autoradio

Forumindex Forums Modellen Astra autoradio

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228514
    margriet1987
      Lid sinds:
      15 November 2010

      hallo allemaal,

      ik heb sinds vandaag een astra nu zit er een standaard radio in met casette speler nu wil ik deze eruit hebben. om een eigen radio erin te kunnen zetten, in de radio zaten vier inbusjes die heb ik eruit gehaald om vervolgens de radio eruit te kunnen trekken maar helaas zonder resultaat…
      iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?

      astra -g-cc

      #17760336
      aad102
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2005

        origineel gepost door margriet1987
        hallo allemaal,

        ik heb sinds vandaag een astra nu zit er een standaard radio in met casette speler nu wil ik deze eruit hebben. om een eigen radio erin te kunnen zetten, in de radio zaten vier inbusjes die heb ik eruit gehaald om vervolgens de radio eruit te kunnen trekken maar helaas zonder resultaat…
        iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?

        astra -g-cc

        nadat je de inbusboutjes hebt verwijderd zien je radio uit de slee te halen door gebruik te maken van de beugels die gevormd zijn in een U vorm, deze even goed doordrukken en dan heb je hem er zo uit.

        Heb dit onlangs ook bij astra g nog gedaan. Hierna slee demonteren. Let op er zitten in de achterlijke van de slee drie sterkers, 1 is om het display aan te sturen. Ik heb deze los gelaten en heb nu dus de datum ipv radiozender in mijn display staan. Praat hier over het origineel display en mijn origineel radio welke voorzien was van casettedeck ipv display :)

        succes

        Grtz Arie

        ps, mocht je de beugels niet hebben, een gebogen fietsspaak werkt ook. Ik heb de beugels anders zo liggen, een ander wellicht ook?

        #17760337
        Astra F Vaassen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 February 2010

          Ik had het gewoon een beetje met schroevendraaiers gedaan, maar dat is niet echt de juiste manier:P

          #17760338
          albertsjos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Gewoon ff 4 spijkers pakken van ongeveer de juiste dikte en een beetje lange.

            Dit werkt altijd perfect. Onlangs nog gedaan om de radio uit een tigra TT te halen.

            Jos

            #17760339
            margriet1987
              Lid sinds:
              15 November 2010

              hmm heb wel geprobeerd om de radi eruit te trekken aar had het idee dat ie ergens aan vast zat omdat het console ook mee bewoog…

              dus als ik er een stuk dun ijzer tussen zou steken zou ie er ook uit moeten komen beugels zaten er al niet meer bij evenals de handleiding… maar goed zo kan het ook wel denk….

              ik dank u

              #17760340
              margriet1987
                Lid sinds:
                15 November 2010

                misschien een gekke vraag trouwens he maar moet ik de spijkers of die omgebogen spaak in die inbusgaten duwen??? ben toch wel blond zo af en toe…:P

                #17760341
                krasy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 March 2010

                  1 van de 2 optie’s mag je zelf kiezen :P
                  maar wel dus alle 4 de gaten een spijker-spaak of iets dergelijks in doen.
                  dan kan je hem er zo uit trekken

                  #17760342
                  nexus6
                    Lid sinds:
                    7 September 2010

                    laat even weten als het gelukt is :)

                    #17760343
                    margriet1987
                      Lid sinds:
                      15 November 2010

                      mag ik het ook laten weten als het niet gelukt is???

                      heb het net geprobeerd met vier niet al te dikke tentharingen maar dit was geen succes je kunt ze wel vastklikken maar er komt geen millimeter beweging in….

                      #17760344
                      aad102
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2005

                        origineel gepost door margriet1987
                        mag ik het ook laten weten als het niet gelukt is???

                        heb het net geprobeerd met vier niet al te dikke tentharingen maar dit was geen succes je kunt ze wel vastklikken maar er komt geen millimeter beweging in….

                        de beugels dienen goed vast gedrukt te worden, hierna is de radio uit de slee te halen.
                        De slee moet hierna verwijderd worden. Let wel, hier zit achterin een zogehete torx schroef.
                        Vandaar dat je de radio niet met slede en al in een keer kan verwijderen.
                        Dit is om dieven tegen te houden :)

                        succes.

                        Welke omgeving ben je woonachtig?
                        Als het in de buurt is dan kunnen we altijd iets afspreken.

                        #17760345
                        margriet1987
                          Lid sinds:
                          15 November 2010

                          nou jah in de buurt ik woon in harderwijk bij het dolfinarium das niet echt om de hoek he maar ik ga morgen bij een vriend ff die beugels halen hij werkt bij de halfords dus op hoop van zege….

                          #17760346
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Mocht het echt niet lukken dan geef je maar een gil ;)
                            Ben regelmatig ook in Harderwijk, woon zelf in Ermelo om de hoek. Wil best een handje helpen als het echt niet lukt. Bij mijn Astra G heb ik ‘m er ook gewoon uitgekregen zoals hierboven al beschreven staat.

                            #17760347
                            margriet1987
                              Lid sinds:
                              15 November 2010

                              na wat werk is het me uiteindelijk toch gelukt om hem eruit te krijgen maar niet met de 20 seconden die eerder beschreven stonden:P

                              heb toch maar die u demontage pennen gehaald bij die vriend van me uit de winkel gewoon ff geleend:P kwestie van de verpakking opensnijden… me eigen radio zit er inmiddels ook in na wat prutsen en ombuigwerk maar hij zit..

                              bedankt allemaal voor de tips enzo…

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.