Auto rolt niet uit bij gas loslaten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Auto rolt niet uit bij gas loslaten

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257376
    musti20
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2012

      We hebben echt een hele rare probleem. Wanneer ik aan het rijden ben de gas los laat, rolt de auto niet uit zoals het hoort. Lijkt wel alsof hij zich inhoudt. Vooral als ik op zijn 1e, 2e en 3e rij voelt het echt hard aan.

      Is echt niet fijn we weten ook niet wat het is. Bougies zijn allemaal vervangen, maar de probleem blijft zich herhalen. We rijden op lpg en op benzine doet hij het ook.

      We hebben een vectra gts 1.8 bj. 2003.

      Heeft iemand dit ook gehad? of kan iemand mij hier mee helpen aub?

      Gr.

      #18137805
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Wanneer je gas los laat, is normaal de motor afgesloten van enige aanvoer van brandstof, dan zou deze juist redelijk moeten afremmen op de motor.

        Als ie harder dan dat remt, dan zal er of mechanisch (remmen transmissie etc etc) iets stuk zijn, of werkt eindelijk de brandstofafsluiter zoals het hoort..

        Willem

        #18137806
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Koppeling intrappen wil wel eens helpen :jerry

          #18137807
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            auto ff op een helling zetten in de vrij en zonder handrem.
            als ie dan ook blijft staan dan hangen je remmen waarschijnlijk wat vast.

            #18137808
            Navy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2005

              Als dat zo is, dan zijn de wielen goed heet na een ritje: even controleren dus!

              #18137809
              musti20
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2012

                Ik denk zelf niet dat het aan de remmen liggen, want het voelt als of ie een beetje stottert. Het is niet zo van dat hij langzaam afremt. Ik weet het echt niet hoe ik het moet vertellen. Het voelt echt raar aan.

                #18137810
                Navy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 August 2005

                  Normaal is dat de auto na een paar seconden, bij afremmen op de motor, de brandstoftoevoer afsluit. Dit blijft zo tot de motor ongeveer 1500 toeren draait, dan gaat de brandstoftoevoer weer open. Je kunt dat voelen door een schokje tijdens het afremmen op de motor.
                  Rem je dus af bij zeg 2000 toeren dan komt dat schokje vrij snel.
                  Is dat wat je bedoelt?

                  #18137811
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    als ie blijft schokken met afremmen, betekend dat dat de brandstof toevoer niet afgesloten word, en de auto juist minder snel afremt op de motor.

                    dit kan je in geval van een aanwezige board computer zien, de verbruiksmeter (momentaan verbruik) gaat dan ook niet naar 0,0L/100km bij gaslos boven de 2000 toeren.

                    Willem

                    #18137812
                    NoFear1696
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2012

                      ik weet niet of je een 2 massa vliegwiel hebt maar als die vast zit kan je de zelfde klachten krijgen.

                      #18137813
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        heeft ie niet, is nog het good’ol ein teilig swungrad, met F17 bakkie erachter.

                        Willem

                        #18137814
                        Igor_V
                          Lid sinds:
                          24 September 2006

                          Ben je er al achter, ik denk dat ik hetzelfde heb met mijn Astra uit 2003. Hij haperd ook met optrekken in de 1,2 en 3. Ben benieuwd wat het bij je was.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.