B4R7’s Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa B4R7’s Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257051
    .B4R7.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2007

      7-3-2016
      Ik ga van dit topic een beetje een overzicht topic maken, waarin ik de voortgang van mijn corsa plaats. Hij is nu een jaar geschorst, maar ik ben van plan er over een maand of 3-4 weer mee te rijden. Updates komen allemaal beneden aan dit topic te staan.

      15-4-2013
      Afgelopen dag was toch wel een beetje een speciale dag voor mij. Precies een jaar geleden dat ik mijn eerste auto kocht. Een corsa B 3 deurs sport X14XE. Om dit heugdelijke moment voor mezelf een beetje te vieren heb ik wat leuke foto’s, echter wel met mobiele telefoon, van de auto gemaakt zoals hij er nu bijstaat een kleine 20dkm later.
      Best geinig dat zo’n auto je nog elke dag een blij gevoel kan geven :jerry













      En hier ook nog even wat foto’s van hoe ik de auto kocht. Was nog volledig origineel. Een poosje zo gelaten met het idee hem helemaal origineel te laten, maar het begon eigenlijk met de stootstrips, sport logo’s en logo’s op de kofferklep.
      Wat er uit mijn hoofd allemaal aan gedaan is:
      -Strips en logo’s eraf
      -Bumpers zwart gemaakt
      -Heldere Led achterlampen, beetje donker gespoten
      -Luxe nummerplaten
      -Voorspoiler (cordoba?)
      -15″ lichtmetalen wieltjes
      -Radio, subwoofer, deurspeakers
      -neon voorin, achterin is stuk dus gedemonteerd
      -Rode ledjes achter de tellers, wit bij TID en middenconsole
      -Vlag tegen de hemel
      -Opel-forum stikker op de kofferklep :afro


      Totaalstand is nu een dikke 120dkm dus hoop er nog wat jaartjes mee te kunnen rijden:D

      groetjes

      #18126483
      CORSA BB
        Lid sinds:
        13 November 2012

        ja..jij heb hierbij officieel de mooiste HEMEL op dit forum.
        :thumb

        enne ik meen het .
        bb
        king:

        #18126484
        .B4R7.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2007

          Whaha thx:p

          #18126485
          Kleine-Paul
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2012

            Nice! En gefeliciteerd ;)

            #18126486
            .B4R7.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2007

              Toch maar dit oude topic omhoog trappen, om even te vertellen dat de corsa geschorst is sinds een maand. Dit omdat het voor mij niet te doen was om de auto te blijven rijden en daarnaast de studie te betalen (studie automotive ironisch genoeg).
              De corsa is vanavond herenigd met zijn oudere broertje (de oude corsa van mijn broer die al enkele jaren geschorst is).
              De corsa zal de komende jaren dus binnen doorbrengen. Voordeel is dat ik nu wat geld kan sparen om in de auto te steken, en ik alle dingen op mijn gemak kan doen.

              Uiteraard heb ik hem nog even goed gepoetst vanmiddag en nog wat mooie foto’s gemaakt. Vanavond heb ik hem binnengezet:



              En nog wat foto’s met z’n oudere broertje waar hij nu naast staat:

              #18126487
              basss27
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                Mooie B! Zonde dat ie binnen moet staan nu de zomer eraan komt… Achja, kan je mooi sparen voor upgrades inderdaad zoals een powerbox :) Achterlichtmotor kun je mooi even opnieuw vastzetten. Hij hangt nu los namelijk… [Hangt naar beneden]

                #18126488
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  Facelift bumpertje erop ;)
                  Alle roest behandelen, zit er veel op trouwens? of valt het wel mee.

                  ruitenwisser kan ook een tandje verkeerd staan als die eraf is geweest.

                  #18126489
                  .B4R7.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2007

                    @basss27 wrote:

                    Mooie B! Zonde dat ie binnen moet staan nu de zomer eraan komt… Achja, kan je mooi sparen voor upgrades inderdaad zoals een powerbox :) Achterlichtmotor kun je mooi even opnieuw vastzetten. Hij hangt nu los namelijk… [Hangt naar beneden]

                    De ruitenwisser bedoel je? Die kun je eenvoudig weer goed zetten (slordigheid dat dat nog niet gebeurd is)

                    En een powerbox is leuk, maar een c20xe/c20let is natuurlijk veel leuker:)

                    #18126490
                    .B4R7.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2007

                      @joop1970 wrote:

                      Facelift bumpertje erop ;)
                      Alle roest behandelen, zit er veel op trouwens? of valt het wel mee.

                      ruitenwisser kan ook een tandje verkeerd staan als die eraf is geweest.

