Autoradio vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Autoradio vervangen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365658
    mh93
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 April 2019

      Beste lezer,

      In de huidige tijd met alle technische mogelijkheden als Spotify leek het me interessant om de origniele Opelradio (CD30, zonder aux) te vervangen zodat ik verder kom dan cd’s afspelen en radio luisteren.

      Na wat zoekmogelijkheden en contact met Coolblue, werd mij de Kenwood DMX110BT aangeraden. Ze hebben met hun techneuten bekeken of het zou passen en ja hoor. Besteld en gekregen. Nu was het eruit krijgen van de radio wel even een opgave. Na veel proberen is het gelukt om de oude radio los te krijgen en te verwijderen. Echter komen de stekkers van de ene radio niet overeen met de andere. Naar de autohandel gereden en een ISO kabel geschikt voor alle modellen Opel gekocht. Je raadt het al, ook die paste niet.

      Nu ben ik totaal geen techneut en had ik gedacht voor deze 200 euro klaar te zijn met een DIN-radio waarop ik via bluetooth mijn spotify zou kunnen luisteren. Helaas, dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik heb weinig kennis om hier verder aan te sleutelen en heb weinig vertrouwen in de klantenservice van Coolblue.

      Vraag is nu: Welke radio met functies die ik wens, is wél plug & play en kan ik zo vervangen? Ik ben benieuwd naar jullie tips!

      #18365661
      Martin Pasterkamp
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 April 2019

        Plug en play zal sowieso lastig worden met 2 din autoradio’s. Je zult je wel enigszins moeten verdiepen in de basics.

        Ik heb zelf een 2 din android radio uit china geïnstalleerd, deze werd echter vanuit Duitsland verzonden. Tot nu toe ben ik super tevreden met de radio en werkt het super. Zo’n set kost nog geen 200 piek en word geleverd met een canbus decoder voor de radio en de bijhorende stekker van je voertuig. Voor 50 pietermannen had ik er een android auto / apple carplay adapter bij, het is nu telefoon inpluggen en instant navigatie, spotify etc.

        Geluidskwaliteit van zoiets is dan wel weer een stuk minder vergeleken met een kenwood oid, maar ik heb een versterker in de auto liggen dus in dat geval zou dat niet veel uitmaken. De “versterker” chip welke in die radio’s zit is ronduit bagger.

        De aftermarket 2 din radio’s welke in Nederland verkocht worden komen vaak niet met een decoder voor de stuurbediening, en deze zul je dan dus weer apart moeten aanschaffen. Wel is de geluidskwaliteit dan veel beter, en heb je uiteraard betere garantie.

        Zie je een mooie radio dan zou ik deze gewoon aanschaffen, op internet zijn de goede kabels zeker wel te vinden. Met een youtube filmpje erbij kan je jezelf er doorheen geleiden. :good:

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.