Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › B4R7’s Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2016 om 10:57 #18126507
Dit is alweer n andere die ik toen had was een zwarte gsi , die v6 die ik nu heb is n rooie uit 93
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
16 juni 2016 om 11:12 #18126508Daarnaast ook nog n C’tje 1.7 cdti :)
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
16 juni 2016 om 11:57 #18126509@ivartje wrote:
Dit is alweer n andere die ik toen had was een zwarte gsi , die v6 die ik nu heb is n rooie uit 93
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Oh wat is er met de zwarte gebeurd? Heb je alles gewoon overgezet in de rode?
16 juni 2016 om 13:15 #18126510Ja man alles overgezet en daarna die zwarte ingerole voor die C
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
16 juni 2016 om 17:52 #18126511Mijn voorspoiler zojuist gefixt, door middel van “stitches” met tie wraps. Deze voorspoiler is een keer doormidden gegaan toen ik vast kwam te zitten.. Opzich heeft dit ook wel wat :jerry
16 juni 2016 om 22:21 #18126512Vanavond een rondje geweest rijden met mn buurjongen. Hij heeft 3 weken geleden een astra 1.4 turbo sport uit 2010 gekocht. Heerlijke wagen trouwens :)
Ik reed voorop en nam redelijk laat een afslag die hij daardoor dus miste. Moest daardoor even wachten en kon het niet laten wat leuke foto’s te maken :kewlpics
Get low, get low :afro
22 juni 2016 om 14:39 #18126513Gisteren naar de sloop geweest voor een vervangend luchtfulterbox. Corsa’s zat, maar geen 16 kleppers, dus allemaal met zon klepje erin.
Toen maar een luchtfilterbox van een tigra gehaald, blijkt de aansluiting op de buis naar de grille weer anders te zijn.. nu maar met een gebeunde tigra box. Klinkt een stuk beschaafder als de gatenkaas filterbox die erin zat :jerry
Maar hoopte vooral op 2 dingen. Minder bokken, en zuiniger.Het bokken doet hij eigenlijk nog steeds, al heb ik wel t idee dat t minder is. Het leek eerst namelijk alsof hij zich min of meer verzoop in lucht.
Zuiniger weet ik uiteraard pas de volgende keer dat ik ga tanken. Maar hoop toch wel iets zuiniger dan 1/11,5 wat hij altijd verbruikte voor hij geschorst was.
Toen de andere veerpoten eronder kwamen dacht ik dat de verlaging wel meeviel, maar nu ik er even mee gereden heb is hij echt plat op zn buik gaan liggen. Omdat het echt lage stuk maar heel kort voor de wielen zit kom ik gelukkig wel nog fatsoenlijk over alle drempels heen.
Heeft hem ook echt veel breder doen lijken :wub
23 juni 2016 om 12:03 #18126514Vandaag eerste keer een wat langere afstand gereden. Ongeveer van Venlo naar Eindhoven.
Auto stotterde opvallend veel bij accelereren vanaf lage toeren. Hoog in de toeren lijkt alles stukken beter.
Temperatuur was ook aan de hoge kant, rond de 95 graden met 130 op de snelweg. Voor mijn gevoel was die normaal lager, maar kan ernaast zitten.Ik heb het idee dat het bokken en stotteren erger is met warme motor en warm weer. Heb even in de file gestaan, motor was goed warm. Toen de weg vrijkwam en ik accelereerde stotterde hij ontzettend. Met de verwaming op de warmste stand (en ramen vol open uiteraard) leek het iets beter te zijn.
DAAROM HULP GEZOCHT
Ik zoek iemand in mijn omgeving die mijn auto uit zou kunnen lezen. Ik verdenk zelf de EGR, maar gezien de rotte plek op het motorblok waar deze zit wil ik wel graag weten of dit de oorzaak is. Misschien komt er wel wat anders uit.23 juni 2016 om 13:00 #18126515Ik heb opcom en kan vanavond nog langs komen als je wil.. Vanaf tilburg
23 juni 2016 om 13:22 #18126516Thx voor het aanbod :jerry Maar dan moet je alsnog best een eindje komen, woon zelf in de buurt van venlo. Het hoeft ook niet direct vandaag al aangezien ik de auto niet dagelijks gebruik of nodig heb. Maar wil het wel een keer doen binnenkort.
