Auto start af en toe niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Auto start af en toe niet

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372251
    Ianpieps
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2020

      De opel Corsa C uit 2003 van mijn zoon start af en toe niet. Zijn er al een paar keer mee naar de garage geweest, maar die hebben tot nu toe nog niets kunnen vinden. Je hoort de startmotot draaien, maar verder gebeurt er helemaal niets. Hebben jullie misschien ideeen?

      Ik had nog wel het idee dat het misschien aan zijn sleutel kon liggen, die is ook niet helemaal goed meer.

      Zou een beschadigde chip bijvoorbeeld voor dit probleem kunnen zorgen?

      #18372252
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        En motor  lampje met een sleutel knippert niet?

        #18372257
        Ianpieps
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2020

          Nee, er branden geen lampjes.

          #18372258
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Minimaal moet motor lampje en auto met sleutel branden, @ contact aan.

            #18372260
            Ianpieps
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2020

              Ik ga vanmiddag even goed kijken wat wel en niet werkt. In ieder geval alvast bedankt voor je reactie.

              #18372268
              Ianpieps
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2020

                Heb net even gekeken, maar het enige lampje dat iets doet op het dashboard is die van de airbag. Verder brand of knippert er helemaal niet.

                Je hoort de startmotor draaien bij het omdraaien van de sleutel, maar verder gebeurt er helemaal niets.

                #18372272
                Ianpieps
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2020

                  Heb mijn jongste zoon net de auto laten uitlezen. Hij is leerling automonteur. Ook hier is niks uitgekomen, geen enkele foutcode.

                  Batterij van de sleutel vervangen, ook niks geholpen (zoals al verwacht, maar je probeert wat)

                   

                  #18372317
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    Check even onder de parafan aan de bestuurderskant. De zekeringkast die daar zit (echt onder het raam, niet de grote verder naar voren) kan lek zijn en eventueel doorlekken naar het interieur.
                    Als daar vocht zit, kan het zomaar dat de auto niet wil starten.

                    Hoe staat het met onderhoud? Is het benzinefilter al eens vervangen? Best kans dat die gewoon verstopt zit en er te weinig brandstofdruk is om de motor te starten. Iedereen vergeet die filter…

                    #18372324
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Controleer de stekker op de teller, de startonderbreker zit in de tellerklok.

                      Of krukassensor geeft geen of onjuist signaal.

                      #18372342
                      Ianpieps
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2020

                        Bedankt voor jullie antwoorden.

                        Mijn zoon heeft inderdaad al eens zitten klagen over natte voeten na een flinke regenbui. Denk dat daar maar even naar gekeken moet worden.

                        Morgen maar even kijken of ik hem richting garage kan krijgen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.