Autoverzekering wijzigen ivm (dag)waarde

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Autoverzekering wijzigen ivm (dag)waarde

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218513
    Gupy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2006

      M’n huidige Vectra Station van 1997 heeft een behoorlijke metamorfose ondergaan.
      Momenteel zit er alleen een WA verzekering op van Interpolis.

      Dagwaarde zal iets ergens rond de € 2000 zijn.
      Echte waarde zal ongeveer € 8000 meer zijn als ie helemaal af is.

      Nu wil ik een upgrade van mijn verzekering, maar wil wel eens weten wat jullie doen met auto’s die een flinke waarde toevoeging hebben gekregen.
      Ik wil vooral geld zien bij diesfstal, brand en totaal schade.

      Interpolis doet niet aan taxatie’s, ze zeggen alleen aantoonbare (met rekeningen) accesoires tot max 10 mile.
      Natuurlijk heb ik eigenlijk alles zelf gedaan of gekocht via marktplaats en bijna nergens rekeningen van.
      Ik heb wel een excell lijst met alle gemaakte kosten.

      Merci alvast.

      #17628262
      a-manta-turbo
        Lid sinds:
        5 March 2006

        ik zou je dan toch aan raden een andere verzekering te nemen
        en dan je auto te laten taxeren omdat je dan de waarde van je auto op papier hebt
        een niet getaxeerde auto is niet meer waard dan de dagwaarde
        als je de restwaarde uit de accesoires wilt halen wordt het wel erg moeilijk dit aan te tonen als de auto afbrand of gestolen wordt

        #17628263
        purple one
          Lid sinds:
          5 February 2008

          gupy ik zou andere verzekering nemen zodat wel met taxatie kan

          heb jou oude vec ook laten taxeren en viel me echt reuze mee waar voor hij getaxeert is
          en dus zeker de moeite waard

          #17628264
          Gupy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2006

            Ja, maar welke verzekering dan?

            Meeste verzekeren niet jonger dan 1995 (semi-oldtimer) en al zeker niet met hogere dagwaarde.

            Snap niet dat ze daar zo meoilijk over doen. Ik betaal toch premie voor het verzekerde bedrag.:fy1

            #17628265
            Gupy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2006

              Niemand meer?

              #17628266
              Opaul
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 October 2006

                In het Calibra gedeelte hadden we laatst ongeveer dezelfde discussie. De link.

                Zolang het geen oldtimer is lukt het je volgens mij niet. Ik ken in ieder geval geen verzekering die het ondersteund. Ik heb er wel eens over gesproken met maatschappijen en verzekeringsagenten en een taxatie zal je wel helpen om meer uitbetaald te krijgen dan de dagwaarde. Je moet de taxateur van de verzekeringsmaatschappij in geval van schade overtuigen van de hogere waarde. Een recent taxatierapport en gedetailleerde foto’s helpen hierbij, maar geven je geen garantie.

                #17628267
                inayat
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 February 2011

                  Ik weet dat dit een oude topic is.

                  Maar ik was ook op zoek naar een verzekering op basis van taxatie voor mijn calibra turbo uit ’93.

                  Bij Assurantiekantoor De Smale, bestaan er mogelijkheden om het op basis van taxatie te verzekeren.

                  Heb vandaag nog contact met ze gehad, ze hebben mijn gegevens gevraagd en moet nu op de taxateur wachten.

                  Ik heb ze gevraagd om een adres voor de taxatie, zodat ik zeker weet dat ze de taxatie rapport accepteren.

                  Hou jullie verder op de hoogte wanneer de taxateur langs is geweest en ik de taxatie rapport heb.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.