Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Balansassen delete kit Z20LET.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 10:49 #17216885
Is er al iemand die zo’n kit in z’n Z20LET geplaatst heeft?
Onze huistuner zegt dat je dit zonder probleem er in kunt zetten , maar Courtenay vermeld juist dat je dit niet zonder het draaiend gedeelte te balanceren kunt monteren.
Wie heeft het bij het rechte eind of zijn deze kits onderling verschillend?
En is er een positief merkbaar verschil?
Gr Marcel31 januari 2010 om 11:18 #17602429Bij Saab en Alfa Romeo gebruiken ze ook balansassen en bij beide merken kun je zonder problemen de riem/ketting daarvan verwijderen en ze niet gebruiken. In het geval van de Saab moet je de assen laten zitten of speciale bussen plaatsen om de oliedruk goed te houden. Bij Alfa laten ze de assen meestal ook zitten, volgens mij waren die lastig te verwijderen oid.
Bij beide merken pakt de motor sneller op en levert iets meer vermogen. Veel onrustiger gaan ze er ook niet van lopen en trillingen zijn er ook niet veel meer.
Maar ja, dat geeft noig geen garantie dat het bij Opel ook zo is…:(
4 februari 2010 om 13:14 #17602430Assen kunnen er met die kit zo uit geen probleem ik merk er met stationair lopen weinig van.
5 februari 2010 om 09:37 #17602431De kit schijnt volgens onze huistuner al niet meer leverbaar/gemaakt te worden , dus als ik hem zou willen moet ik die van Courtenay nemen en daar moet bij geboord en getapt worden , iets wat ik niet zocht omdat ik mijn motor er niet helemaal voor uitelkaar wil halen.
5 februari 2010 om 10:29 #176024325 februari 2010 om 10:31 #176024335 februari 2010 om 16:13 #17602434Allebei bedoelde ik maar welke is het beste en waarom moet je bij die van Courtenay boren en tapen in de hoofdlagers om het te monteren en zij raden het daarom aan bij een volledige revisie en balanseren het draaiend gedeelte opnieuw bij die van M-Tech is dit niet en levert het echt iets op , want de LEH heeft de balansassen niet die de LET wel heeft voor een rustigere loop zegt men.
Zit hier de 40 pk verschil (tesamen met de andere turbo natuurlijk) verstopt die er is tussen de twee motortypes.
Gr Marcel5 februari 2010 om 17:00 #17602435Je kan orgineel van GM ook een rek bestellen zonder de balansassen. Balansassen eruit, idd draad tappen want die waren te klein. Je hoeft er niet meer voor los te halen en het loopt goed en merkt het verschil. Me collega heeft het met zijn OPC station gedaan.
6 februari 2010 om 19:08 #17602436origineel gepost door Corsa16V
Je kan orgineel van GM ook een rek bestellen zonder de balansassen. Balansassen eruit, idd draad tappen want die waren te klein. Je hoeft er niet meer voor los te halen en het loopt goed en merkt het verschil. Me collega heeft het met zijn OPC station gedaan.Lullige vraag misschien maar weet jij misschien een part nr of is dit gewoon een orgineel gm part voor de LEH motor.
gr Marcel.6 februari 2010 om 20:57 #17602437je kan bij de dealert gewoon meekijken qua onderdelen.
Dan zie je een foto, of je print even de mtech site foto uit en neemt die mee naar de dealert. Ze zullen echt wel weten waar je over praat.
Mtech is dus weer niet helemaal volledig in de gegeven informatie. Is ook niet de eerste keer.
7 februari 2010 om 09:31 #17602438zat ook aan zo’n setje te denken..
keep us posted! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.