Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › b308e 3.0 v6 turbo welk motorecu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2016 om 19:43 #18316290
Heel de Kabelboom is anders, het is een SAAB boom tegenenover een Opel Boom.
Daar zal weinig hetzelfde van zijn.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 april 2016 om 20:13 #18316291Precies, geeft ook niet gebruik alles van saab daarvoor!
Geen geklooi met chippen losse sensors etc!
Zover ik kan zien heb ik ruimte genoeg voor de aanzuigbuis, hoop beneden ook genoeg voor turbo .. maar las dat ik die eventueel kon draaien zodat de aansluiting anders komt te zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
24 april 2016 om 21:10 #18316292Leuk project, ben benieuwd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 april 2016 om 05:03 #18316293Danku! Ik ben net zo benieuwd, bij nader inzien ga ik toch een universele intercooler gebruiken en niet die grote platte van saab zelf zodoende hou ik de ruimte onder de slotplaat vrij om de radiateur verder naar voren te plaatsen , zit alleen dan met de slotpen van de motorkap, kijken hoe we dat oplossen kunnen, misschien de punt eraf slijpen,
Als iemand met astra turbo nog een intercooler kan aanbevelen hoor ik dat graag, niet te groot want wil mijn mistlampen behouden
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 april 2016 om 20:11 #18316294Die van de B204L past bij een Corsa-B heel mooi!!
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 april 2016 om 20:13 #18316295Das ook een hoge zeker wim? Wou meer ren kleintje die achter het gat van de kentekenplaat komt
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 april 2016 om 20:33 #18316296Nee loopt van links naar rechts
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 april 2016 om 20:34 #18316297verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
26 april 2016 om 06:11 #18316298Of die van een calibra turbo.
26 april 2016 om 09:54 #18316299Intercooler van een saab 900 turbo is een kleintje qua formaat.. Dan zou je een olie en intercooler naast elkaar kunnen zetten voor bij de grill
26 april 2016 om 10:00 #18316300Oh kijk die is niet al te groot nee! Zit dan alleen met mn buizentraject aan de verkeerde kant.. aangezien de inlaat naar rechts loopt
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
26 april 2016 om 10:11 #18316301Intercooler achterstevoren zetten of ondersteboven als bet moet… Er gaat tenslotte alleen maar lucht doorheen..
26 april 2016 om 11:18 #18316302Keus genoeg:
http://www.txautosport.co.uk/universal-intercoolers-2-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;12 augustus 2016 om 13:49 #18316303Goed zijn niet heel erg veel verder gekomen met het ecu verhaal, iemand van saab forum heeft geprobeerd me een ecu vrij te maken van immobiliser, alleen werkt deze niet in de saab, het blijft een heel erg gecompliceerd systeem.
Zodra ik deze maand tijd heb hang ik de motor over en probeer ik alles pas te maken met betrekking tot de turbo en dan denk ik dat ik gewoon met het opel syteem ga beginnen dus alles van de c25xe er op kwa inlaat en kabelboom,
Zit te twijfelen of ik een standaard chipje van ebay haal voor de 3l waarden in de 2.5 ecu,
Las dat die calibra daar eerst ook een beste poos op rond gereden heeft zonder problemen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
23 augustus 2016 om 21:54 #18316304Beide autos staan in de garage, even tijd vinden deze week om de saab te ontdoen van de motor,
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
24 augustus 2016 om 22:52 #18316305Saab is inmiddels ontdaan van zijn motor,
2 uurtjes en klaar.. nu ff tijd vinden voor de astra en alles overbouwen
Keam alleen een buis tegen bij de saab van turbo naar carter.. ontluchting? Iemand
24 augustus 2016 om 23:30 #18316306Olie retour?
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
25 augustus 2016 om 09:49 #18316307Hm… zitten verder 2 aansluitingen op voor leidingen neem aan aanvoer en retour.. maar ben een leek als het gaan om turbos en heb me er nog niet inverdiept.. zou kunnen is wel een redelijk dikke buis lees 2cm
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 augustus 2016 om 09:55 #18316308Een turbo heeft altijd 1 olie aanvoer (dunnere) en een retour dikke leiding. De retour gaat vanaf daar meteen naar het carter. Vaak hebben de turbo’s ook nog koelwater aansluitingen. Ook weer 1 aan en 1 afvoer. Bij saab en opel heb je soms nog voor de compressor op het huis een carter ventilatie aansluiting zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
25 augustus 2016 om 11:17 #18316309@corsabc20xe wrote:
Een turbo heeft altijd 1 olie aanvoer (dunnere) en een retour dikke leiding. De retour gaat vanaf daar meteen naar het carter. Vaak hebben de turbo’s ook nog koelwater aansluitingen. Ook weer 1 aan en 1 afvoer. Bij saab en opel heb je soms nog voor de compressor op het huis een carter ventilatie aansluiting zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Denk dat het dan ventilatie is.. zitten in totaal 3 leidingen aan, olie aan en afvoer en die dikke dan nar carter..
Zit er even mee dat ik nie 100% weet of ik de saab carterpan kan gebruiken vandaar dat ik me afvroeg wat het is.. om eventueel in de c25xe pan te moeten maken
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 augustus 2016 om 11:18 #18316310Kan je er een foto van maken
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
25 augustus 2016 om 17:21 #18316311Heb vanavond even beter gekeken maar het is toch retour!, zitten maar 2 leidingen aan, de 3rde die ik aanzag dat die naar turbo ging gaat naar oliefilter!
Opgelost weer, das opzich niet al te moeilijk te maken in dr c25xe carterpan lijkt me,
Als het nodig blijkt te zijn
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 augustus 2016 om 17:21 #18316312Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
25 augustus 2016 om 17:53 #18316313Nee gat boren tap erdoor en een aansluiting erop maken. Let wel op met het maken van een retour deze moet zo groot mogelijk zijn. Dus zo min mogelijk tegendruk hebben. De rede dat veel turbo’s gaan lekken is vaak doordat de retour te veel restricties heeft waardoor er te veel druk word opgebouwd. Dit lossen ze bij een z20 blok vaak op Door een restrictie in de aanvoer maar dit is verre van ideaal. De turbo word namelijk niet alleen gesmeerd maar ook gekoeld Door olie neg zoals zuigers en dergelijke. Dus minder toevoer is ook minder koeling.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
27 augustus 2016 om 17:10 #18316314Thanx! Das idd niet zon probleem!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.