Balansassen verwijderen of niet??

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Balansassen verwijderen of niet??

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223519
    opctjeee
      Lid sinds:
      8 May 2010

      Hallo,

      Nu mijn blok toch uit elkaar ligt voor revisie overweeg ik om de balansassen eruit te gooien, M tech verkocht kitjes om deze eruit te gooien, heeft iemend daar ervaring mee?
      Nadelen? voordelen?
      orgineel mooi laten zitten of toch beter uit gooien??

      Alvast bedankt

      #17699674
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        Als je ze eruit haalt zal de motor wat vlotter oppakken maar misschien ook wat minder mooi trillingsvrij rond lopen…

        Bij een Z20LET is heel het drijfwerk aangepast op balansassen (qua balancering en gewicht) nu zal de boel waarschijnlijk niet kapot lopen als je ze eruit haalt maar het is ook niet zo als de constructeur bedoeld heeft… (maar ja dta is chippen ook niet)

        De Z20LEH uit de Astra H OPC heeft ze ook niet om de motor een wat sportiever karakter te geven…

        Ik denk niet dat het kwaad kan maar zolang je geen extreme tuning doet zal ik er geen geld aan besteden om ze eruit te halen want daar merk je vrijwel niks van…

        #17699675
        tijgetje57
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          Het schijnt ongeveer een kilo of 6 te schelen.

          En hij pakt iets feller op zeggen ze op het vxr forum.

          #17699676
          zetos
            Lid sinds:
            4 January 2009

            Jupz en 5 pk. Idd hij zal iets minder comfortabel lopen maar de 300 pk red je er wel mee..

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.