Autosleutel gestolen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Autosleutel gestolen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18420880
    patensas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2011

      Hallo,

      Ik zal me even voorstellen….ik ben Patrick uit Utrecht en ik ben in het bezit van een Meriva B uit 2010

      Vanavond ben ik slachtoffer geworden van een overval waarbij mijn autosleutel gestolen is. Ik heb de reservesleutel en de sleutel codes maar ben nu bang dat de overvallers terugkomen net mijn sleutel en dan alsnog mijn auto stelen.

      Wat kan ik in dit geval het beste doen?

      Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de gestolen sleutel uit het systeem gewist wordt zodat de auto met die sleutel niet meer op afstand te openen en meest belangrijk niet meer te starten is?

      Of moet ik in zo’n geval al mijn sloten laten vervangen?

       

      Ik hoor graag van jullie wat voor opties ik heb.

       

      Groet,

       

      Patrick

       

      #18420881
      Driver1980
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 August 2015

        Goedenavond Patrick,

         

        Dat is wel ff schrikken dan.. Een overval meemaken is niet niks. Hopelijk ben je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen!

         

        Ik vond deze informatie mbt je vraag:

         

        Is uw autosleutel gestolen, doe dan altijd aangifte bij de politie. Ook kunt u bij de autodealer, waar u de auto gekocht heeft, de gestolen sleutel(s) uit te laten programmeren. Zo voorkomt u dat de dieven uw auto mee kunnen nemen. Heeft u geen reservesleutel en is het niet mogelijk om de auto te verplaatsen? Dan is het verstandig om uw autodealer of de ANWB te bellen. Zij kunnen ervoor zorgen dat de auto geopend kan worden en eventueel naar de dealer gesleept kan worden.

        De vergoeding hangt af van de gekozen dekking op uw autoverzekering. Heeft u een autoverzekering met WA-dekking dan wordt diefstal van uw autosleutel(s) niet vergoed. Een WA-beperkt casco– of allrisk dekking bieden doorgaans wel dekking voor nieuwe sleutels en het vervangen van de sloten. Meestal geldt hierbij wel een maximale vergoeding en betaalt u eerst een eigen risico. De hoogte van deze bedragen kunt u terugvinden in de polisvoorwaarden. gaat niet ten koste van uw schadevrije jaren en no-claim korting.
        Het kan zijn dat, bij diefstal van autosleutel(s), een verzekeraar eist dat ook de sloten vervangen moeten worden. Wanneer u dat niet doet, zal de auto vanaf dat moment niet meer verzekerd zijn.

         

        Dus ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de autoverzekering. En dan ook meteen naar de autodealer om de sleutel te laten uitprogrammeren mocht dit mogelijk zijn. Op dit moment de auto beveiligd wegzetten zodat deze niet gestolen kan worden.

         

        Sterkte met alles!

         

        Gr Martijn

         

        #18420883
        patensas
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2011

          Hoi Martijn,

          Hartelijk dank voor jouw reactie!

          Het was zeker even schrikken, het kwam ook uit een onverwachte hoek. Ergens hoop ik dat de overvallers de sleutel gepakt heeft om te voorkomen dat ik in de achtervolging zou gaan.

          Ik heb gelukkig een reserve sleutel en alle codes. Als ik de informatie goed begrijp kunnen ze bij de dealer dus de gestolen sleutel uit het systeem verwijderen. Dat zorgt in elk geval alvast voor een beetje rust.

          Het is vanavond gebeurt en dan blijkt het lastig om de juiste mensen te bereiken en de juiste informatie te vinden.

          Morgen neem ik even contact op met de verzekering en de dealer en dan zien we wel verder. Voor nu heb ik de auto veilig weten te stallen. Vannacht zal er dus weinig gebeuren met de auto.

          Nogmaals dank voor de reactie.

          Groet,

          Patrick

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.