Balans uitsturing geluid komt na overbouw niet meer correct

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Balans uitsturing geluid komt na overbouw niet meer correct

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232941
    Dunc
      Lid sinds:
      13 January 2011

      Hallo,

      Ik heb mijn Volvo ingeruild voor mijn huidige Corsa b. Omdat de JVC-bakkie een usb-ingang had en ik erg gewend was aan de instellingen, had ik de knul in de garage gevraagd deze voor mij over te zetten in de Corsa. In de Volvo heeft ie altijd een perfect geluid weergegeven.
      (dit was een extra service zonder enige after sales..).

      Na een weekje kwam ik erachter dat ik het geluid wel heel slecht vond klinken in de auto. Nou ja, de Volvo had standaard een woofer ingebouwd, dus dat kan je niet vergelijken.
      Maar toen ik geconcentreerd luisterde, bleek het geluid aan de linkerzijde bijna volledig te zijn weggevallen. Heel flauw kwam er iets van geluid uit. Ik kon er helaas niet mee terug, zogezegd viel niet onder standaard omruil. Nu rij ik maar met de “balans” bijna geheel naar links ingesteld en het volume flink wat hoger, zodat het net lijkt alsof de stereo perfect klinkt. Onzin natuurlijk :swear:thumbdown

      Wie kan mij vertellen wat die knul over het hoofd heeft gezien en/of verkeerd heeft aangesloten. Oh wat mis ik de mooi klinkende muziek in de auto…..!

      #17819541
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Zeker weten dat die speaker goed is?

        Ik zou gewoon zelf even alle stekkers achter de radio nakijken

        #17819542
        Dunc
          Lid sinds:
          13 January 2011

          Ik laat het morgen wel nakijken door een maat van me. Ik heb er absoluut geen verstand van..

          #17819543
          Astra F Vaassen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Kan ook best dat er een speaker gewoon kapot is. En je moet er zoiezo niet teveel van verwachten, tenminste dat vond ik bij mijn astra f. Echt bagger en ook speakers gescheurd enzo:P

            #17819544
            Dunc
              Lid sinds:
              13 January 2011

              Ben vanmorgen naar die maat geweest in Oss. Hij o.a. de radio nagekeken. Hij trekt de radio eruit..en wist niet dat er een héél krappe kabelboom achter zat vwb. lengte. Idem voor de antenne. De hele rotzooi dondert zo het zwarte gat in :fy1. Hij de console eronder demonteren om beter bij die kabelboom etc. te komen. Na heel lang en veel gepiel, kreeg ie de antenne niet meer gekoppeld. Uiteindelijk kwam hij erachter dat een deel van de antenneplug nog in de radio zat en hij dus dat kabeltje nooit erop kon krijgen op gevoel.
              Enfin na 3 kwartier had hij dat ding weer ingebouwd. Toen ging hij toch maar links de luidspeaker in het portier checken. Hij haalt de speaker er uiteindelijk uit, en wat blijkt? Is die rondom het rubber helemaal afgescheurd. Tsja, duidelijk dus, die is kapot!!

              Dus jullie hadden weer gelijk hoor :D.
              Wie heeft er aub nog een org. linkerspeakertje voor mij liggen? Voor mijn Corsa B ’99 dus.

              Mijn dank is héél groot. :wors

              #17819545
              DarkNL08
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2010

                Koop een setje voor een paar tientjes nieuw, bijv bij Halfords.

                #17819546
                Dunc
                  Lid sinds:
                  13 January 2011

                  [rquote=1873021&tid=142918&author=DarkNL08]Koop een setje voor een paar tientjes nieuw, bijv bij Halfords.[/rquote]

                  Ja, heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar ik wilde mijn Corsa eigenlijk zo org. mogelijk houden. Dat zou ik nl. het leukste vinden, maar nogmaals je hebt gelijk..

                  Misschien heeft iemand er toch nog 1 op de plank liggen, dus ik wacht nog ff. Bedankt!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.