Autoradio Astra G > constante +12v en geschakelde +12v

Forumindex Forums Modellen Astra Autoradio Astra G > constante +12v en geschakelde +12v

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275738
    sggs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 September 2015

      Goedenavond,

      Ik heb net mijn Sony autoradio vervangen door een Pioneer autoradio. Gewoon het Pioneer-blokje op de ISO-stekker aangesloten, antenne erin, RCA erin en klaar….dacht ik. Alles werkt goed alleen de Pioneer wil zijn instellingen niet onthouden (FM zenders, EQ, Sub etc.). Nu heb ik wat onderzoek gedaan en als ik de verschillende fora mag geloven, is het gewoon een kwestie van de gele en rode draad omdraaien (geschakelde +12v en constante +12v). Ik heb hierover wat vragen:

      1>Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want die draden krijg ik niet los uit het blokje. Gewoon de draden doorknippen, omdraaien en kroonsteentje/krimp-verbinding eraan?
      2>Ik heb vanavond geen tijd meer om die draden om te draaien (+ weinig licht). Kan het geen kwaad dat m’n auto een nacht zo staat met verkeerd aangesloten bedrading? M.a.w. hoef ik me geen zorgen te maken dat de brandweer vannacht opeens voor de deur staat? :D
      3>Waarom onthield die Sony radio wel alle instellingen? Is dat gewoon toeval geweest dat die draden op dat blokje wel in de goede volgorde stonden?

      #18312804
      lenny0202
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        Volgens mij zit er bij een pioneer tussen de radio en het blokje op de rode en gele draad dat je ze kan omwisselen
        tenmiste bij mijn pioneer wel en bij de andere die ik had ook , dus ik hoefde niks uit het blokje tehalen om te kunnen
        omwisselen

        #18312805
        sggs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2015

          Hartstikke bedankt voor je tip Lenny. Ik ben n.a.v. je post toch nog even de auto ingedoken en ze waren inderdaad middels connectors heel makkelijk om te wisselen. Alles werkt nu naar behoren :thumbup

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.