23 juni 2016 om 13:26 #18126517Nouja.. Ik vind het geen wereld reis hihi.. Kan m’n vectra kilometers maken… Venlo is peanuts.. Maar mocht je willen dat ik die kant op kom dan hoor ik het vanzelf wel…
23 juni 2016 om 14:29 #18126518Ik heb je pm ontvangen.. Weet alleen niet of mijn pm is aangekomen… Dat wil nog wel eens traag zijn….
23 juni 2016 om 15:05 #18126519We gaan vanavond eens kijken of we weer wat meer leven in het torretje krijgen :D
23 juni 2016 om 20:19 #18126520Langs geweest: laptop eraan.. Geen foutcodes.. Alleen bij stationair loop met de egr dicht (test scherm) loopt de motor netjes.. Met de egr open met stationair loop loopt de motor nukkig en wisselend in toeren…
We vermoeden.. Vuile egr.. Dus we waren het erover eebs.. Egr schoonmaken en een dichte pakking ertussen.. We twijfelde over het verwijderen uit de ecu of dat mogelijk is.. Daar zullen de ideen over verschillen dus iemand die nog hints of tips heeft.. Meld ze
23 juni 2016 om 21:03 #18126521Geen noodweer gehad onderweg op de terugweg?
Altijd leuk om hulp te krijgen van iemand hier van het forum :jerryIk ga inderdaad de EGR schoonmaken en afdoppen. Kreng om bij te komen :thumbdown
Binnenkort maar alles loshalen dan, hopen dat dat bokken dan eindelijk eens verdwijnt.Iemand die trouwens kan verklaren waarom dit met een warme motor erger is dan bij een koude motor?
23 juni 2016 om 21:10 #18126522ja heb wel een stevige wasstraat gehad onderweg… maar kon gewoon 120 blijven rijden.. anderen gingen op de rem en op de vluchtstrook staan wachten…
was met een uur en 15 minuten thuis..
zolang de auto niks vreemds doet blijf ik doorrijden.. toen ik thuis was kreeg ik via Facebook meldingen dat mensen golfballen aan hagelstenen onderweg door hun ruiten heen kregen…24 juni 2016 om 05:06 #18126523Goeie ruit in de vectra dan haha
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
24 juni 2016 om 10:53 #18126524@ivartje wrote:
Goeie ruit in de vectra dan haha
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
ik heb onderweg geen hangelbui gehad.. de mensen die onderweg stil gingen staan hebben die hagelbui wel gehad.. dus beste is met een regenbui gewoon door te rijden…
24 juni 2016 om 11:00 #18126525Blijkt wel weer haha
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
25 juni 2016 om 05:04 #18126526Als je met een goede krik het bok even ondersteund
dan de motorsteun aan distrizijde losmaakt, en het blokje een stukje laat zakken
kantelt hij iets naar voren
en heb je een zee aan ruimte om je egr los te halen :thumb25 juni 2016 om 12:27 #18126527@trashmetal wrote:
Als je met een goede krik het bok even ondersteund
dan de motorsteun aan distrizijde losmaakt, en het blokje een stukje laat zakken
kantelt hij iets naar voren
en heb je een zee aan ruimte om je egr los te halen :thumbVolgens mij heb je die tip al eerder gegeven inderdaad. Ik ga eens kijken of dat mogelijk is.
Ik heb trouwens het idee dat de auto beter loopt sinds opcom dr aan gehangen heeft. Ik heb er geen verklaring voor maar het lijkt wel zo. Moet daar wel aan toevoegen dat ik geen stukken langer dan 10km gereden heb. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.