Forumindex › Forums › Modellen › Astra › AUTO START NIET MEER?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2016 om 19:50 #17277860
Auto start niet meer?
Iemand enig idee wat er aan hand is. Olie zit op het goede pijl. Accu geen idee? Auto gaat niet aan meer na het rijden. Ik stopte ff langs de kant omdat ik op iemand moest wachten. Dus ik probeer hem weer op te starten maar hij wilt niet meer. Deze 3 lampjes blijven hieronder branden.
Heb me neef gebeld uit Zwitserland die verstand heeft van auto’s en ook een eigen garage heeft hij gaf aan dat het of een storing zou kunnen zijn of misschien iets met de bougies. Maar ik moet morgen ff live streamen naar hem toe. Onder tussen probeer ik hier
wat te vragen.Sleep bedrijf vroeg 200 euro om hem naar me huis te slepen..
Lid ben ik van de AWB compleet pakket maar pas na twee weken dat je aangemeld bent. Kan je er gebruik maken volgens hun zonder eventuele kosten. Ze gaven mij een nummer van een berging dienst die vroeg 200 euro voor 4km. Dacht het niet. Ik duw hem liever voor dat bedrag naar huis.
2 september 2016 om 20:01 #18325789AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat je accu lampje en olie branden bij niet draaiende motor? Dat hoort zo. Deze lampjes branden altijd bij niet gestarte motor!
Omdat de motor niet draait de dynamo niet draait en niet laad! En er geen olie druk is.Het gele lampje (motor) brand omdat er een storing is. Even uitlezen. Scheelt een hoop zoekwerk.
Hoelang zit de accu er in? Aangezien je geen idee hebt of de accu nog goed is
2 september 2016 om 20:10 #18325790@Helmer opelfan wrote:
Dat je accu lampje en olie branden bij niet draaiende motor? Dat hoort zo. Deze lampjes branden altijd bij niet gestarte motor!
Omdat de motor niet draait de dynamo niet draait en niet laad! En er geen olie druk is.Het gele lampje (motor) brand omdat er een storing is. Even uitlezen. Scheelt een hoop zoekwerk.
Hoelang zit de accu er in? Aangezien je geen idee hebt of de accu nog goed is
Geen idee al vanaf de oude eigenaar eigenlijk heb de auto vanaf eind april. De merk van de accu ken ik zelf ook niet toen ik ernaar keek. Mijn voorgevoel gaat ook naar de accu. Uitlezen zou ik graag willen maar de auto rijdt niet meer op dit moment hoe zou ik dat moeten doen.
Als ik naar de apk papieren kijken van de jaren terug kan ik niet terug vinden dat de accu vervangen is.
2 september 2016 om 20:38 #18325791Emissie lampje (motor) brand ook met niet draaiende motor.
Wat auto, bouwjaar, motor, benzine of diesel?
2 september 2016 om 21:30 #18325792@liviu2004 wrote:
Emissie lampje (motor) brand ook met niet draaiende motor.
Wat auto, bouwjaar, motor, benzine of diesel?
Opel astra G hatchback 2003 njoy 5 deurs, Benzine , 1.6, 84pk, Z 16 SE.
Hij gaat wel aan alleen wanneer ik de motor aan wil doen gaat hij niet en dat valt al het stroom uit wanneer ik dan aan de contact sleutel duwt voor om de motor aan te doen. Knipper licht, groot licht alles doet het gewoon alleen de motor wilt niet starten.
Heb dit accu op het oog voor als het morgen niet gaat werken voor datgene wat ik van plan ben…
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/accu/c52/bosch-s5-silver-accu-61-ah/p491806.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
En misschien de brandstof filter tog laten vervangen voor de zekerheid?
https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/brandstoffilters/c467/brandstoffilter-17635-febi/p369369.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Olie filter is twee maanden terug vervangen door mijn neef. En gelijk ook de olie ververst. Sindsdien heeft die ook helemaal geen olie verbruikt hij staat nog steeds op max van wat die mag en wat er aangegeven staat dus dat zou het niet kunnen zijn.
Dealer waar ik mijn astra hebt gekocht gaf aan dat het een storing zou kunnen zijn door de sleutels dus ik zal morgen de sleutels her programeren op de hoop dat het zal werken.
Misschien mijn bougies ook gelijk vervangen?
3 september 2016 om 04:49 #18325793Contact aan, luister als benzine pomp werkt voor 5-10 sec.
Als niet, brandstof pomp relay open maken, maak de contact vast met een plastic of zo, start motor en kom thuis, let op, pomp werkt altijd.3 september 2016 om 04:57 #18325794En photos:
viewtopic.php?f=5&t=186200&hilit=p02303 september 2016 om 12:19 #18325795Ik heb mijn auto startend gekregen met een koperdraad op plus en min voor 1 minuut geluisterd naar mijn neef. Daarna start kabels erop gedaan waardoor hij wel aanging gelukkig. Alleen bij het aan doen hoorde ik een tikkend geluid van de motor onderweg naar huis verdween dat tikkend geluid geen idee?? Accu was wel erg zwak volgens hem dus die maar vervangen?
