag hier zou willen stellen.
      Ik heb afgelopen een 2e hands Astra station uit 2008 gekocht en ben nu op zoek naar een setje winterbanden.
      Nu heb ik een mooie set lichtmetalen velgen met banden op internet gevonden maar die set heeft bandenmaat 225/45/17 ik weet dat de wielmaat goed is maar nu zie ik in het instructieboekje van de Astra dat deze maat NIET toegestaan is als winterband. Wie weet waarom dit niet toegestaan is en of heeft iemand deze maat als winterband onder een Astra?
      Alvast bedankt

      #17966414
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Winterbanden wil je zo klein mogelijk hebben. Hoe kleiner je velgenmaat, hoe hoger de zijwang en het allerbelangrijkste : hoe smaller je loopvlak.

        Een 17″ band oogt erg leuk, maar met zo’n brede band heb je vele malen meer kans op aqua planning dan met een smallere band.
        Juist met sneeuw en gladheid wil je dat juist voorkomen.

        #17966415
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Je kan er dan geen kettingen omheen plakken….

          Willem

          #17966416
          Richard76
            Lid sinds:
            31 December 2011

            Harstikke bedankt voor de snelle reacties :thumb
            Ik ga maar op zoek naar een wat kleiner setje, ik weet in ieder geval zeker dat ik een hoop plezier zal gaan hebben van dit forum :D

            #17966417
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              Ik heb er nu 205/50/17 opliggen, dat werkt ook goed, je Wang is dan nog vrij hoog, ik heb er ook passende sneeuwkettingen voor dus dat kan wel.

              Ik heb overigens ook nog een setje 16″ lichtmetalen wielen met goede michelin winterbanden te koop staan, pm maar bij interesse

              Verstuurd van mijn HTC EVO 3D X515m met Tapatalk

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.