Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › b-corsa houd in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2010 om 11:59 #17216286
Hallo,
Ik heb een klein probleempje met mijn b-corsa,
1.4 sz blok 8v
hij houd in onder de 2400 toeren en hij stottert dan,daarboven is nix aan de hand!
wat kan dit wezen?
hij heeft 189.000 gelopen en heeft bij 178.000 de riem vervangen gehad
De auto heeft al injectiecleaner en een beurt gehad met bougies… iemand een idee?En oja, mijn knipperlichten knipperen alle 6 heel snel als ik richting aangeef, ik heb het relais eens geruild met een vriend en alle lampjes zijn gelijk, wat kan dit zijn?
mvg
Richard
17 januari 2010 om 12:08 #17594697Als er in de voor en achterknipper 21watt zit, is er niks aan de hand.
Ik denk dat er bij jouw 10 of zelfs 5 watt lampjes in de knipperlichten zitten.
relais zelf regelt de nselheid namelijk, en als wattage te laag is, gaat ie snel knipperen.
Dus ga maar uit van verkeerde lampjes zoals bij HEEL veel mensen gebeurt na verwisselen van lampjes.
Willem
17 januari 2010 om 12:10 #17594698Inhouden:
– Hoe is de verdere staat van ondrhoud??
– EGR al afgedopt??
– bougies, wanneer laatst vervangen en voor welk type (horen 2punts bougies in / vaak worden deze vervangen voor 1 punters wat problemen geeft).
– bougiekabels slecht.Willem
17 januari 2010 om 12:13 #17594699heb de auto sinds maandag! bougies gister vervangen met de grote beurt meteen!,
bougies waren 2 punts en met dop 16 erin gezet,
kabels ga ik nu controleren!
De auto is verder tiptop in orde, was meteen goedgekeurd en alles werkt na behoren,mvg
Richard
17 januari 2010 om 12:18 #17594700trek eens de stekker los van de temperatuur sensor..
zit achterop het inlaat tegen het schutbord, aan de dynamo zijde in 1ste inlaatbuis.
Willem
17 januari 2010 om 12:19 #17594701benzine filter wel eens vervangen??
Willem
17 januari 2010 om 18:22 #17594702Benzine filter niet vervangen is eens een idee, als je rustig rijd voel je dat stotteren maar als je stevig doorrijd heeft die er geen last van!
ik ga morge meteen proberen die temp.sensor de stekker eens lostrekken kijken hoe die dan rijd!groetjes!:):)
17 januari 2010 om 18:41 #17594703Ik heb een 1.6 blok, dus ik weet niet of dat hetzelfde is, maar bij mij waren de draden van de stekker op de mapsensor een beetje versleten en verweerd… Toen ik deze had vervangen had hij geen last meer van haperen in lagere toerentallen…
17 januari 2010 om 19:16 #17594704kan ook nog het probleem zijn..
komt wel voor inderdaad.
Willem
17 januari 2010 om 20:45 #17594705ik had ook een 1.4 8v met precies dezelfde problemen en bij mij was het de onsteking + rotor die de problemen gaven.. na het vervangen daarvan reed die weer als een zonnetje.. :D
19 januari 2010 om 16:08 #17594706hallo,
ik heb geprobeerd,
andere bougieskabels, bougies nagekeken of ze 2 punts waren en dat zijn ze,–>stottert nog steeds, nu zei iemand iets over de onsteking stellen met rotor enzo maar ik heb dat zwarte blok daar zitten meen dat dat met die niet gaat/kan???
het stotteren/inhouden is vooral als de motor warm is!maar WILLEM, ik had ff gezocht na die stekker die je zei dat ik moest lostrekken he maar ik zie alleen een blauwe daar zitten onder de inspuit ergens bij dynamo, bedoel je die?
groetjes Richard
21 januari 2010 om 12:19 #17594707Hoi, Mijn corsa heeft hier ook last van en heb hem laten uitlezen. Bij mij is de lambdasonde kapot en de katalysator heel erg vies en verstopt. Misschien is dit ook bij jouw corsa het geval.
21 januari 2010 om 20:41 #17594708klopt is de blauwe stekker..