3 september 2016 om 12:47 #18325796Vervangen kan maar hoeft niet. Het kan zijn dat je auto leeg trekt door lekstroom en dan is vervangen geen oplossing.
Je zou eigenlijk eerst de reden van het probleem moeten achterhalen voor je handel gaat vervangen.
Via Tapatalk
3 september 2016 om 12:58 #18325797AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een beetje garage of bijvoorbeeld een Brezan. Testen je accu zo even
3 september 2016 om 13:35 #18325798Me buurman heeft een apparaat dat kan meten hoeveel volt erop staat. Hij concludeerde en bij het zelf zien stond het stabiel. Vanavond weer maar is gaan kijken met het apparaat hij gaf aan wanneer het in de buurt van de 11 volt ligt of 10 dat ik mijn accu moet vervangen. Hij gaf ook aan bij het tikkend geluid in het begin dat het kwam door de startmotor ende startmotor zelf daarna goed draait waardoor de tikkend geluid van zelf weg gaat. Daarna een test rit gereden waardoor de accu nog steeds daarnaar stabiel was. Vanavond maar weer is gaan kijken ik weet het echt niet. Indicatie lampjes zijn wel verdwenen?
Apparaat gaf aan dat me accu rond de 12.45 volt zat. Als ik hier op de forum is rond leest klinkt dat niet zo goed?
3 september 2016 om 20:25 #18325799Een accu test je niet met een multimeter op het aantal volts
Een accu test je onder volle belasting met een accutester om te kijken of die niet inzakt. :thumb :thumb
en zijn maximum capaciteit nog haalt.3 september 2016 om 21:36 #18325800@Corsaliefhebber wrote:
Een accu test je niet met een multimeter op het aantal volts
Een accu test je onder volle belasting met een accutester om te kijken of die niet inzakt. :thumb :thumb
en zijn maximum capaciteit nog haalt.Hij stond op 12.60 volt. Wat houdt dat in voor de accu? stabiel?
3 september 2016 om 23:20 #18325801AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voltage mag nog wel goed zijn. Hoeveel ampere er nog in zit. En dat meet je idd met een accu tester.
Een slechte accu zet je aan de lader of je rijd een stuk en daarna meet je de accu met een spannings meter. Netjes 12 volt +. En toch kan de accu niet oke meer zijn. Laten meten net een accu tester. Menig garage die wel een accu tester heeft
4 september 2016 om 06:41 #1832580212,6 is laag voor een lopende motor. Als hij uitstaat is het prima.
Via Tapatalk
4 september 2016 om 18:41 #18325803@Astra_DLS wrote:
12,6 is laag voor een lopende motor. Als hij uitstaat is het prima.
Via Tapatalk
Toen hij aan stond was stond hij rond de 12.80. Uit rond de 12.50 v. Hij gaf aan ”buurman” dat hij gewoon perfect is. Maar wanneer ik hem vertelde wat er was gebeurd kon hij het niet nader verklaren dan alleen van dat ik hem naar de garage moest brengen. De indicaties wanneer ik me motor start zijn nu ook verdwenen. Ik heb tog een raar gevoel met lange afstanden aangezien ik een kleine kind hebt in de auto en me ANWB lidmaatschap compleet pas over ongeveer 2 weken ingaat.
Wat zou jullie advies zijn om nu te doen?
Op windarts heb ik een mooie accu op het oog van 61AH van bosch toen ik dat ook aangaf aan me buurman kwam die met allerlei verhaaltjes dat ze de accu reviseren als ik het goed zeg en hem door verkopen en dat ik beter naar de garage kan gaan :sleep-in geloof niet dat ze gebruikte spullen verkopen op een auto onderdelen website.
4 september 2016 om 18:59 #18325804ff een beetje duidelijkheid in het topic want ik merk dat mensen denken op 1 lijn te zitten maar 2 verschillenden dingen bedoelen
heb je 12,8 volt met een lopende motor of met alleen contact aan??
als dit met een lopende motor is is je dynamo kapot… en heeft nikt met je dynamo te maken..
laadspannig ( dus als de motor loopt) moet 14 volt zijn(vervanging van je accu of dynamo staat nooit in je APK rapport.. vervanging ervan is geen APK punt alleen als je los of vast staat)
draait je motor er rond maar slaat deze niet aan.. dan kun je idd kijken naar de ontsteking of benzinepomp..
draai je de sleutel en gebeurd er niks.. kan een lege accu zijn of je startmotor
als je je auto niet met startkabels kunt starten.. sowieso je startmotor..4 september 2016 om 19:38 #18325805@bart-gsi wrote:
ff een beetje duidelijkheid in het topic want ik merk dat mensen denken op 1 lijn te zitten maar 2 verschillenden dingen bedoelen
heb je 12,8 volt met een lopende motor of met alleen contact aan??
als dit met een lopende motor is is je dynamo kapot… en heeft nikt met je dynamo te maken..
laadspannig ( dus als de motor loopt) moet 14 volt zijn(vervanging van je accu of dynamo staat nooit in je APK rapport.. vervanging ervan is geen APK punt alleen als je los of vast staat)
draait je motor er rond maar slaat deze niet aan.. dan kun je idd kijken naar de ontsteking of benzinepomp..
draai je de sleutel en gebeurd er niks.. kan een lege accu zijn of je startmotor
als je je auto niet met startkabels kunt starten.. sowieso je startmotor..Ook met een draaiend motor zat die tussen de 12 v en de 13 v. Dus dat wilt zeggen dat de dynamo kapot is? maar hij rijdt nu gewoon normaal zoals eerst.
