Back to the roots

Forumindex Forums Modellen Kadett Back to the roots

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252534
    kadscona
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 April 2005

      Dit was mijn eerste auto:

      Niet erg slim dat ik hem verkocht heb, hij bestaat helaas niet meer. Was een 1.2 sedan (met het kleine kofferbak klepje) van een oude man geweest. Was ook bijna als nieuw toen ik hem kocht als 7 jaar oude occasion. Jaren later en vele andere auto’s later kwam ik een D Kadett tegen op marktplaats, weer een 1.2 met het kleine klepje en van ’84:





      Ik kocht hem van iemand die de Dett in zijn verzameling had staan, en van zijn vrouw de opdracht had gekregen om eens wat op te ruimen. :jerry Die man had twee schuren vol met klassiekers staan, waaronder een A Kadett coupé. Mijn Dett had niet als museumstuk gefungeerd, maar er was ook mee gereden, dus alles liep nog soepel. Er stond slechts 63.000km op dus de motor was nog maar net ingelopen. Zeer weinig roest nog, en alleen in de rechter dorpel een deukje. De eerste eigenaar moet van de oude stempel zijn geweest, want de Dett zat dik in de tektiel, en de bodem nog keihard. Ik heb hem nu 4 jaar, en in al die jaren alleen een stang van het ruitenwisser mechanisme vervangen, een uitlaat rubber vervangen (toen ik in Engeland zat en gewoon bij de Vauxhall dealer het rubber uit voorraad kon krijgen!) en deze zomer voor de APK een stukje in de dorpel gelast. Twee winters geleden heb ik alle ruiten eruit gehad en de roest onder de rubbers aangepakt:


      Onder de zijraamrubbers zat bijna geen roest, en op de deuren al helemaal niks. Ik had ook alle panelen er uit gehaald en alle holle ruimten met RX5 en RX7 behandeld zodat hopelijk de roest niet verder gaat. De ruiten zijn er weer ingeplaatst door een professional zodat ze goed dicht gekit zijn en niet zullen lekken. De originele rubbers zijn weer gebruikt. Nu heb ik alleen roest op de spatborden voor, achter en plekjes op de dorpels. Dit wil ik deze winter aanpakken. Dan wil ik ook kijken of ik een bekend D Kadett euvel kan oplossen, de slechte ontwaseming van de voorruit. Er komt bijna geen lucht uit de sleuven onder de ruit.
      Deze Dett is een blijver, ik denk niet dat ik ooit weer zo’n goede Opel kan vinden.

      #18071603
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        wat een leuke wagen!!! :thumbup

        #18071604
        bastiaan1981
          Lid sinds:
          29 August 2006

          mooie D hoor :wub

          #18071605
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            mooie kadett! en mooi verhaal er ook bij :) dat soort verkopers zijn altijd leuk om te vinden.
            dat achterklepje kende ik helemaal niet. ik dacht dat ze allemaal net als de e kadett een grote klep hadden.
            heb je misschien een foto met de klep open? :)

            #18071606
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Lang geleden dat ik een Opel heb gezien met die velgen en die dopjes er op, mooie wagen :thumb

              #18071607
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Mooie d kadett, blijven leuke auto’s , wij hebben er ook 2 , ene met lange klep en ene cabrio , dus ook met kleine klep ;)

                #18071608
                kadscona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 April 2005

                  Bastiaan1981, ik werk in de NOP dus je zou hem wel eens tegen kunnen komen.

                  Ik heb geen foto met de klep open, maar de kofferbak is hetzelfde als van een hatchback, alleen de achterbank kan niet neerklappen.

                  Die wieldopjes ken ik eigenlijk alleen van de Ascona C, misschien dat een eerdere eigenaar die erop gezet heeft, net als de zwarte sierplaat op de klep en het sportstuur. Ik was toen in de jaren ’80 helemaal verliefd op dat sportstuur. Deze Dett is verder een basis model, zonder klokje, aansteker en zwarte grill, de grill was al voorzien van zilveren striping, ik heb er een klokje en aansteker in gezet. Ik hou niet zo van kale dashboards.

                  Hier in het dorp staat ook een Bieber cabrio, goudmetallic met een 1.3 s motor. Is nog als nieuw en alleen voor de hobby. De eigenaar had vroeger een Opel garage en kan D Kadettjes met de ogen dicht repareren.

                  #18071609
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    de dopjes heb ik wel meer gezien op de D Kadett,maar kwamen inderdaad vaker voor op de C Ascona,ze zaten op de Luxus,Berlina en de J uitvoering,het stuur kan uit de D Kadett SR komen,of anders uit een Ascona SR of J uitvoering.
                    Het is inderdaad het mooiste stuur wat je in een D Kadett of C Ascona kan hebben,hooguit is ie wat dunnetjes.
                    origineel hoort er in jouw Kadett zo’n heel dun hard plastic stuurtje (die heb ik ook nog liggen van mijn ouwe D Kadett)
                    Ik heb ze er beide ook inzitten (ik heb een J uitvoering)

                    #18071610
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Wauw !!

                      Wat een mooie foto’s.
                      Fijn dat je dit met ons wilde delen, ik geniet van de mooie foto’s.

                      Rik :D

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.