bak wil niet in zn 5… nog niet helemaal zoals het hoort

Forumindex Forums Modellen Astra bak wil niet in zn 5… nog niet helemaal zoals het hoort

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251202
    lambo452
      Lid sinds:
      7 May 2008

      hallo,

      mijn blok is omgebouwd naar hetzelfde X1.6xel maar nu wil mijn versnellings bak niet naar zn 5..

      heeft dit met afstellen van de pook te maken of moet daarvoor de bak er weer vanaf ??

      de pook zit in zn 3 maar dan op de plek van zn 5… als je snapt wat ik bedoel..

      nu heb ik ooit eens gehoord dat je hem dan in zn vrij moet zetten en dan een palletje los moet maken of iets… wie kan mij dit duidelijk uitleggen als dit mogelijk is..

      #18054362
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        kwestie van afstellen denk ik…

        #18054363
        astraTD
          Lid sinds:
          9 March 2009

          Of borgpennetje kapot van pook naar bak toe.. vind je op de bak zelf.

          #18054364
          lambo452
            Lid sinds:
            7 May 2008

            thnx voor de snelle reacties!! maar waar zit dat pennetje?? en kan het dan wel zo zijn dat achteruit 1,2,3,4 het wel doen ??

            #18054365
            astraTD
              Lid sinds:
              9 March 2009

              Toevallig zit er bij mij een boutje.. maar meestal een borgpennetje wat kapot kan gaan.

              Kost bij de dealer 1.95,- anders boutje in zetten.

              #18054366
              lambo452
                Lid sinds:
                7 May 2008

                nee die is ngo heel.. dat heb ik toevallig gezien :)

                hoe kan ik hem afstellen??? weet iemand dit?? of iemand in utrecht of omgeving die dit voor mij wil doen???

                #18054367
                lambo452
                  Lid sinds:
                  7 May 2008

                  zou fijn zijn als dit morgen verholpen is:P moet eind van de week richting noord groningen..(vanaf utrecht) en k denk niet dat de hele weg in zn 4 goed is voor de auto…

                  #18054368
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    pookzak er af…..En met eenschroevendraaier de pook borgen tussen de 1 en de 2 in zn neutraal.

                    Onderop de auto de schakelstang lossen.

                    Boven op de bak het kleine pinnetje bij de schakeltoren induwen waarbij je de schakelgaffel naar rechtst draait, op een gegeven moment kan je het pinnetje doordrukken. als dat geborgt is kun je de schakelstang weer aandraaien.

                    Bij sommige autos is het een pinnetje met veertje er achter, bij sommige ook een afdekdopje, dan druk je er een boortje van (ik meen) 5mm in.

                    het lijkt lastig, maar het is eigenlijk super simpel.

                    #18054369
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Dat pinnetje met veertje boven in de foto moet je indrukken. De pook moet je in de vrij zetten tussen de 1 en de 2. Door een spijker of boortje in het gaatje bij de pook te stoppen (onder de pookhoes) zet je de pook in de goede stand. Dan is het een kwestie van de afstelmoer op het schakelmechanisme vast zetten en klaar.

                      #18054370
                      lambo452
                        Lid sinds:
                        7 May 2008

                        okee.. dat is duidelijk… alleen heb ik dat ding met die veer niet.. is het dan dat zwarte dopje wat je daar ziet zitten?? of is het zoiezo op die plek van dat veertje???

                        #18054371
                        lambo452
                          Lid sinds:
                          7 May 2008

                          opgelost……

                          ik heb niet een veertje als op de foto.. en heb hem dus niet kunnen borgen op de bak….
                          na 3 keer verkeerd afgesteld te hebben.. een idee bedacht dat als ik hem vast zou houden op ongeveer de plek als hoe die zou moeten(gegokt) dan moest het wel lukken..

                          en op een of andere manier is het helemaal goed gekomen… hij schakelt weer zoals het moet..

                          thnx voor de foto en de reacties!!!! zonder had t niet gelukt

                          #18054372
                          lambo452
                            Lid sinds:
                            7 May 2008

                            of toch niet helemaal…. heb hem wel zo gekregen dat ik nu alle versnellingen kan gebruiken…

                            maar de 5 is niet een hel groot succes.. wie kan dit voor mij oplossen??

                            kan wel gewoon rijden dus een klein afstandje is niet zo’n probleem!!(liefst omgevind utrecht)

                            ik hoor het graag

                            gr benno

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.