Auto stottert bougies onder de olie

Forumindex Forums Modellen Astra Auto stottert bougies onder de olie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371732
    Duq
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2019

      goedenavond,

      mijn auto stottert nu al 3 maanden Bij het optrekken en is al 3 keer bij de garage geweest.

      1ste keer gaven ze aan dat de bougies niet meer goed zijn aangezien het onder de olie zit.

       

      2e keer bij de officiële opel dealer Wederom de bougies vervangen bobine nagekeken en die was nog goed. Verder gaf ik aan dag bij de gasklephuis olie lekt. Maar de monteur dacht dat het koelvloeistof was.

      nadat de astra bij beide keren de eerste 2 weken perfect reed begon hij toch weer te stotteren.

      bij de 3e keer hebben ze alles goed nagekeken en zijn ze erachter gekomen wat kapot was;

      de turbo
      katalysator achter

      Kleppendeksel lekt

      De leiding van turbo naar intercooler was niet goed bevestigd.

       

      nu ze dit hebben gemaakt en de wagen geen olie meer lekt, stottert De wagen nog steeds en zat er nog steeds olie op de bougies.
      nu gaf de monteur aan dat in een aantal leidingen( intercooler naar gasklephuis) nog Restante olie zit maar door te rijden gaat het vanzelf weg en zal na een kleine 1000 km de wagen niet meer moeten stotteren.

      Nu vraag ik me af of dit kan kloppen. De wagen valt nu nog onder garantie.

      Ik hoor graag van jullie?

       

       

      #18371735
      spicys
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2019

        Hey Duq

        Wat monteur zegt kan inderdaad kloppen, want dan moeten de bougies nog een beetje droogrijden.

        Echter om de olie in de intercooler en de bij behorende buizen te verminderen kun je een zo gehete ‘oil catch can’ installeren om dit te verminderen. Ik heb dit ook in mijn astra coupe turbo en installeren is een fluitje van een cent.

        #18371753
        Duq
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 December 2019

          top dankje!

           

          Ik merk nu al wel dat hij beter rijdt en minder stottert. Vorige week was het stotteren bij elke versnelling. Nu is het alleen nog in zijn 5e of 6e versnelling. Kan het kloppen dat de wagen dan alle bougies gebruikt of alleen diegene die niet goed vonk?

           

          #18371837
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Een oil catch tank zit niet in je Intercooler traject, maar die gebruik je om je carter dampen af te voeren zodat ze niet terug de motor in gaan.

            Daarnaast had de garage de buizen / slangen / intercooler kunnen reinigen van de rest olie die er nog in zat.

            Je bobine zal altijd alle bougies gebruiken 1 voor 1 in de juiste volgorde, om niet al te technische te worden maar er vonken altijd 2 bougies (wasted-spark) terwijl er maar 1 cilinder het mengsel ontsteekt.

            #18371839
            Duq
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 December 2019

              Bedankt voor je bericht.

              Een nieuwe UPDATE

              Afgelopen dagen heeft de wagen weinig gestotterd. Gisteren heb ik een lange rit van 200 km gemaakt waarbij ik de wagen ook op sommige stukken flink heb door getrapt.

              vandaag is de wagen weer flink gaan stotteren?, kan dit komen omdat de resterende olie door het hard rijden weer Bij de bougies is gekomen.

              Heb er nu 800 km in totaal mee gereden en hij stottert dus nog steeds. Weet jij hoelang dit nog kan duren en hoelang doen ze erover om de slangen/ buizen en intercooler schoon te maken. De monteur gaf had dat dit best lang werk is.

              ik hoor graag van je.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.