Autoradio

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Autoradio

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374200
    Christophe Berte
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2020

      Hallo.
      <p style=”text-align: left;”>Ik heb een Vectra 2.0 Dti van 2004.</p>
      Ik zou graag een meer recente autoradio steken. Iemand een idee welke dat best zou zijn.

      Mvg Christophe

      #18374202
      gcw87
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 October 2006

        Hallo Christopher,

        Ik ben nieuw op het forum en totaal geen professional maar heb het voor elkaar gekregen.
        Ik hoop dan ook dat je iets aan mijn uitleg hebt.

        Volgens mij kan je in principe elke radio er wel in kwijt.
        Er bestaan Android dubbeldin radio’s precies voor je Vectra. Deze beginnen volgens mij rond de 350,-
        Ik denk dat deze plug and play zijn.
        opel-vectra-2002-2008-autoradio-navigatie-full-europa-incl-hd-scherm
        Vorige maand heb ik een kenwood dubbeldin in mijn Vectra 2004 ingebouwd. Die zijn flink goedkoper maar ziet er natuurlijk niet origineel uit en zijn niet geschikt voor gebruik van canbus (is wel op te lossen adhv iso stekker setje icm extra onderdeel t.b.v. de canbus).
        kenwood-dmx120bt-2-din-digital-multimedia-systeem-2

        Bij de Vectra zit je met een canbus.. Mocht je de canbus aansluiting niet gaat gebruiken werken de PLUS en SCHAKEL achter de radio (kabelboom) niet.
        Canbus is o.a. voor de stuurwiel besturing (en nog wat meer).
        Er bestaan kant en klare ISO stekkers setjes zodat je de stuurwielbediening wel kan gebruiken. Ik heb echter ervoor gekozen geen canbus te gebruiken.
        Als jij hier ook voorgaat hoop ik dat je iets aan mijn uitleg hebt.

        Aansluiting zonder canbus
        Je dien in dat geval de PLUS en de SCHAKEL ergens anders vandaan te halen.
        Ik heb het als volgt gedaan.
        PLUS (constant): vanaf de radio naar de aansluiting van het lampje in het dasboard kastje.
        SCHAKEL (na contact omdraaien): via de aansteker aansluiting in de middenconsole.

        Er bestaan dus wel ISO stekker setjes waarmee je de stuurwielbediening e.d. alsnog kan gebruiken.
        :good:

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.