Goedenavond,
Ik heb net mijn Sony autoradio vervangen door een Pioneer autoradio. Gewoon het Pioneer-blokje op de ISO-stekker aangesloten, antenne erin, RCA erin en klaar….dacht ik. Alles werkt goed alleen de Pioneer wil zijn instellingen niet onthouden (FM zenders, EQ, Sub etc.). Nu heb ik wat onderzoek gedaan en als ik de verschillende fora mag geloven, is het gewoon een kwestie van de gele en rode draad omdraaien (geschakelde +12v en constante +12v). Ik heb hierover wat vragen:
1>Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want die draden krijg ik niet los uit het blokje. Gewoon de draden doorknippen, omdraaien en kroonsteentje/krimp-verbinding eraan?
2>Ik heb vanavond geen tijd meer om die draden om te draaien (+ weinig licht). Kan het geen kwaad dat m’n auto een nacht zo staat met verkeerd aangesloten bedrading? M.a.w. hoef ik me geen zorgen te maken dat de brandweer vannacht opeens voor de deur staat? :D
3>Waarom onthield die Sony radio wel alle instellingen? Is dat gewoon toeval geweest dat die draden op dat blokje wel in de goede volgorde stonden?