Automaat of Turbo ??

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Automaat of Turbo ??

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240501
    quatsch
      Lid sinds:
      7 January 2006

      Mijn ouders rijden nu al een paar jaar een Zafira A (tweede phase)
      2.0DTH Automaat uit 2004

      Sinds een paar dagen, en vooral als we even wat meer gas geven, gaat het motor lampje branden en valt de kracht van de auto behoorlijk weg. in het begin deed hij dit alleen bij een kickdown, maar het lijkt steeds erger te worden, en nu dus ook al bij stevig optrekken als je de snelweg oprijd.
      In het begin had ik dus het gevoel dat het misschien met de automaat heeft te maken (onze vorige astra automaat had een vergelijkbaar probleem en bleef dan in de vierde versnelling klem zitten)
      maar nadat ik er vanochtend even 150km mee heb gereden krijg is steeds meer het gevoel dat de turbo uitvalt …
      ik zie geen zwarte rook wanneer dit gebeurd..
      ook heb ik het gevoel dat ie het niet doet als de auto nog “koud” is …

      heeft iemand mischien een idee waar dit aan kan liggen?

      #17908994
      zaffiepaul
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2011

        hai, het beste wat je kunt doen is de opeldealer opzoeken zodat hij de auto kan uitlezen.
        waarschijnlijk zijn je wervelkleppen vervuild en moeten deze geeinigd worden, maar zoals gezegd laat hem eerst even uitlezen dan weet je meer. succes
        groet, paul

        #17908995
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Y20DTH: Vermoedelijk inderdaad inlaat dicht gekoekt, en variabele schoepenverstelling van de turbo vast.

          wat bij mij al 2x heeft geholpen, is inlaat uit elkaar, schoon bikken en reinigen, turbodruksensor reinigen, en een FLINK end VLOEREN in duitsland, van dat laatste gaat meestal de schoepenverstelling weer werken van de turbo.

          Willem

          #17908996
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            is het noodzakelijk om voor zoiets echt een hele tijd 200+ te rijden? Of kan je een motorblok ook gewoon goed warm stoken door bijvoorbeeld in zijn 3 120 te rijden op de nederlandse snelweg om hem net zo warm te krijgen?

            #17908997
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Krijg je niet warm op de nederlandse snelweg.

              Bij vol vermogen gaat het turbootje licht geven, dan is ie warm.

              Hij moet gewoon lekker een tijdje vol spoelen.

              willem

              #17908998
              GKr
                Lid sinds:
                27 September 2009

                Net terug van vakantie Italië en regelmatig problemen gehad met de Automaat. Terugvallend vermogen in de bergen (storingslampje motoronderhoud gaat branden). Lampje gaat ook altijd branden na een paar minuten in de file of voor een druk stoplicht. (ik heb meerdere standen van de Automaat geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem) Het vermogen is dan weg en ik kom daarna maximaal tot 60km/h. Stoppen, contact uit en opnieuw starten is over het algemeen afdoende. Soms moest ik zelfs meerdere keren opnieuw starten. Soms geen vermogen bij starten en wegrijden met nog warme motor.
                Bij één langere rit gebeurde het zelfs dat het vermogen op de snelweg meerdere keren wegviel, zomaar ineens bij een gangetje van 120km/h. Vluchtstrook op en opnieuw starten. Is dus wel erg irritant.

                Zal uitlezen bij de dealer het probleem boven water kunnen halen? Of is er iets dat ik zo al door een mij bekende monteur (=goedkoper) kan laten doen?

                Alvast bedankt voor de reaktie(s)!

                Gert

                Zafira A – Y20DTH – 2003 – Automaat

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.