Auto verlaagd + koni schokbrekers vraagje:

Forumindex Forums Modellen Calibra Auto verlaagd + koni schokbrekers vraagje:

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250735
    Maurice89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 October 2009

      Op me auto zitten nu Koni schokbrekers en ik vermoed 40mm voor en 30mm voor of andersom ben niet echt thuis in het verlagen gebeuren. Dit setje zat op een donor auto.
      Als ik nu over een drempel rij harder als 30 ofzo… raak ik me modderkuip in de zijschermen. Er zit nu 16inch nog wat op omdat 15inch orgineel niet meer past omdat er nu andere remklauwen en schijven op zitten.

      Ik ben nu op zoek na 18inch velgen.
      Wat kan ik het besten aan houden?
      Want ik heb er 0,0 verstand van :hmmz

      #18049629
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Voor

        Zijkant hoogte:

        Achter:

        Voor de aanpassingen:

        Na:

        Niet op de velgen van nu letten… Zijn me winterbandjes.
        Ik ben dus opzoek na nieuwe velgen en hoe zou ik me spatkappen heel kunnen houden?

        #18049630
        HardcoreHell
          Lid sinds:
          14 March 2005

          Wat is de ET waarde van de wielen, en wat is de bandenmaat??

          #18049631
          Maurice89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2009

            Geen idee bandenmaat zal ik zo wel eens kijken. De vorige eigenaar gebruikte deze als wintersetje… maar als er ook maar ergens een goed gat in de weg zit raak ik me binnenkuip>.<

            #18049632
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Joh dan heb je de verkeerde velgen.
              Ik heb 17×7 ET49 er onder en 3cm verlaging rondom.
              M’n voorbanden moeten er iets getrokken op staan (195-45-17), anders raak ik inderdaad elke keer de modderkuip. Nu heb ik, bij inveren, echt nét een paar milimeter speling. Maar je kan dus eigenlijk niet afwijken van ET49, en de meeste aftermarket velgen zijn veel minder.
              Achter kan het prima breder (215-45-17).

              Dus ff kortgezegd: neem velgen met ET49 en wijk daar niet van af (ok ok, et47 kan misschien nog). Maximale velg breedte is 7inch. Monteer 195 breedte banden. Dan gaat het echt nét.
              Achter kan je wel prima 8inch breed gaan.
              Maja, het grote dilemma is dan weer dat er nagenoeg geen 18×7 velgen zijn, en wel 17×7. Plus dat ET49 tegenwoordig erg lastig is.

              #18049633
              Maurice89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2009

                Hmm ok bedankt word goed zoeken dus

                #18049634
                HardcoreHell
                  Lid sinds:
                  14 March 2005

                  Ik rijd met 8×17 ET35, bandenmaat rondom 225/35-17.
                  Dit gaat prima, maar wel zonder verlaging.
                  Toch kan ik elke drempel op een normale snelheid nemen, zonder dat er iets geraakt word.
                  En verlagen zou moeten kunnen, ongeveer 4cm.

                  #18049635
                  Arjan Kuijper
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Ik rij met 18 inch en ET 35 wat prima gaat. Je hoeft echt geen ET van 49 aan te houden.
                    Een ET van 35 en dan bandenmaat 215-35-18 werkt prima :thumb

                    #18049636
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      Dan zal er wel verschil zijn in breedtes oid, want alle modellen die ik heb onderzocht (en dat zijn voornamelijk vroege modellen, 1995 op z”n laatst) hebben wielkasten waar echt niet breder als 7inch bij ET49 onder gaat met 30mm verlaging.

                      #18049637
                      Arjan Kuijper
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Vreemd, er rijden toch zoveel mensen rond met 18 inch op hun Calibra en een ET waarde van 35…
                        Wat bedoel je met 7 inch? Bedoel je 7J of 17 inch?

                        #18049638
                        McKaamos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 December 2009

                          7J idd.
                          7inch, met een bead type J, betekent dat ;) kan ook prima 7H zijn trouwens, maar dan zijn de betreffende velgen ook geschikt voor runflat banden.
                          Breedte tel je gewoon in inches, niet in “J” , want J is dus een aanduiding voor het randje waar de wangen van de banden in klemmen.

                          Ik heb geen idee wat het is, maar de Calibra’s die ik onderzocht heb, hebben het allemaal.
                          17×7 ET49 met 215-40-17 er op, en dan piktie elke keer net het binnenrandje van de wielkuipen mee. Als je bij mij met je vingers onder de spatbord randjes aan de voorkant voelt, zitten er allemaal krassen.
                          Heb er nu dus 195 breed op liggen, en dan gaat het maar net.
                          Met 18inch ga je dat ook niet klaarspelen, want dan heb je niet genoeg ruimte om de banden te trekken. Komt dan niet schuin genoeg te staan en kras je je velgrandjes in de kuipen.

                          Hoe anderen dat flikken weet ik niet, maar ik krijg het niet voor elkaar.

                          Let wel, mijn Cali is 30mm verlaagd. Op normale ophanging lukt het wél.
                          Achter heb ik wel voldoende ruimte om b.v. 8inch breed te gaan.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.