Banden vraag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Banden vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211626
    speaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      ff een vraagje mbt mijn bandenmaat.

      Voor zit er 205/55/16 op en achter 215/55/16
      Zijn er meerdere C rijders die ( al met 16″rijden ) met verschillende maten rijden?????????????
      Of heeft de verkoper gewoon 2 banden er onder gegooid die in de buurt kwamen?

      In één van de voorbanden zit een hobbel waardoor het stuur schommeld/trilt.
      Ik zit nu in dubio of ik snel op zoek ga naar een 17 of 18″ velgensetje met banden of gewoon verder rijd met m’n 16″ en gewoon 2 nieuwe banden koop.

      #17515304
      chrisvocht
        Lid sinds:
        16 January 2006

        zet er maar nieuwe banden om heen
        het is niet vertrouwt om zo door te rijden .

        #17515305
        aapje1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2006

          Je kunt hier ook 4 winterbanden op doen, er vast op gaan rijden en dan grotere mooiere zoeken.

          wel 4 zelfde maat..

          Misschien een idee…

          #17515306
          Silver
            Lid sinds:
            7 July 2006

            ligt ook een beetje aan je budget, als in de toekomst toch al van plan was om een 17 of 18 inc set te gaan nemen.
            kan je nu mischien versnelt die keuze maken.
            die hobbel is dat z”on ei die op je wang zit.. dan niet verder mee rijden.

            #17515307
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              De achterbanden zijn haast nieuw , dus daar is niks mis mee.

              De voorband met bobbel/onevenheid heb ik al vervangen voor m’n wintervelg/band ( for the time being ) En nu rijd ie weer perfect. Dus dat was ook het probleem!!

              Ik overweeg eigenlijk om maar gewoon UHP banden er onder te zetten , want die zaten ook onder m’n vorige en reden uitstekend ( ultra-high-performance voor de gene die het willen weten, met verstevigde wangen )

              Maar ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die met een maatje kleiner aan de voorkant rijden?!!

              #17515308
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                Ik denk eerder dat de voorbanden slecht waren en vervangen of…door vorige eigenaar of dealer..
                Ik kan me wel voor smaller als aachter voorstellen als je heel breed gaat…..inverband met draaien ..stuur..

                Maar indd je had me al eeens een U2U gestuurd je hebt al winterbanden..

                verder weet ik het ook niet
                bij mij zit er
                215/50/17″ op 4 wielen

                #17515309
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  Die verschillende banden maten is idd een euro kwestie.
                  de 205/55 is goed koper dan de 215/55 band.
                  Maar nu heb je wel een verkeerde km aanduiding.

                  #17515310
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    origineel gepost door arjontje
                    Die verschillende banden maten is idd een euro kwestie.
                    de 205/55 is goed koper dan de 215/55 band.
                    Maar nu heb je wel een verkeerde km aanduiding.

                    Ik keek ff op autobandenmarkt.nl maar daar zijn de 215/55 goedkoper dan 205/55. Ik denk gewoon dat ie deze nog had liggen ofzo. Maar de kanvas is waarschijnlijk een beetje gaar , want die bult is van niks, in eens ontstaan en werd hoe langer hoe heviger ( qua hobbelen en trillen )

                    #17515311
                    vectra2004gts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 August 2007

                      heb je geen garantie zou niet akkoord gaan met slechte banden levens gevaarlijk hij had ook wel kunnen klappen onderweg

                      #17515312
                      arjontje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 March 2006

                        origineel gepost door vectra2004gts
                        heb je geen garantie zou niet akkoord gaan met slechte banden levens gevaarlijk hij had ook wel kunnen klappen onderweg

                        Dit kan je niet zien van te voren.
                        Het is dus helaas pech hebben. En het valt dus ook niet onder de garantie.
                        Je hoeft maar 1 keer een kuil in de weg verkeerd te raken en het canvas scheurt.

                        Hier krijg je een soort van ei op het loop vlak.

                        heb van de week nog bij een auto alle 4 de banden vervangen.
                        Banden waren 5 weken geleden er op gelegd.
                        Hier zat wel garantie op omdat het een fout van de fabriek was.

                        Dit zal helaas bij Peter niet het geval zijn.

                        #17515313
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          Onder mijn Vec lag standaard 215x55x16 Handboek geeft dit ook aan als standaard maat. Als je voor een ander maatje hebt is dat niet correct. Fabrikant schrijft 4 banden van de zelfde afmeting voor. Alleen italiaanse super cars hebben afwijkende maten voor en achter. UHP, is dat zo iets als extra load? Met andere woorden, tot 650 kilo per band aan draagkracht.

                          Safe driving Jurgen.

                          #17515314
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            origineel gepost door jraaf
                            Onder mijn Vec lag standaard 215x55x16 Handboek geeft dit ook aan als standaard maat. Als je voor een ander maatje hebt is dat niet correct. Fabrikant schrijft 4 banden van de zelfde afmeting voor. Alleen italiaanse super cars hebben afwijkende maten voor en achter. UHP, is dat zo iets als extra load? Met andere woorden, tot 650 kilo per band aan draagkracht.

                            Safe driving Jurgen.

                            Niet alleen Italiaanse super auto’s.
                            De gewone Duitsers hebben het ook ;)

                            Maar de term uhp ken ik niet.
                            Werk nog wel bij een banden bedrijf :hmmz
                            Het enige wat ik ken zijn de porsche N coderingen.

                            #17515315
                            speaker
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 March 2007

                              UHP = Ultra High Performance

                              “KENMERKEN”

                              – Vernieuwende vormgeving en uitgekiend lijnenspel.
                              – Parametrisch design waarbij per maat het meest optimale contour, profiel en constructie is bepaald.
                              – Handling Tuned Tread Compound (HTTC)
                              – HTS+ (Handling Tuned Sidewall) principe
                              – Twee rayon karkaslagen zorgen ervoor de band tijdens handling stabiel en stevig is.

                              “VOORDELEN”

                              – Goede performance en unieke uitstraling.
                              – Uitstekende prestaties op nat en droog wegdek.
                              – Extreem hoge spoorkracht, waardoor bochten sneller te nemen zijn. De auto laat zich in bochten ook gedoseerd corrigeren.
                              – Direct stuurgevoel en optimaal contact met het wegdek.
                              – Maximale weerstand tegen zijdelingse krachten. Goede beheersbaarheid in kritische situaties.

                              oftewel: Een verstevigde stevige sportieve band die mooie oogt en goed rijdt. :angel

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.