Automaat probleem opel corsa 1994

Forumindex Forums Modellen Corsa Automaat probleem opel corsa 1994

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365360
    Arnor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2019

      Beste leden,

      Onze corsa van 1994 automaat heeft het veel voorkomend probleem van het knipperend “S” lampje op het dashbord en het in veiligheid slaan op de “drive stand” waarbij de wagen traag optrekt. In de  1,2,3 standen rijd de wagen wel perfect!

      Nu las ik heel veel van de keuzeschakelaar te reinigen en dit heb ik ook gedaan. 1ste keer heb ik het slechte vet er wat uit gedaan en de kopere plaatjes wat gereinigd maar tevergeefs was dit nog niet opgelost! De 2de keer heb ik dit grondiger aangepakt en al het vet verwijderd en ontvet met remmenreiniger en nadien contact spray op de kopere banen en plaatjes gedaan. Nadien heb ik terug wat vet in de schakelaar gedaan en deze terug gemonteerd. Nu is het probleem nog niet opgelost maar valt de wagen ook nog eens stil bij het vertrekken… Is hier teveel vet in gedaan misschien? Want dit probleem was voorafgaand nog niet

      Hebben jullie nog tips en tricks voor mij om dit probleem van de baan te krijgen?

       

      Grts!

      Arnor

       

      #18365365
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Heb je de auto al uitgelezen? Misschien is (helaas) meer aan de hand?

        #18365380
        Arnor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2019

          Neen nog niet, zal dit dan maar eens doen.. Ik hoop niets te ernstig aangezien al de rest nog perfect gaat!

           

          #18365381
          Malina
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2016

            Het spoelen van de automaat destijds was een positieve verademing. Ik raad je aan om ook even naar de olie te kijken.

            #18365386
            Arnor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2019

              Niveau is nog ok. Nu de wagen heeft maar 48 000km dus weinig mee gereden in al die jaren maar ik denk nooit een oliewissel van de automaat gebeurd, zou er een fout opkomen als de kwaliteit van de olie niet meer optimaal is?

               

              Thnks voor de reactie!

              #18365387
              Malina
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2016

                Toen ik mijn auto kocht was de tellerstand rond de 47.000 maar de auto had ruim 15 jaar zeg maar stilgestaan. Slechts 2 a 3 duizend kilometers per jaar gereden. Het was echt een verademing toen de spoeling was uitgevoerd.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.