Automatten GLX

Forumindex Forums Modellen Grandland X Automatten GLX

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368019
    pkrielen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2019

      Het valt me op dat Opel het schijnbaar niet nodig vond de matten (buiten de bestuurderskant) vast te zetten.

      In voorgaande auto’s zat netjes een 2-tal bevestigingspunten met kliksysteem die de matten perfect op zijn plek hielden.

      In de GLX gaan ze (wederom behalve de bestuurderskant) alle kanten uit.. Geen gezicht..

      Iemand ervaring met universele montage systemen of oplossingen zoals klittenband om dit design issue aan te pakken ?
      Ze moeten uiteraard nog wel af en toe er makkelijk uit kunnen als we de auto willen stofzuigen..

      #18368022
      jopsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2019

        Hallo

        Bij mijn zafira waren die kliksysteempjes al snel kapot. De dopjes kraakten af.

        Bij de grandland (net gaan kijken) schuiven de matjes totaal niet.  Als je ze op hun plaats legt dan zitten ze echt vast.   Ze verschuiven dus niet.  Ze gaan er wel ook gemakkelijk uit wanneer je dat wil.

        #18368034
        Mark van Veluw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2018

          Hier hetzelfde systeem, vooral bijrijderskant schuift alle kanten op, zwaar irritant.

          Ik heb zelf al gekeken, o.a. op AliExpress, naar een oplossing maar heb nog niets kunnen vinden. Ik houd mij dan ook aanbevolen voor een oplossing!

           

          #18368040
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            net de auto binnenin gestofzuigd.   De matjes verschuiven voor geen millimeter.  Dit is een model 2019.  De matten zijn aan de onderzijde ruwer.    Verschuiven lukt enkel als je redelijk wat armkracht uitoefent.  Is geen velcro maar de stof aan de onderkant van de mat en de stof waarop de mat gelegd wordt glijden helemaal niet over elkaar.  Ze zijn ook verschillend qua structuur.

            #18368256
            GrandDennis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 August 2019

              Hallo, ik heb een GLX automaat en mij valt op dat de vloermat t.h.v. het gaspedaal stopt en dat je voet (deel) rust op de onderbekleding met als gevolg slijtage van de onderbekleding. Herkent iemand dit en is hier een oplossing voor?

              #18368709
              RonaldGLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 August 2019

                Mijn geleverde mat is lang genoeg. Mijn hak staat netjes op de mat.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.