Auto remt slecht, handrem doet raar

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Auto remt slecht, handrem doet raar

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374707
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Tijdens de restauratie van mijn Ascona B heb ik achter grotere remcilinders geplaatst op de trommels.

      Tevens heb ik de handrem vervangen voor een hydraulisch exemplaar van QSP.

       

      Nu de auto weer op de weg rijdt (met apk ;)) vind ik dat hij nogal slecht remt.

      Ik weet dat een oude auto niet hetzelfde remt als een moderne (heb ook een Rekord E gehad), maar ik moet behoorlijk wat kracht uitoefenen om goed te kunnen remmen. Rem ik hard, dan blokkeren standaard altijd de voorwielen.

       

      Tevens is het geval dat wanneer ik rem, en de handrem bedien dat het rempedaal omhoog komt. Met andere woorden: de handrem pompt olie terug de HRC in..

      Wat gaat hier mis? tips?

      #18374726
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Welke hoofdremcilinder gebruik je en wat voor rembekrachtiger? Heb je een remkrachtbegrenzer ertussen?

        #18374755
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

           

          Originele HRC van een Open Ascona 1.9N, standaard rembekrachtiger.

          [img]https://i.imgur.com/wiVNHgQ.jpg[/img]

          Ja, er zit zo’n apparaat tussen met 4 aansluitingen:

          [img]https://i.imgur.com/O7PMdJI.jpg[/img]

           

          #18374756
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Heb jij zon handrem van QSP met dubbele cilinder? De voorste aansluiting voor de leiding van de cilinder op de handrem gaat naar de achterwielen en de achterste is ingaand als het goed is (Vanaf het reservoir). Je zou iets verharding in het pedaal moeten merken als de handrem dr op staat.

            #18374758
            McLambo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              Het is zon eenvoudige, met enkele cilinder. Hij zit goed aangesloten. Ik begrijp inderdaad dat het rempedaal harder moet worden omdat de handrem cilinder bij aantrekken de retourleiding moet afsluiten.(toch?)

              Echter komt het rempedaal omhoog. M.a.w: de handremcilinder pompt olie terug naar de HRC.

               

              Dat lijkt mij niet goed.

               

              Vraag 2 is: mag de HRC wel olie terugnemen als je het rempedaal bedient? Of zou hij retourstromen ook moeten afsluiten?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.