autoverzekering stop zetten bij schorsing?

Forumindex Forums Overige APK & RDW autoverzekering stop zetten bij schorsing?

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255186
    Peter30
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2011

      Hallo allemaal.
      Via google vind ik veel verschillende verhalen. Vandaar dat ik de vraag hier stel. En hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

      Ik ben aan het rondkijken voor een kadett E cabrio. Puur en alleen voor de zomer. In de winter wil ik hem stallen en daarbij ook schorsen.
      Kan hier bij de verzekering ook worden geschorst?

      Groeten Peter

      #18104096
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        ja,dat kan!
        bij schorsen vervalt de plicht van verzekeren,wegenbelasting en APK,de auto mag NIET op de openbare weg staan.

        #18104097
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Elke keer schorsen is ook niet wat, vooral als je hem binnen het jaar weer schorst betaal je daar weer extra geld voor.

          #18104098
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Ligt aan de verzekeraar of je een verzekering kan ‘schorsen’. Hij wordt dan tijdelijk bevroren en kun je hem met 1 belletje actief en deactief maken (en hoef je er dus ook niet voor te betalen). Een verzekeraar krijgt niet automatisch door of een auto geschorst is.
            Hiervoor moet je dus zelf bellen.

            #18104099
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Meer informatie over wanneer wel en niet schorsen en de kosten: http://burger.rdw.nl/schorsenofverlengen/Pages/default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18104091
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                als de auto geschorst is ,heb je altijd het recht om de verzekering te stoppen. 1 belletje is daar genoeg voor. dit heb ik al zo vaak gedaan.. het is wel echt stoppen. niet schorsen of opschorten ofzo.. je moet erna gewoon weer een niuewe polis afsluiten.
                echter als je een oldtimer en bijbehorende verzekering hebt is het het soms helemaal niet waard om te stoppen. voor mijn mercedes kost het 70 euro per jaar. voor dat geld ga ik niet moeilijk doen.
                met jouw cabrio als tweede auto kan je ook prima zo’n goedkope polis hebben ;)
                Let wel op! als je de auto ontschorst zonder weer verzekerd te zijn, krijg je een heeeeeele dikke boete: 360 euro.

                volgens mij moet een auto minstens 3 maanden geschorst zijn voor je hem ontschorst. anders moet je alsnog een deel van de wegenbelasting over die maanden betalen.

                #18104092
                asconahobbyist
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 June 2008

                  @kaneelschep,4 maanden zelfs,maar voor een winterstop dus uitermate geschikt om te schorsen.

                  #18104093
                  Corsaliefhebber
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 February 2012

                    Nu vers van de rdw site

                    Schorsen mag je na een maand opheffen

                    Naheffing bij korte schorsingsperiode

                    Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Zie hiervoor de site van Belastingdienst, zoekterm: schorsen.

                    #18104094
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Iemand die weet hoe het gaat als je een vers geschorste auto overkoopt?
                      De schorsing gaat er dan automatisch vanaf als het kenteken overgeschreven wordt.

                      Heeft dat verder nog gevolgen voor de nieuwe eigenaar? Heb namelijk een auto te koop staan die ik geschorst heb.

                      #18104095
                      Corsaliefhebber
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 February 2012

                        Heeft geen gevolgen voor de niewe eigenaar behalve dat hij vanaf het moment van overschrijven aansprakelijk is voor de auto
                        en er dus ook zorg voor moet dragen dat de auto verzekerd en apk gekeurd is,
                        Zo niet is het beste gelijk schorsen door de NIEUWE eigenaar direct na het overschrijven.

                        Grts Corsaliefhebber

                        #18104100
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Dat hoeft niet want de auto heeft nieuwe apk en kan zo mee gereden worden.
                          Wat je verteld over de verzekering wist ik al wel.

                          Mijn vraag ging ook meer over bijkomende kosten. Omdat de auto recent geschorst is. hier boven staat al iets over het ont-schorsen binnen een maand dat er dan belasting moet worden betaald….nou vraag ik me af of dat ook geld als de auto een nieuwe eigenaar gaat krijgen.

                          #18104101
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Al ik jou was, zou ik hiervoor toch even de rdw bellen. Dan weet je het echt zeker ipv dat je, ik denk dit en dat verhalen krijgt.. Zoals hieronder :P
                            En dan zou ik ook wel graag het antwoord willen weten! :thumb

                            Logischerwijs gezien zou de volgende eigenaar niet voor die eventuele kosten op hoeven draaien. Aangezien hij niks met het (te kort) schorsen te maken heeft gehad. Maar degene die hem schorste kan eigenlijk ook niet aangerekend worden dat hij hem (te snel) verkoopt. Dat plan je ook niet altijd van te voren..
                            Mooie vraag!

                            #18104102
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Jawel he:D ik verwacht zelf eigenlijk ook niets van extra kosten oid.

