Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto ramen automatisch laten sluiten op ab
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2011 om 08:45 #17898939
@RISL wrote:
Hey, maar hij geeft aan in de handleiding dat het alleen werkt als je je sleutel in het slot steekt en je dan de ramen kunt dicht doen door de sleutel een aantal tellen ‘op slot’ te houden.
Bij mij is dat niet het geval. Denk je dat het dan wel werkt? Ik wilde er net aan beginnen toen ik je post zag.
Hou in dat geval anders gewoon de eerdere post’s aan. Zoals de andere al aangeven: ze hebben er succes mee ;)
3 september 2011 om 08:50 #17898940Ja, klopt, maar hij vertelt volgens mij bijna hetzelfde verhaal als de eerdere posts, maar dan met een extra massa.
Dus ik weet niet of iedereen z’n ramen kan sluiten met de sleutel in de deur?Heb al zoveel vreemde zaken meegemaakt met m’n Coupé dat ik er niet meer vanuit ga dat wat bij een ander werkt, bij mij ook werkt. Maar ik ga het toch zo dadelijk even proberen.
3 september 2011 om 08:54 #17898941Dat is begrijpelijk dan…
Tja, ik weet het zo niet zeker, nooit geprobeerd :hmmz
ff afwachten op reactie van de anderen dan maar :angel
3 september 2011 om 09:01 #17898942Okay, ja, ik heb al zo vaak andere kleuren draden gevonden in de motorruimte dan origineel, die bleken dan van het ‘originele’ LPG-systeem te zijn, maar later te zijn vervangen door een beunhaas. En ook doorgeknipte draden achter m’n dash die met kroonsteentjes weer met elkaar waren verbonden, niet aangesloten stekkers, ga zo maar door. En nu ik zo kijk bij de stekker waarover Haasje17 het had, staan de draden zo strak dat ik ze onmogelijk op elkaar kan solderen, hooguit even met een extra lusje ertussen. Maar vandaar dat ik ook echt even zeker wil zijn dat ik bij de juiste stekker zit en de juiste draden gebruik.
3 september 2011 om 09:04 #17898943How To staat ie ook in he…weet niet of je em daar al was tegen gekomen.
ff naar beneden scrollen naar t bericht van sander2.5v6
3 september 2011 om 09:17 #17898944Bedankt, ik kijk niet vaak op het Vectra-gedeelte (ik rijd zelf een Astra Coupé).
Maar heb het eerste probleem al…er zit bij mij geen bruine draad met zwarte streep. Op zoek dus naar welke kleur hier is toegepast…3 september 2011 om 09:26 #17898945@RISL wrote:
Bedankt, ik kijk niet vaak op het Vectra-gedeelte (ik rijd zelf een Astra Coupé).
Maar heb het eerste probleem al…er zit bij mij geen bruine draad met zwarte streep. Op zoek dus naar welke kleur hier is toegepast…Dan hoor ik graag welke draad dan de goeie is :D
Want me maatje heeft een astra g en die wil dit ook doen …3 september 2011 om 09:53 #17898946Ik heb net wel een bruine draad gevonden met zwarte streep en heb die verbonden met de blauwe draad met zwarte streep. Heeft geen effect op de ramen.
3 september 2011 om 11:10 #17898947Twee blauw-zwarte draden gevonden en verbonden, maar geen effect.
4 september 2011 om 10:55 #17898948Heb jij dan mischien een astra waarvan de bruin-zwarte draad mischien geel rood kan zijn?
4 september 2011 om 18:01 #17898949Ik weet het niet…zal morgen nog eens kijken. Maar ik hoorde zojuist van iemand van het Vectra-forum die het ook bij een Astra had aangepast en voor de safelock toch aan passagierszijde moest zijn…..
14 september 2011 om 16:28 #17898950Nou half uurtje hobby´en en ik ben iets duidelijker.
Bij mijn B1 uit ´96 werkt het (op de Safelock!!!) doorverbinden zonder relais. Enigste nadelen: mn functie van het kort indrukken van het sluiten van het raam werkt niet meer, moet deze dus ingedrukt houden om te sluiten/openen en t 2e: mn dakraam gaat nog niet mee.
De verwarring met de Engelse HowTo’s zit em dr in dat de bestuurderskant bij ons de passagierskant is. De bedrading loopt echter wel hetzelfde.
