b-corsa houd in

Forumindex Forums Modellen Corsa b-corsa houd in

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17594721
    Erhan
      Lid sinds:
      4 July 2009

      haahha ja dat probleem ken ik wel……de luchtmassameter!!:P
      vaak de mogelijke oorzaak nogal bekent bij open zown kwaaltje in ouden stotteren …

      #17594722
      Myzrael
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Ogh, kom je bij Ford ook tegen hoor. Die luchtmassameters hebben gewoon niet het eeuwige leven.
        Op mijn Mondeo toen ook vervangen dat ding….

        #17594723
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Laat het nou zo zijn dat de corsa-B 1.4 nooit een Luchtmassameter heeft gehad.

          dus die kan het niet zijn.

          Willem

          #17594724
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            hey,

            Ik heb zaterdag de koppakking vervangen en kop laten vlakken! en raad eens hij liep vrijwel meteen weer!
            en nu liep die gelukkig niet meer op 3 pitten en heeft zijn vermogen weer trug evenals dat watergeluid wat weg is!
            nu heb ik de riem wel maar meteen vervangen deze was echter pas 13.000km vervangen toen met waterpomp en spanrollen is dit nodig geweest?

            Maar…………………. hij hoest nog steeds rond dat toerental, nu zag ik dat bovenop de inspuit/injectie waar die luchtfilter op zit zeg maar, een sensor zitten waar olie gelekt heeft of lekte, dit leek mij een soort koudstartsensor… kan die gaan lopen pesten als het blok warm is???

            groeten Richard

            #17594725
            richardschaeks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2008

              Hallo,

              Mijn corsa blijft nog steeds inhouden,
              Als ik normaal rijd voel je hem hoesten enzo en als ik het gas vol intrap wil die weleens ff wegvallen en daarna ook pakken.
              ook merkte ik van de week toen die koud was hij bij 3600 toeren 2 sec bleeft steken in de 3 en toen doortrok pas, en soms bij 120 als ik het gas induw helemaal wil die ook wel ff uitvallen en daarna gaat die gewoon, stationair is er nix aan de hand met me auto! wat kan dit zijn?
              bougies en kabels en bobine al vervangen, pas koprevisie gehad riem nieuw, kan die egr zijn??

              groeten

              #17594726
              bandido
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2010

                origineel gepost door wim-v6
                Laat het nou zo zijn dat de corsa-B 1.4 nooit een Luchtmassameter heeft gehad.

                dus die kan het niet zijn.

                Willem

                Wat is dan dat ronde ding dat op de luchtfilter zit, met een rood slangetje.
                Als je filter eruit haalt zie je een klep met een ding ( ziet uit als een thermostaat ).
                Is dat niet de luchtmassa meter?????
                Is bij mij geoxideerd, kan ik die schoonmaken????

                #17594727
                richardschaeks
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2008

                  hallo,

                  Dat ding heb ik ook,
                  filter uit het huis gehaald en zie je hem zitten
                  deze staat helemaal open! is dit normaal?
                  motor staat uit geen sleutel in contact enzo

                  #17594728
                  richardschaeks
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2008

                    ik heb de rode vacuum slang eens van dat ronde ding afgetrokken en toen gereden een 15 km hij lijkt nu wel duidelijk beter te lopen…

                    #17594729
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Rode is inderdaad de Vacuum slang voor de bediening van de Zomer winter klep..

                      die zit in het luchtfilterhuis.

                      staat deze klep dicht pakt ie zijn lucht bij het uitlaat spruitstuk (geribbelde slang naar uitlaat spruitstuk) weg, dat is voor als het koud is buiten..

                      als het warmer is moet de klep op koude lucht staan, hiermee zijn wel problemen, bij had ik toen deze 1400 (is foto van mijn oude 1.4 motor van mijn combo) afgekoppeld en alleen op koude lucht gezet, mijne bleef op warme luchyt staan waardoor de motor inhield.

                      Koud start sensor of klep heeft deze niet overigens.

                      achterop het inlaat zchuin achter de dynamo zit een blauwe stekker, dat is de temp sensor, deze kan wel eens problemen geven.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.