                      Er zitten de originele bumpers op hoor. Misschien ooit een gsi bumper met zwarte rand zodat het geen nep gsi wordt. Ooit een photoshopje van gemaakt:

                      Voor wat betreft roest. Die heeft ie bijna niet. Onderkant is goed hard, alleen optisch wat roest (onderste randje motorkap en achterruitenwisser. De ruitenwisser staat inderdaad een tandje verkeerd king:

                      De auto is nog helemaal goed, daarom is het eigenlijk zonde dat ie stilstaat. Maarja het is mijn eerste auto en die wil je niet zomaar wegdoen haha. Hij is niet apk afgekeurd o.i.d.. Apk zat er wel aan te komen maar daar maakte ik me eigenlijk niet zo’n zorgen om. Hij is gewoon uit de verzekering gegaan nu.

                      Het is nog een best mooie corsa. Ik zie zelf niet vaak een corsa B rijden die er nog netter uit ziet.

                      #18126491
                      basss27
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 February 2013

                        Haha ja een c20xe/let is ook gaaf :jerry Bij mij B was de ruitenwisser motor compleet los getrild. Ff binnen paneel los klikken en dan zie je waarschijnlijk de motor hangen…

                        #18126492
                        .B4R7.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2007

                          @basss27 wrote:

                          Haha ja een c20xe/let is ook gaaf :jerry Bij mij B was de ruitenwisser motor compleet los getrild. Ff binnen paneel los klikken en dan zie je waarschijnlijk de motor hangen…

                          Mijn ruitenwisser werkte eerst niet naar behoren. Ik heb toen het motortje verwisseld, zelfde probleem. Nog een keer, weer zelfde probleem. Ik heb er uiteindelijk 4 andere motortjes in gehad, voordat ik me bedacht dat ik misschien de kabels eens na moest kijken die linksboven doorgeleid worden :angel Toen heb ik inderdaad de ruitenwisser niet goed teruggezet, maar ik stoorde me er te weinig aan om het te maken haha.

                          #18126493
                          .B4R7.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2007

                            Vandaag een andere einddemper opgehaald. Een Sebring met enkel rond sierstuk met een diameter van 110mm. Ik had liever een wat kleinere gehad maar ik kon deze voor een hele nette prijs kopen niet te ver bij mij vandaan.

                            Ik kan helaas nog niet testen hoe hij klinkt, omdat de auto op dit moment niet rijdt :swear Ik hoop dat het geluid een beetje meevalt, kat en middendemper blijven er in ieder geval voorlopig onder zitten. Het is de bedoeling dat hij na dit weekend of na het volgende weekend weer rijdt.

                            De uitlaat zit nog niet helemaal goed. Ik schuif hem er nog wat verder op en ik haal n halve maan uit de bumper zodat hij wat hoger komt te zitten. Het formaat valt me nog enigzins mee. Ik denk dat als hij wat hoger zit dat ie best lekker staat.

                            Goede foto’s heb ik nog niet. Heb het er net even in een paar minuten opgebeund.



                            #18126495
                            .B4R7.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2007

                              4 nieuwe bandjes op de corsa.
                              Van 195/50/15 naar 165/60/15
                              Dit om 2 redenen:
                              – Geen aanlopende banden meer, en daardoor misschien mogelijk om nog wat verder te verlagen.
                              – Aquaplaning waarvan ik toch wel eens ben geschrokken met die brede banden.

                              Bovendien vind ik de 165 band mooier staan om de 6J velg.



                              #18126496
                              Peter.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 September 2010

                                Het wordt wel tijd voor een schroefsetje zo te zien!

                                #18126497
                                .B4R7.
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2007

                                  @Peter. wrote:

                                  Het wordt wel tijd voor een schroefsetje zo te zien!

