Balansassen delete kit Z20LET.

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Balansassen delete kit Z20LET.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216885
    OPCdriver
      Lid sinds:
      1 August 2009

      Is er al iemand die zo’n kit in z’n Z20LET geplaatst heeft?
      Onze huistuner zegt dat je dit zonder probleem er in kunt zetten , maar Courtenay vermeld juist dat je dit niet zonder het draaiend gedeelte te balanceren kunt monteren.
      Wie heeft het bij het rechte eind of zijn deze kits onderling verschillend?
      En is er een positief merkbaar verschil?
      Gr Marcel

      #17602429
      giuliettaevo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2006

        Bij Saab en Alfa Romeo gebruiken ze ook balansassen en bij beide merken kun je zonder problemen de riem/ketting daarvan verwijderen en ze niet gebruiken. In het geval van de Saab moet je de assen laten zitten of speciale bussen plaatsen om de oliedruk goed te houden. Bij Alfa laten ze de assen meestal ook zitten, volgens mij waren die lastig te verwijderen oid.

        Bij beide merken pakt de motor sneller op en levert iets meer vermogen. Veel onrustiger gaan ze er ook niet van lopen en trillingen zijn er ook niet veel meer.

        Maar ja, dat geeft noig geen garantie dat het bij Opel ook zo is…:(

        #17602430
        Andre Botter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2004

          Assen kunnen er met die kit zo uit geen probleem ik merk er met stationair lopen weinig van.

          #17602431
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            De kit schijnt volgens onze huistuner al niet meer leverbaar/gemaakt te worden , dus als ik hem zou willen moet ik die van Courtenay nemen en daar moet bij geboord en getapt worden , iets wat ik niet zocht omdat ik mijn motor er niet helemaal voor uitelkaar wil halen.

            #17602432
            tijgetje57
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004
              #17602433
              tijgetje57
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004
                #17602434
                OPCdriver
                  Lid sinds:
                  1 August 2009

                  Allebei bedoelde ik maar welke is het beste en waarom moet je bij die van Courtenay boren en tapen in de hoofdlagers om het te monteren en zij raden het daarom aan bij een volledige revisie en balanseren het draaiend gedeelte opnieuw bij die van M-Tech is dit niet en levert het echt iets op , want de LEH heeft de balansassen niet die de LET wel heeft voor een rustigere loop zegt men.
                  Zit hier de 40 pk verschil (tesamen met de andere turbo natuurlijk) verstopt die er is tussen de twee motortypes.
                  Gr Marcel

                  #17602435
                  Corsa16V
                    Lid sinds:
                    26 January 2005

                    Je kan orgineel van GM ook een rek bestellen zonder de balansassen. Balansassen eruit, idd draad tappen want die waren te klein. Je hoeft er niet meer voor los te halen en het loopt goed en merkt het verschil. Me collega heeft het met zijn OPC station gedaan.

                    #17602436
                    OPCdriver
                      Lid sinds:
                      1 August 2009

                      origineel gepost door Corsa16V
                      Je kan orgineel van GM ook een rek bestellen zonder de balansassen. Balansassen eruit, idd draad tappen want die waren te klein. Je hoeft er niet meer voor los te halen en het loopt goed en merkt het verschil. Me collega heeft het met zijn OPC station gedaan.

                      Lullige vraag misschien maar weet jij misschien een part nr of is dit gewoon een orgineel gm part voor de LEH motor.
                      gr Marcel.

                      #17602437
                      tijgetje57
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2004

                        je kan bij de dealert gewoon meekijken qua onderdelen.

                        Dan zie je een foto, of je print even de mtech site foto uit en neemt die mee naar de dealert. Ze zullen echt wel weten waar je over praat.

                        Mtech is dus weer niet helemaal volledig in de gegeven informatie. Is ook niet de eerste keer.

                        #17602438
                        kaydee-opc
                          Lid sinds:
                          31 August 2008

                          zat ook aan zo’n setje te denken..
                          keep us posted!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.