Automaat of handgeschakeld?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Automaat of handgeschakeld?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360363
    GrandXLand
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2018

      Ik ben aan het twijfelen tussen een automaat en handgeschakelde bak.

      Het probleem is nu dat er nergens een automaat beschikbaar is om in te proefrijden.

      Iemand die misschien zijn of haar Grandland een rondje door mij wil laten besturen? :yahoo:

      #18360364
      Tsjakha
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2018

        Ik zit om medische redenen aan een automaat vast, heb ook even moeten zoeken om de automaat proef te rijden. Tip is om via gaspedaal.nl te zoeken naar GLX demo’s of occasions, die staan al op kenteken. Wel zijn de huidige automaten niet meer representatief omdat vanaf oktober 2018 de nieuwe EAT8 8 traps automaat wordt geleverd net als de peugeot 3008 die van dezelfde productie band loopt. Ik verwacht mijn nieuwe GLX met deze automaat rond de jaarwisseling.

        #18360368
        SjPas84
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 March 2018

          Waarom twijfel je? Wat zijn de redenen voor een schakelbak en wat voor een automaat?

          Beide heeft zo z’n voor en nadelen.

          Ik heb altijd schakel gereden maar nu voor een automaat gekozen! Vindt het heerlijk rijden, veel relaxter.

          #18360371
          shotterke1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2018

            Voor mij ook de eerste automaat. Relaxt rijden

            #18360384
            GrandXLand
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2018

              Ik vind de handbak niet super schakelen. Maar de handgeschakelde is nog wel op voorraad en kan deze binnen 2 weken al in bezit hebben met de opties die ik wil.

              De automaat wordt volgens de dealer pas volgend jaar eind Februari, en aangezien de prijzen een stuk omhoog gaan van de automaat (dit is al bekend) kom ik met mijn budget wat ik krijg van me baas niet uit om de auto naar mijn zin aan te kleden met de nodige extra opties.

              Dus wil ik wachten tot eind februari op een automaat die als een zonnetje (hoop ik) schakelt maar zonder extra opties, of ga ik voor de handbak die ik niet super vind schakelen maar bom vol extras is?

              #18360391
              SjPas84
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2018

                Dan is het een afweging maken denk ik. Gaan die extra opties de in jou ogen niet fijne schakelbak verbloemen?

                En in hoeverre heb je alle opties nodig, of zijn ze “hebbedingetjes”. Heb zelf ook “maar” een online versie (wel met panoramisch dak, edition + en navi 5.0 pakket) met automaat. Enige wat ik graag had willen hebben zijn de led koplampen omdat ik xenon gewend ben… zelfs die mis ik niet al te veel!

                En een automaat is bijna altijd duurder.

                Denk er goed over na en maak een weloverwogen keuze, zult toch een aantal jaar met de auto moeten doen!!

                 

                #18360905
                patrick0101
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 October 2018

                  Beste

                  ik heb ook een automaat , en dat is zalig om mee te rijden , dit is reeds mijn derde wagen met automaat , het enige wat men mij vertelde dat deze wagen iets meer verbruikt ???????

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.