Bakolie bijgevuld, schakelen gaat zwaarder

Forumindex Forums Modellen Corsa Bakolie bijgevuld, schakelen gaat zwaarder

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212153
    Hacula
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2008

      Een week terug de aandrijfassen vervangen voor die van een GSI. Hierbij viel het me op dat er geen bakolie uitkwam toen de assen eruit gingen. Vandaag dacht ik, laat ik eens even de bakolie bijvullen.
      Had thuis nog een halve fles bakolie staan, stond niet meer op wat het precies was. Overloopdopje los en bijgevuld via ontluchtingsdop. Fles leeggegooid ±0.5 liter), maar nog niks uit overloop.
      Dus ik een liter 75W90 bijgehaald, vullen maar en weer niks uit overloop. Dan nog maar een liter en die was ook in no-time leeg. Erg vreemd, er zou maar 1.7 liter in moeten gaan dacht ik. Alle dopjes er weer op en rijden maar.

      En nu schakelt de bak verschrikkelijk zwaar als ik terugschakel. Opschakelen voelt zoals altijd, maar het terugschakelen lukt bijna niet.
      De vorige keer is er volgens mij ATF ingegooid ipv 75W90, maar zou dat zo hard reageren met elkaar dat ik daardoor zo zwaar schakel nu? Iemand een idee?

      #17523265
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Je hebt het nu wel over het niveau dopje met dat magneetje erin ?

        #17523266
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          gaat idd normaal maar 1.7 liter in..
          Teveel bakolie zorgt natuurlijk voor best wat weerstand en kan het zware schakelen veroorzaken..
          Misschien toch maar eens het pannetje van de bak afhalen en dan alles goed schoonmaken en opnieuw afvullen met de juiste olie en max 1.7 liter :thumbup

          #17523267
          Hacula
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2008

            origineel gepost door freek corsa
            Je hebt het nu wel over het niveau dopje met dat magneetje erin ?

            Uhm.. ik denk dat ik daar de fout in ben gegaan lol. Ik heb even mijn vraagbaak bekeken en zie dat ik een verkeerd gaatje heb gebruikt, zal morgen het overtollige even eruit laten lopen hahaha :D
            Ik had niet verwacht dat het zoveel zwaarder zou gaan als er teveel olie in zit.

            Weet iemand toevallig hoe ATF en bakolie met elkaar reageren? Dan weet ik dat ook weer :)

            #17523268
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              Sorry geen ervaring met mengen, ik ververs het meestal in 1 keer.

              Dus het klepje onder eraf halen, schoon maken en weer monteren.

              Daarna weer vullen :thumbup

              #17523269
              Bart Hoedemaker
                Lid sinds:
                12 February 2007

                Hehe idd verkeerde. Maar als je weet dat er 1,7 ingaat beste van te voren ff afmikken, zodat je niet hoeft te pijlen, door middel van het niveau dopje eruit te draaien. Gewoon 1,7 derin en klaar. Nu moet je ff die deksel onder losdraaien, en alles eruit laten lopen.

                #17523270
                axel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Bij een F15 bak zit onder de korte aandrijfas een boutje. Als je deze er uitdraait, kan je zo het overtollige olie eruit laten lopen. Hoef je geen pannetje los te halen!

                  #17523271
                  Bug Killer
                    Lid sinds:
                    29 March 2008

                    maar mooiste is om het pannetje eraf te halen zodat hij 1 soort olie in z’n bak heeft.

                    #17523272
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      en dan gewoon vullen met de voorgeschreven SAE80 olie.

                      Schakelt het beste…

                      Willem

                      #17523273
                      Hacula
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 January 2008

                        Vanavond eens de overtollige olie eruit laten lopen en dan kijk ik even of hij weer normaal schakeld. Gaat binnenkort toch een andere bak in, dus ga hem niet meer helemaal schoonmaken als hij daarna weer normaal schakelt. Bedankt voor alle reacties! Ik houd jullie op de hoogte ;)

                        #17523274
                        Hacula
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 January 2008

                          En hij schakeld weer normaal. Had er behoorlijk wat teveel olie inzitten, het was net alsof de bak moest pissen, zo een straal kwam eruit :P

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.