Forumindex › Forums › Modellen › Speedster, GT › Auto zuiniger maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2013 om 19:16 #17262749
Hey, ik heb een vraag en het is misschien een heel dom idee, ik dacht gewoon ik vraag het even.
Ik kwam hier eigenlijk op door naar informatie over de Opel GT te zoeken (de laatste versie).
Als ik deze wagen zou willen aankopen tweedehands, kan dat al voor zo’n 15000 – 17000 euro bij een erkend Opel dealer.
De BIV (in België) is wel vrij duur, zo’n € 750, al scheelt het wel 200 euro als het een van 2007 is tov een uit 2008, maar dat moet dus maar 1 keer betaald worden. Daarnaast kost de jaarlijkse taks niet zoveel meer als een meer gangbaar model zoals de Astra.Het belangrijkste financiele minpunt dat ik zie is het brandstofverbruik. Is hier eigenlijk iets aan te doen?
Buiten zuinig proberen te rijden? Jullie zullen waarschijnlijk denken “Koop dan geen GT als je zuinig wil doen”, en dat snap ik wel, maar ik vind de GT gewoon een geweldige wagen, maar voor het gewone dagelijkse gebruik vind ik persoonlijk de 264 pk en vooral het verbruik een beetje extreem. Nu heb ik onlangs gelezen dat bepaalde merken cilinders (elektronisch) uitschakelen als je aan een lage snelheid rijdt. Dus nu mijn vraag: is het mogelijk om dit altijd te doen bij een 4-cilinder, bijvoorbeeld 1 cilinder gewoon uitschakelen? Ik kan me inbeelden dat de motor dan niet meer optimaal functioneert, en dan hij misschien snel stuk zal gaan? Of kan het perfect?6 januari 2014 om 23:45 #18201276Een cilinder uitschakelen gaat niet zomaar. De nokkenas gaat gewoon door als je de bougies uitzet… Je kan kijken naar de site over het Nieuwe Rijden. Daar staan vast tips over de banden en bandenspanning en hoe je met je rijgedrag brandstof kan besparen.
6 januari 2014 om 23:50 #18201277minder gas geven :jerry
7 januari 2014 om 09:46 #18201275Dat werd volgens mij toegepast bij motoren met meer dan 6 cilinders/zuigers, maar dat weet ik niet zeker.
misschien een optie om hem te laten ( eco tunen ) mooiste zal zou zijn dat je ook nog kan kiezen tussen eco mode of normal mode of iets in die zin
zo kan je als je een flink wil vlammen op het originele vermogen terug zet, en voor dagelijkse ritten op eco zetten7 januari 2014 om 17:55 #18201278BIV in belgie is wel veel meer hoor ik heb mijne nu 3 maand een biv bedracht 2200 euros voor een 2008 en een 2007 2000euro en dan elk jaar 400 euro taks. en het verbruik valt reuze mee 11l/100km. dit verbruik heb ik ook met mijn 1.8 16v astra dus.
hou ook rekening mee dat de koelvloeistof op een 2007 niet echt goed is dus die best vervangen wordt.
7 januari 2014 om 18:36 #18201279Cilinderuitschakeling gaat niet met alleen door bougie uitschakelen, ook brandstof toevoer moet uitgeschakeld worden, en dan moet je nog een decompressie systeempje plaatsen.
Dat is om het werkelijk nuttig te kunnen gaan laten zijn.Daarbij zijn motoren met deze techniek er ook helemaal op asngepast.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.