Het ging zo. Ik reed richting mijn moeders werk om haar op te halen. Bij aankomen op de parkeerplaats doe ik mijn auto uit. Na 1 minuut stop ik de sleutels weer in het contact en probeer ik hem aan te doen waardoor hij niet aanging de motor dus. De lichten en de rest zoals de radio ging wel aan. Volgende dag met een stuk koper draad en startkabels aangekregen waardoor ik gelijk bij de motor een tikkend geluid kreeg (in de buurt van de dynamo-distrubitie riem kwam het geluid. Onderweg rijdend naar huis verdween het tikkend geluid en was het weer normaal zoals tevoren.
4 september 2016 om 20:21 #18325806moet je een keer je laadspanning meten als je alle verbruikers aan zet.. kachel/blower vol open eventueel verwarmde spiegels en lampen aan en de radio…
hmm dat koperdraad zou je niet moeten gebruiken.. als je dat tussen de polen legt krijg je kortsluiting.. en gaat je accu kapot…je laadspanning zou zoals gezegd 14 volt moeten zijn… alles lager is een kapotte dynamo en dan heb je na een rit geen kracht meer om je motor te starten…
4 september 2016 om 20:29 #18325807@bart-gsi wrote:
moet je een keer je laadspanning meten als je alle verbruikers aan zet.. kachel/blower vol open eventueel verwarmde spiegels en lampen aan en de radio…
hmm dat koperdraad zou je niet moeten gebruiken.. als je dat tussen de polen legt krijg je kortsluiting.. en gaat je accu kapot…je laadspanning zou zoals gezegd 14 volt moeten zijn… alles lager is een kapotte dynamo en dan heb je na een rit geen kracht meer om je motor te starten…
Ja met dat koperdraad heb ik hem op plus gezet en min eerst de plus losgekoppeld de koper erom heen gezet niet vast gemaakt na 1 minuut terug op gezet en de startkabels erop gegooid toen kon ik weer weg rijden. Maar ik kan nog rijden maar het kan ook zijn dat hij na een rit weer niet start? Dus ik zal me dynamo maar moeten vervangen mocht hij onder de 14 volt blijven zitten. Mijn neef gaf ook al aan dat het de dynamo kan zijn maar het was via de mobiel en hij zit in Zwitserland. Hij komt binnenkort wel langs gelukkig. Maar ik denk dat ik dan de dynamo en misschien de accu gelijk ook laat vervangen eerlijk gezegd en dan eentje van bosch met 61ah weet niet wat de verschil is tussen een 41ah en een 61ah maar ik denk dat een 61ah langer mee gaat? en een dynamo kost 100 euro op windarts voor me auto.
4 september 2016 om 20:38 #18325808dynamo laten reviseren is vaak goedkoper dan vervangen… dynamo`s en startmotoren zijn vaak revisie onderdelen…
4 september 2016 om 21:22 #18325809@bart-gsi wrote:
dynamo laten reviseren is vaak goedkoper dan vervangen… dynamo`s en startmotoren zijn vaak revisie onderdelen…
En hoeveel kost een dynamo reviseren? aangezien ik aan een dynamo kan komen voor 100 euro.
5 september 2016 om 11:04 #18325810zou minder zijn dat dat… ik heb een ander type opel ( vectra v6) daar was de dynamo nogal prijzig van nieuw.. revisie zou kunnen maar het revisie bedrijf kon niet an de juiste onderdelen komen dus heb ik voor 50 euro een 2e hands dynamo geplaats via http://www.onderdelenlijn.nl
het is altijd goed om even rond te kijken/te bellen waar je het goedkoopste je onderdeel wil halen.. 50 euro voor een 2e hands dynamo en getest waar ik bij stond was zeker geen geld…
via http://www.mijnautoonderdelen.nl kun je een nieuwe bestellen en dan heb je een ruil onderdelen… zij sturen jouw een revisie onderdeel en jij stuurt na ontvangst je oude terug voor revisie en binnen 6 weken krijg je je statiegeld van je oude onderdeel ( dit zou normaal naar de garage gaan) maar deze optie is wel duurder…
5 september 2016 om 14:37 #18325811Dus ik kan beter kijken naar windarts voor 100 euro een nieuwe. Maar kan je ook je oude onderdelen die je niet gebruikt op sturen naar hun voor geld?
5 september 2016 om 14:52 #18325812dat moet in hun regeling staan… mijnautoonderdelen.nl heeft dat wel op de daarvoor opgegeven onderdelen… maar volgens mij heeft winparts dat niet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.