Rachel, je hebt waarschijnlijk een ander type motor als de topic starter, en iedere motor heeft zo zijn nukken…
het kan natuurlijk wel, maar bij deze motoren komt dat probleem nagenoeg niet voor. (lambda wel, maar dat word vmiddels een storing weergegeven tijdens uitlezen.
Willem
21 januari 2010 om 22:53 #17594709hij heeft dus dis ontsteking dis module naar schrootje?
22 januari 2010 om 05:45 #17594710ja dis ontsteking, die zwarte kop wat tegen de nokken-as aan buitenkant dan zit, waar de bougiekabels opzitten,
ga ik dat eens testen, vriend van me heeft dezelfde dus ga ik die eens lenen:Pgroetjes!
22 januari 2010 om 13:38 #17594711Hallo
Willem, ik heb die stekker(tempsensor) eens losgetrokken wat jij zei op de inlaatspruitstuk bij dynamo en toen de auto gestart,
ding liep totaal niet meer en viel uit enzo, en als je gas gaf viel die ook uit! is dit goed of slecht?
groetjes
Richard
22 januari 2010 om 16:48 #17594712als het de blauwe stekker is geweest, zou ie juist moeten blijven lopen als deze eraf is.
bij de C14NZ dan tenmisnte.
de 16V motoren slaan af inderdaad.
Willem
22 januari 2010 om 17:39 #17594713ik heb een c14SZ blok 8 klepper er kwam rook uit de luchtfilter erna! maar t leek wel een op een tempsensor dat ding 2 kabels zwarte stekker meer zat daar niet
hij zat op die buis van de inlaat!
22 januari 2010 om 17:49 #17594714Zwarte stekker???
dat is geen temp sensor..
Temp sensor is blauwe stekker..
Jij hebt dan overigens een X14SZ.
deze dus, let niet op de teksten:
dit is de temp sensor:
Willem
25 januari 2010 om 10:16 #17594715hallo,
Me motor lijkt steeds erger te stotteren! als ik hem s’morgens start loopt die ff op 3 pitten lijkt het wel! en heb het idee als de achteruit verwarming aanzet of meer stroom verbruik dat die ook erger stottert… en willem die stekker is bij mij wel zwart, hoe dat kan weet ik niet ik zal proberen een foto te maken ervan eens!
groetjes richard
25 januari 2010 om 15:10 #17594716Ik denk dat het hele blok grandioos onderhoud nodig heeft. Zie dat je bij Maastricht vandaan komt, is toch gauw een uurtje rijden hiernaartoe, te ver, anders had ik je wel ff kunnen helpen.
Zou toch ff iemand raadplegen in de buurt of hier van OF, naar de garage brengen kost je klauwen met geld.
25 januari 2010 om 15:41 #17594717ja in de buurt van maastricht ja:P maar ik denk dat de auto ga laten uitlezen maar eens! kijken of daar iets gevonden word! groetjes!
1 februari 2010 om 14:36 #17594718hey,
Auto is vandaag uitgelezen worden bij de opel-dealer… en raad eens geen foutcodes gevonden ook niet tijdens rijden,
Die monteur heeft wel gevoeld van dat inhouden/stotteren en op 3 pitten lopen bij een koude start in de ochtend, en een soort waterklotsend geluid, en witte zooi bij oliedop boven op blok en koelvloeistof wat verdwijnt, dus koppakking waarschijnlijk… hoe kan ik dit het best controleren?NET DE AUTO OPGEHAALD EN 4DE CILLINDER HEEFT DE KOPPAKKING LEK… VERKLAARD DAT OP 3 PITTEN LOPEN EN INHOUDEN… GEWOON DIT ZELF MAKEN?
KOPPAKKINGSSETJE HALEN MET REKBOUTEN RIEM WATERPOMP NIEUWE OLIE KOELVLOEISTOF EN OLIEFILTER EN KOP LATEN VLAKKEN OF IS DIT LAATSTE NIET NODIG?mvg Richard
1 februari 2010 om 17:48 #17594719Bij de 8 kleppertjes is vlakken niet nodig meestal, maar kan je wel laten doen als he het niet vertrouwt….
1 februari 2010 om 18:27 #17594720zou zeker als de kop al een tijdje lekt deze laten vlakken.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.