Auto verven / rollen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Auto verven / rollen

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232336
    rick1972
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2010

      hallo,

      Ik heb een corsa tr uit 1991. Deze heeft enkele roestpuntjes die ik bij moet werken en de blanke lak komt op enkele plaatsen los. Nu wil ik de auto van een nieuw kleurtje voorzien maar vind het te duur om de auto professioneel te laten spuiten. Daar komt bij dat ik de auto ook niet zo lang kan missen i.v.m. werk.
      Dus heb ik het plan opgevat om de auto in een ander kleurtje te rollen. Ik wil dit eigenlijk doen met histor lakverf voor buiten. Voor mij de goedkoopste oplossing omdat ik dit op het werk kan meenemen.

      Heeft iemand hier ervaring met het “rollen”van een auto?

      Alvast bedankt voor de moeite.

      Groeten,

      Rick

      #17812583
      nexus6
        Lid sinds:
        7 September 2010

        ook wel eens gedaan in een ver verleden, het ging wel goed,maar gaf natuurlijk niet die glans als met spuiten.was meer een zijdeglans
        geworden.

        #17812584
        kadettcoupe1976
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2005

          ik heb wel eens een kadettje gerold met histor verf. dat ging prima.

          #17812585
          Hakkie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2005

            Als je gaat rollen, rol dan van boven naar beneden (logies)
            en van links naar rechts.( of van Rechts naar links:P )
            Zo loopt je verf mooier uit en minder kans op “druipers”;)

            #17812586
            mallemalle
              Lid sinds:
              8 June 2010
              #17812587
              coot
                Lid sinds:
                26 December 2009

                zorg wel dat je het stofvrij doet (voor zover het gaat)
                anders wat natte doeken ophangen, dat trekt de stof aan zodat het niet op de verf komt
                vloer nat maken helpt ook

                #17812588
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  [rquote=1862206&tid=142144&author=mallemalle]http://www.rickwrench.com/index79master.htm?http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html%5B/rquote%5D

                  Holy!!!!

                  Dat ziet er echt goed uit. Maar volgens mij is wit dan ook weer een simpel kleurtje waar je niet snel veel foutjes op ziet

                  #17812589
                  marcel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    zorg ook dat je een roller neemt met aan beide kanten een afgeronde hoek,

                    anders zal je het nooit helemaal streeploos krijgen ;)

                    #17812590
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ik zou voor een stuk of 10 action spuitbussen gaan. Ben je 3 tientjes kwijt, en het resultaat wordt mooier.

                      #17812591
                      soepkiepe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2010

                        en gaat dat ook net zo makkelijk? want na mijn idee gaat het met een roller makkelijker dan met een spuitbus.

                        ik wil mijn corsa sedan namelijk ook een andere kleur maken, waarschijnlijk zal dat mat zwart worden, dat wou ik ook met de roller doen

                        #17812592
                        8v all the way
                          Lid sinds:
                          7 June 2010

                          Matzwart is echt makkelijk rollen, mijn caddy is mat grijs gerold en dat is echt goed gedaan, schade herstellen, krassen etc is ook makkelijk weg te werken.

                          #17812593
                          max
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            [rquote=1862250&tid=142144&author=Fearless][rquote=1862206&tid=142144&author=mallemalle]http://www.rickwrench.com/index79master.htm?http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html%5B/rquote%5D

                            Holy!!!!

                            Dat ziet er echt goed uit. Maar volgens mij is wit dan ook weer een simpel kleurtje waar je niet snel veel foutjes op ziet[/rquote]

                            Als je goed leest zie je dat hij het in een week gedaan heeft en na iedere laag verf (50%verf en 50% verdunning) de auto compleet nat geschuurt heeft met 600.
                            In totaal zijn er 9 lagen op gegaan en toen met 1500 nat nageschuurt.
                            Als laatste met polijstpasta de hele auto gepolijst met de machine. Daarom glimt hij zo mooi.

                            #17812594
                            Sandra.
                              Lid sinds:
                              31 January 2011

                              Je moet er voor zorgen dat je de delen van de auto goed afgeschuurd hebt met slispapier met fijne korrel (ongeveer 800 tot 1000) en water.
                              De roestplekken moet je dan ook bijwerken.
                              Voor het bijspuiten van de delen; doe je best eerst een laag grondverf op de delen.
                              Dan slis je dit terug af zodat je het verschil zo goed als niet meer ziet.
                              Uiteraard maak je de delen vet- en stofvrij.
                              Tot slot, voor het rollen; dit doe je best met een mouche roller en met hoogglanslak.
                              Je doet ook best eerst de hoeken & kantjes van de delen en dan pas de vlakke delen.
                              Daarna laat je de verf drogen in een zo stofvrij mogelijke omgeving. :D:thumbup
                              x3

                              #17812595
                              chevyg20
                                Lid sinds:
                                14 October 2010

                                haal gewoon industrielak
                                kost ook niet veel
                                heb mijn corsica gedaan
                                ik heb hem gewassen met jif en een schuursponsje :D en toen gespoten

                                #17812596
                                hanskadett
                                  Lid sinds:
                                  18 April 2009

                                  [rquote=1862206&tid=142144&author=mallemalle]http://www.rickwrench.com/index79master.htm?http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html%5B/rquote%5D
                                  doet ie goed:o

                                  #17812597
                                  EVD
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2009

                                    man man man, hoelang bestaat de zoekfunctie nou al?
                                    Zijn geloof ik wel 100 topics over:hmmz

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.