Forumindex › Forums › Modellen › Astra › AUTO START NIET MEER?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2016 om 08:48 #18325813
Ik denk dat ik gewoon een nieuwe haal bij windarts of het een revisie is of niet. Er zit 2 jaar garantie op. Is het moeilijk om hem zelf te vervangen de dynamo?
6 september 2016 om 09:54 #18325814Hoe handig ben je? Vervangen van een dynamo is niet moeilijk. Ik heb het 3 weken geleden toevallig zelf ook voor het de eerste keer gedaan. Je moet wel rekening houden met wat speciaal gereedschap en dat je(afhankelijk van motortype) weinig ruimte hebt. Ik heb alles gewoon gedaan vanaf de bovenkant. Luchtfilterhuis e.d. loshalen. Multiriem eraf. Dan zie je gelijk de dynamo zitten. Vanaf daar zie je vanzelf wel hoe het zit.
Makkelijker is als je op een brug zet, dan kun je namelijk makkelijker bij de bevestigingen aan de achter kant van de dynamo komen.
6 september 2016 om 11:05 #18325815@Shane_Astra_g wrote:
Hoe handig ben je? Vervangen van een dynamo is niet moeilijk. Ik heb het 3 weken geleden toevallig zelf ook voor het de eerste keer gedaan. Je moet wel rekening houden met wat speciaal gereedschap en dat je(afhankelijk van motortype) weinig ruimte hebt. Ik heb alles gewoon gedaan vanaf de bovenkant. Luchtfilterhuis e.d. loshalen. Multiriem eraf. Dan zie je gelijk de dynamo zitten. Vanaf daar zie je vanzelf wel hoe het zit.
Makkelijker is als je op een brug zet, dan kun je namelijk makkelijker bij de bevestigingen aan de achter kant van de dynamo komen.
Ik ben redelijk handig maar me neef komt binnenkort langs dan zal ik het wel samen doen met hem en dan leer ik het gelijk ook. Enige nadeel is dat ik geen goede gereedschap hebt dus dan moet ik daar investeren. Enige aanrader voor een gereedschap kist? of gereedschappen die ik kan aanschaffen.
6 september 2016 om 12:30 #18325816ik heb een doppensetje van de hornbach.. werkt goed genoeg voor mij… een set ring/steeksleutels is ook een goede investering en een waterpomptang.. ik heb zelf een nutbuster of hoe ze dat ding noemen.. dat is een tang waar je dol gedraaide bouten en stukken schroefdraad mee los kan krijgen…
6 september 2016 om 13:56 #18325817@bart-gsi wrote:
ik heb een doppensetje van de hornbach.. werkt goed genoeg voor mij… een set ring/steeksleutels is ook een goede investering en een waterpomptang.. ik heb zelf een nutbuster of hoe ze dat ding noemen.. dat is een tang waar je dol gedraaide bouten en stukken schroefdraad mee los kan krijgen…
https://www.winparts.nl/werkplaats-gereedschap/gereedschapskisten-gevuld/c1897/hoogwaardig-gereedschapsset-78-st/p349063.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
zou ik hiermee al veel kunnen?
6 september 2016 om 14:01 #18325818heb ik geen idee van.. er zit voldoende in wat je nog kan hebben.. alleen weet ik niet wat de kwaliteit is van het gereedschap.. of je `m dus bij de eerste de beste vaste moer of bout je steeksleutel of dop kapot draait..
6 september 2016 om 16:59 #18325819@Peacefullll wrote:
Ja met dat koperdraad heb ik hem op plus gezet en min eerst de plus losgekoppeld de koper erom heen gezet
:wtf Ik denk dat je met jou technische kennis maar langs een garage moet gaan…… :hmmz
Of naar je betweterige buurman :cry
6 september 2016 om 19:50 #18325820@stillekracht wrote:
@Peacefullll wrote:
Ja met dat koperdraad heb ik hem op plus gezet en min eerst de plus losgekoppeld de koper erom heen gezet
:wtf Ik denk dat je met jou technische kennis maar langs een garage moet gaan…… :hmmz
Of naar je betweterige buurman :cry
Hoezo wtf? Want toen ik het aan een monteur vroeg zij meneer dat het een goede trucje was om je auto aan het praat te krijgen? Of ben je een van de professionele monteurs.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.