Automatten GLX

Forumindex Forums Modellen Grandland X Automatten GLX

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

pkrielen
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 21

Het valt me op dat Opel het schijnbaar niet nodig vond de matten (buiten de bestuurderskant) vast te zetten.

In voorgaande auto’s zat netjes een 2-tal bevestigingspunten met kliksysteem die de matten perfect op zijn plek hielden.

In de GLX gaan ze (wederom behalve de bestuurderskant) alle kanten uit.. Geen gezicht..

Iemand ervaring met universele montage systemen of oplossingen zoals klittenband om dit design issue aan te pakken ?
    Ze moeten uiteraard nog wel af en toe er makkelijk uit kunnen als we de auto willen stofzuigen..

Grandland X 1.5 CDTI S&S 96kW Innovation 5d, Diesel, Handgeschakeld, Amethyst, 360 Camera, Panoramadak,18 inch bicolor Black, Trekhaak, 2019 (lease), Besteld 7 Maart, Afgeleverd 17 Juni... :yahoo:

jopsa
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 50

Hallo

Bij mijn zafira waren die kliksysteempjes al snel kapot. De dopjes kraakten af.

Bij de grandland (net gaan kijken) schuiven de matjes totaal niet.  Als je ze op hun plaats legt dan zitten ze echt vast.   Ze verschuiven dus niet.  Ze gaan er wel ook gemakkelijk uit wanneer je dat wil.

Grandland X innovation 1.2 turbo ecotec manueel
    moonstone grey,lederen zetels,donker getinte ruiten,cd-mp3 speler,18" velgen elegant style,park & go 2,executive pack,vaste trekhaak

Mark van Veluw
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 133

Hier hetzelfde systeem, vooral bijrijderskant schuift alle kanten op, zwaar irritant.

Ik heb zelf al gekeken, o.a. op AliExpress, naar een oplossing maar heb nog niets kunnen vinden. Ik houd mij dan ook aanbevolen voor een oplossing!

--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--
    22 januari besteld, 13 juli geleverd.

jopsa
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 50

net de auto binnenin gestofzuigd.   De matjes verschuiven voor geen millimeter.  Dit is een model 2019.  De matten zijn aan de onderzijde ruwer.    Verschuiven lukt enkel als je redelijk wat armkracht uitoefent.  Is geen velcro maar de stof aan de onderkant van de mat en de stof waarop de mat gelegd wordt glijden helemaal niet over elkaar.  Ze zijn ook verschillend qua structuur.

Grandland X innovation 1.2 turbo ecotec manueel
    moonstone grey,lederen zetels,donker getinte ruiten,cd-mp3 speler,18" velgen elegant style,park & go 2,executive pack,vaste trekhaak

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.