Auto verkopen als deze geschorst is?

Forumindex Forums Overige APK & RDW Auto verkopen als deze geschorst is?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229414
    SiDni
      Lid sinds:
      7 September 2007

      Ik heb gister een niet rijdende auto gekocht.

      Nu wil ik deze schorsen, maar het plan is niet om deze auto voor langere tijd te houden.
      Ik weet dat als je de schorsing binnen de eerste 3 maanden weer opheft, dat je dan de wegenbelasting voor het eerste kwartaal alsnog moet betalen.

      Maar hoe zit het als ik de auto geschorst heb, en ik deze binnen de eerste 3 maanden van de schorsing verkoop? Moet ik dan alsnog de wegenbelasting betalen? Of kan ik een auto helemaal niet verkopen als deze geschorst is?

      #17773029
      miesgeri
        Lid sinds:
        7 October 2010

        je kan een auto gewoon verkopen als hij geschorst is
        ook hoef je dan geen wegenbelasting te betalen als je korter dan 3 maanden heb gehad of deze op jou naam geschorst is

        groet michel

        #17773030
        TonSR
          Lid sinds:
          29 October 2007

          de nieuwe eigenaar moet dacht ik hem zelf wel op nieuw schorsen ,ik dacht als je hem verkoop dat hij dan uit de schorsing komt .
          maar dat weet ik niet zeker.even rdw contacten is het beste denk ik.

          #17773031
          SiDni
            Lid sinds:
            7 September 2007

            Oké, bedankt!

            Ik heb de RDW al een paar keer gebeld vandaag, vandaar dat ik het even hier vraag.
            Het doel is wel om hem weer (goed) rijdend te verkopen.

            #17773032
            miesgeri
              Lid sinds:
              7 October 2010

              als jij auto koopt en hem schorst daarna weer apk goed maakt
              deze vervolgens binnen de 3 maanden op naam van je vriendin (niet je vrouw) zet je ook geen naheffings aanslag wegenbelasting krijgt

              nieuwe eigenaar moet m als hij m overschrijft idd opnieuw schorsen
              bij overschrijven gaat hij uit schorsing namelijk

              groet michel

              #17773033
              SiDni
                Lid sinds:
                7 September 2007

                Mevrouw van de RDW vertelde mij dat de APK gewoon geldig blijft.

                Het ging mij er meer om ”Stel dat de auto binnen 3 maand weer rijdend is en ik verkoop hem binnen 3 maanden, moet ik dan alsnog wegenbelasting betalen, of kan ik hem helemaal niet verkopen als deze geschorst is.”

                Maar dat kan dus gewoon.

                #17773034
                the_king88
                  Lid sinds:
                  18 June 2006

                  juh een geschorste auto kan je gewoon apk laten keuren en overschrijven etc..
                  maar als je hem geschorst hebt en dit binnen 3 maand wilt opheffen moet je de eventuele wegenbelasting van die periode ook nog betalen, dus dan heb je dubbele kosten.
                  dat is het enigste voor de rest maakt niet uit.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.