                                  Voorlopig is de voorkant laag genoeg:

                                  Zit een vast verlagingssetje aan de voorkant op van KW. Ik denk dat hij hiermee ongeveer 3cm gezakt is. De achterkant is wat ingeveerd door het audiogeweld in de kofferbak.

                                  Vind het juist wel mooi nu dat het gat tussen wiel en spatbord voor en achter gelijk is. Bovendien is hij zonder voorspoiler nog enigzins praktisch nu, en kan ik als ik echt zin heb nog zandweggetjes pakken zonder bang te zijn voor stukken. Hij lijkt nu nog wat hoog, maar hij zakt vanzelf nog iets als er mee gereden is.

                                  #18126494
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    @.B4R7. wrote:

                                    – Aquaplaning waarvan ik toch wel eens ben geschrokken met die brede banden.

                                    je hebt een voorwielaandrijver.. dus stuur goed vast houden en gas geven.. ( behalve in een bocht) als je auto achter begint te schuiven dan ook gas geven dan trekken de voorwielen de auto weer recht
                                    het is tegen natuurlijk maar werkt wel…

                                    kijk voor extra info dit filmpje.. maakt een hoop duidelijk
                                    https://www.youtube.com/watch?v=Pi9MMFqpAew” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    #18126498
                                    .B4R7.
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2007

                                      Klopt helemaal, maar ik vond dit ook wel n prima oplossing. Ook vanwege de aanlopende achterspatborden. Ik kon deze banden heel goedkoop overnemen en k ben meteen van 2 “problemen” af. Wellicht is hij ook nog iets zuiniger nu:)

                                      Dat ik iets minder hard door een bocht kan neem ik wel voor lief. Hij is ook redelijk hard geveerd nu aan de voorkant dus het binnenste wiel heeft denk ik meer grip dan eerst. De band is iets hoger dus de wielkast is ook weer wat lekkerder gevuld + ik hou nog wat comfort over.

                                      + eventueel kan ik hem nog wat centimeters laten zakken, maar dan is het comfortabele er ook weer vanaf.

                                      #18126499
                                      .B4R7.
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2007

                                        De Corsa rijdt weer:D.
                                        luchtlek is opgelost met n nieuwe inlaatpakking en een nieuwe slang tussen de gasklep en het inlaatspruitstuk.

                                        Nu nog even de puntjes op de i zetten en als het n beetje meezit laat ik hem volgende maand keuren:)

                                        #18126500
                                        GH45T
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 July 2005

                                          Goed bezig, liep weer mooi en soepel vorige week ;)

                                          Nu nog koelvloeistof, olie en filtertjes vernieuwen, alles een keer controleren en gaan met dat ding!

                                          #18126501
                                          .B4R7.
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2007

                                            Thanks broer,

                                            Bedoeling is inderdaad:
                                            -koelvloeistof vervangen
                                            -forte motorflush en dan nieuwe olie+filter
                                            -forte fuel system cleaner

                                            Dan nog wat hele kleine dingetjes:
                                            -(mogelijk) originele luchtfilter terugbouwen
                                            -hendeltje richtingaanwijzer vervangen
                                            -handremkabel aanspannen

                                            Dan nog even nalopen, maar ik verwacht geen al te gekke dingen.

                                            #18126502
                                            .B4R7.
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2007

                                              Morgen wegbrengen voor apk. Hopelijk daarna (eindelijk) weer de weg op :angel :angel

                                              #18126503
                                              .B4R7.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2007

                                                Zonder problemen GOEDGEKEURD!! :jerry :jerry

                                                #18126504
                                                ivartje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 December 2010

                                                  Mooi man

                                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

                                                  #18126505
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    Gefeliciteeeerd! :thumb

                                                    #18126506
                                                    .B4R7.
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2007

                                                      Zeker mooi Ivar:D Ken je corsa nog van toen je (zonder v6) bij me was. Blijft een gave auto met al die opties erop :jerry
                                                      Van mijne heb ik gisteren na de apk gelijk de verzekering geregeld en de schorsing beëindigd. Gisteravond meteen in Duitsland vol getankt.
                                                      Autootje rijdt prima, ook op hogere snelheden.
                                                      Heeft hem goed gedaan dat ik hem tijdens de schorsing nog zo nu en dan uit heb gelaten:)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.