automaat schakelt soms erg hard

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum automaat schakelt soms erg hard

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211625
    jorisor
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo allemaal.

      ik ben in het bezit van een vectra C2 gts met 6 traps automaat uit nov 2005 (diesel). Ik heb er afgelopen 2 maanden 10.000 kilometer mee gereden. de km stand is 165.000

      Het valt mij op dat de automaat soms erg ruw schakelt. Normaal doet deze dat erg netjes, alleen soms (1 keer per week) lijkt het wel of deze de kluts kwijt is. een harde stoot, wel in het juiste verzet. Ik heb in de bergen dan ook vaak in de handstand in de 2 en 3 gereden. (ook handig met afremmen). dit was zonder aanhanger.

      Het was eigenlijk alleen op vakantie in de bergen, en laatst heb ik het ook in NL gehad op een vlakke weg. het is als ik het gas goed intrap. Voor de rest werkt deze feilloos.

      Iemand hier ervaringen mee en tips wat ik hier aan zou kunnen doen.?

      #17515291
      Gts32v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2008

        Bij de mijne moet elke 40 dkm de olie van de automaat worden vervangen,dus controleer even of dit ook is gebeurt bij jouw vec.

        Gr. Gts32v6

        #17515292
        Opel4all
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 August 2006

          origineel gepost door jorisor
          Hallo allemaal.

          ik ben in het bezit van een vectra C2 gts met 6 traps automaat uit nov 2005 (diesel). Ik heb er afgelopen 2 maanden 10.000 kilometer mee gereden. de km stand is 165.000

          Het valt mij op dat de automaat soms erg ruw schakelt. Normaal doet deze dat erg netjes, alleen soms (1 keer per week) lijkt het wel of deze de kluts kwijt is. een harde stoot, wel in het juiste verzet. Ik heb in de bergen dan ook vaak in de handstand in de 2 en 3 gereden. (ook handig met afremmen). dit was zonder aanhanger.

          Het was eigenlijk alleen op vakantie in de bergen, en laatst heb ik het ook in NL gehad op een vlakke weg. het is als ik het gas goed intrap. Voor de rest werkt deze feilloos.

          Iemand hier ervaringen mee en tips wat ik hier aan zou kunnen doen.?

          Hallo,

          Er zijn veel problemen bekent met de automaten van de Vectra C, zoek maar eens op het duitse MT-forum, het zijn niet de beste bakken :thumbdown

          Sommigen hebben al de derde bak erin, heb je mischien nog garantie, weet niet waneer je hem aangeschaft hebt?

          Kan een dure grap worden :(

          Groetjes, Joche

          #17515293
          Gts32v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2008

            Elektronica is ook vaak een probleem,of koelwater in de bak:o

            Gr. Gts32v6

            #17515294
            jorisor
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik ken de problemen van het koelwater. Volgens mij is er zelfs een modificatie geweest om de koeler buiten de automaatbak te plaatsen. Ik weet niet wanneer deze modificatie is geweest.

              Ik ga nog niet aan het ergste denken aangezien deze 99% van de tijd goed werkt, en ik nog geen storing heb gehad.

              Ik zal eerst eens de olie vervangen (is dit zelf goed te doen en welke olie moet erin?).

              In iedere geval bedankt voor alle reacties. Joris

              #17515295
              RAL
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 September 2008

                ik zou ook gelijk het filter vervangen

                #17515296
                jorisor
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Is het makkelijk om zelf de olie te verversen?.
                  Ik heb even zitten kijken, maar alles zit mooi volgepakt en volgens mij kan je er moeilijk bij.

                  Iemand er ervaring mee?.

                  In ieder geval bedankt voor alle reacties

                  #17515297
                  jorisor
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Iemand ervaring met het verversen van olie van een 6 trap automaat (zie voorgaande bericht?)

                    #17515298
                    Gts32v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2008

                      Heb alleen ervaring met m’n eigen automaat,en dat is niet dezelfde automaatbak als de jouwe.Heb de olie met 40dkm vervangen:P

                      Gr. Gts32v6

                      #17515299
                      jorisor
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        De auto heeft afgelopen week een grote beurt gehad, en heb ik er op aangedrongen om ook de olie van de automaat te vervangen. 2 verschillende dealers zeiden dat het niet nodig was, en mijn garagebedrijf (deze haalt alle onderdelen bij de dealer) belde mij op met het bericht dat olievervangen niet nodig is en dat de dealers dit nog nooit hadden gedaan.

                        Toch maar doorgedrongen en nu is eindelijk de olie ververst. Wat een verschil. Auto schakelt veel soepeler en tot nu toe geen harde overgangen / etc.
                        Ik heb er toch alweer 1000km mee gereden.

                        Dus strekking van het verhaal, ververs je olie van de automaat optijd (om de 60k) en laat je niks door een dealer wijsmaken.

                        #17515300
                        jorisor
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik las gisteren in autoweek een verhaal van een automatisch transmissie icm glycol (koelvloeistof).
                          Deze gingen veervulig kapot bij een automerk met een ster op de motorkap.

                          De TUV adviseerde om ATM olie tijdig te vervangen om beschadigingen door verontreiningen te voorkomen. Ik herkend hier het probleem van de opel 6 bak ook wel in.
                          Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik de olie heb laten vervangen, en laat dit dan ook elke 60dkm doen. De auto schakelt veel beter als toen ik deze gekocht heb (toch 16dkm mee gereden).

                          Het enige nadeel van de 6 bak is dat deze veel schakelt. Ik rij vaak in een auto met een 4 traps automaat, en hier is dat veel minder. Voor de rest is het een zeer fijne bak.

                          #17515301
                          Gts32v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2008

                            Mooi dat het weer goed is,maar in het beurtenboekje staat wel degelijk om de olie van de bak te vervangen:)

                            Gr. Gts32v6

                            #17515302
                            sfr
                              Lid sinds:
                              5 January 2009

                              Interessant, ga ik mijn bak olie ook vervangen. Schakelt ruw en soms is die de kluts kwijt (bak in ze vrij en toeren maken) en dan een schok en rijd die weer. :cry

                              #17515303
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Automaat moet je “spoelen” dat is niet ff de stop er uit draaien en verse er in.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.