                              Ik nam de auto ook over en schorste hem direct met de aankoop. Alleen ik kocht hem gewoon normaal over, niet in geschorste staat ofzo.

                              #18104103
                              Corsaliefhebber
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 February 2012

                                Het staat duidelijk aangegeven op de site van de belastingdienst.
                                Deze link staat ook bij de RDW vermeld, inclusief zoekterm schorsen.
                                Linkje naar site belastingdienst
                                http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/personenauto/schorsing” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Schorsing zelf opheffen binnen 1 maand

                                Als u de schorsing zelf opheft binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst stuurt u dan een naheffingsaanslag. Eindigt de schorsing binnen 1 maand na het begin van de schorsing door het vervallen van de tenaamstelling in het kentekenregister? Dan hoeft u geen belasting te betalen.

                                Let op dikgedrukte stuk, ;
                                Bij vervallen tenaamstelling, en die vervalt dus ook bij overschrijven, daar de auto dan niet meer op jouw naam staat, dus vervallen op jouw nam, maar op naam van de nieuwe eigenaar staat hoef je geen belasting te betalen

                                #18104104
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  :thumbup Duidelijk!

                                  #18104105
                                  kaneelschep
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 November 2004

                                    :) Nice!
                                    Het is een duidelijk antwoord ja. Ik vind alleen de weg naar dat antwoord op de belasting of rdw site niet altijd even logisch ;)
                                    Of ik heb er het geduld niet voor ;) :D

                                    #18104106
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      @kaneelschep wrote:

                                      als de auto geschorst is ,heb je altijd het recht om de verzekering te stoppen. 1 belletje is daar genoeg voor. dit heb ik al zo vaak gedaan.. het is wel echt stoppen. niet schorsen of opschorten ofzo.. je moet erna gewoon weer een niuewe polis afsluiten.

                                      DIt is verzekeringsmaatschappij verschillend.
                                      Mijn Corsa is al jaren geschorst, zit een slapende verzekering op, dus wel een polis maar niet actief en hoef niet te betalen.
                                      Ik kan de verzekering er alleen afgooien bij verkoop via deze maatschappij.

                                      Ik heb er geen moeite mee dat er nog een slapende verzekering aan hangt..

                                      #18104107
                                      hans-rekord-e
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 January 2011

                                        Als je alleen WA verzekeing erop heb ,maakt het kwa kosten niet zoveel uit of je wel of niet de verzekering schorst ,kadet e valt al wel onder de young,cq oldtimers ?
                                        ik bedoel van , de WA verzekering voor een oldtimer komt je op ong 80 euro per jaar ,maar als je bv ook diefstal of vandalisme meeverzekerd hebt bij WA+ ofzo, stopt dat dus ook .
                                        Het is maar dat je daar aan denkt !!

                                        #18104108
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Bij alleen wa maakt t inderdaad weinig uit
                                          Heb je hem getaxeerd en dan allrisk verzekerd

                                          Dan kun je hem beter verzekerd laten
                                          Er kan ook iets met de wagen gebeuren tijdens stalling

                                          Brand of storm enz. Dan kan die maar beter verzekerd zijn
                                          Zoveel scheelt t toch niet in de kostten ;)

                                          #18104109
                                          Boskje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 June 2011

                                            Ik betaal voor mijn vrachtwagen alleen verzekering als ie niet geschorst is. Ik heb hem geschorst van eind september tot begin april. (Cross auto vervoer) . Betaal per jaar vanaf de datum dat ie uit de schoring gaat. Schors ik weer bel ik de verzekering. Krijg ik geld terug van de volle maanden van dat jaar.

                                            Januari en februari worden direct verrekend (betaal ik niet) oktober , november en december
                                            Krijg ik terug als ik het schors bewijs laat zien.

                                            #18104110
                                            Stender
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              5 April 2009

                                              Maargoed, stel hij staat gestald en hij wordt gestolen of de schuur stort in of de schuur vliegt in de fik dan ben je niet verzekerd! Daarom houd ik de Manta altijd in de verzekering, ook in de winterstalling.

                                              #18104111
                                              Boskje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 June 2011

                                                Diefstal is gewoon ook niet verzekerd , en voor brand is ie al verzekerd via mijn brandverzekering van de schuur waar de hobby staat. Ik heb in de polis op laten nemen wat mijn crossauto, gereedschap , truck, crossbanden. Enz waard zijn en dat word in geval van brand uitgekeerd. Mijn rekord’s en manta staan in een andere loods en zijn via een stallingverzekering ook altijd gedekt.

                                                #18104112
                                                opelremco
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 August 2007

                                                  Een geschorste auto valt onder je inboedel verzekering als ie in een garage of iets degelijks staat.Dat is mij verteld.

                                                  #18104113
                                                  Fearless
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2005

                                                    Zo heb ik dat ook geregeld. Alles op mijn terrein is verzekerd. Ook geschorst

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.