Testen is simpel: bij de NL passagierskant zit de ontvanger van de AB en het CV systeem. Hier zitten 2 stekkers in, zie plaatje:
De linker stekker loshalen en daar een draadje tussen klikken (kan voorzichtig de draadklem loshalen van het blokje.
Dan tussen de Blauw/Zwarte en Bruin/Zwarte zoals hierboven beschreven, een draadje bevestigen, en alles werkt! Scheelt weer solderen :jerry
Ik ga binnenkort weer verder prutsen om mn dakraam mee te krijgen, till then: good luck and enjoy :thumb
Greet Emiel
15 september 2011 om 10:21 #17898951Is bij mijn B2 zelfde draden gelust en nu moet ik knop vast houden voor helemaal sluiten of openen
Morgen maar eens andere kant proberen zien wat dat doet !!!!! :???:15 september 2011 om 14:36 #17898952@gwriemersma wrote:
Is bij mijn B2 zefde draden gelust en nu moet ik knop vast houden voor helemaal sluiten of openen
Morgen maar eens andere kant proberen zien wat dat doet !!!!! :???:Dat bedoel ik dus ook. Andere kant zelf nog niet uitgeprobeerd…
Is dus idd nog ff verder hobby’en ;)
16 september 2011 om 17:15 #17898953ik heb deze stekkers zitten aan de linkerkant maar ramen sluiten op cv doen het niet als ik ze doorverbindt
16 september 2011 om 17:24 #17898954Ik heb ze aan de linkerzijde ook met elkaar doorverbonden, dat werkt inderdaad niet.
Je moet de rechterzijde van de wagen hebben voor een juiste werking.16 september 2011 om 17:55 #17898955daar zit de kiekert en die kleur draden zitten daar niet heb ik net gekeken.
heb al van alles geprobeert maar via cv werkt er niks16 september 2011 om 21:38 #17898956@opelfreak1975 wrote:
daar zit de kiekert en die kleur draden zitten daar niet heb ik net gekeken.
heb al van alles geprobeert maar via cv werkt er niksramen al opnieuw ingeleerd?
en over wat voor een auto en bouwjaar hebben we het??
16 september 2011 om 23:24 #17898957vectra b2 1999
21 september 2011 om 14:55 #17898958Let op: B2 heeft andere kleuren aan die zijde zitten (passagierskant). Verder heeft ramen inleren geen zin, geen succes mee gehad.
21 september 2011 om 16:58 #17898959aan de linker kant moet je blauw zwart en bruin zwart met elkaar lussen
Het werk dan wel maar zoals eerder gezegd voor geheel openen en of sluiten moet je knop nu ingedrukt houden :(21 september 2011 om 18:45 #17898960@gwriemersma wrote:
aan de linker kant moet je blauw zwart en bruin zwart met elkaar lussen
Het werk dan wel maar zoals eerder gezegd voor geheel openen en of sluiten moet je knop nu ingedrukt houden :(Idem dus aan de rechter zijde…en inleren werkt niet. :roll:
29 september 2011 om 18:57 #17898962Ik heb toch echt aan de linkerkant twee draden gelust, en het werkt
perfect.
Ook gaan de ramen nog open en dicht als ik de knoppen even ingedrukt houd2 oktober 2011 om 18:03 #17898963heb het zojuist geprobeerd bij zafira A van `99
het werkt…. ramen open, uitstappen, deur op slot, en dan binen 10 tellen op safelock drukken,
en de ruiten sluiten.nu het dakraam nog :hmmz
het was eerst als volgt:
ramen en dakraam sluiten niet bij bedienen a.b.
zet je de wagen met de sleutel in slot op slot, en vervolgens nogmaals draaien en vasthouden,
gaan de ramen en dakraam dicht.
ruiten kunnen allemaal stapsgewijs of geheel bediend worden. 4 stuks
dakraam ook volgens normale procedure.nu is het anders:
functie als boven omschreven werkt niet meer.
ruiten kunnen allemaal nog wel stapsgewijs of geheel bediend worden, 4 stuks.
dakraam werkt nog steeds volgens normale procedure.bij het op slot zetten met A.B en vervolgens op de ,door ons niet gebruikte, safelock.
(wist niet eens wat het was en dat het erop zat :D) sluiten nu de 4 ramen wel,
indien het dakraam geopend is, sluit deze niet mee !!!of het draadje gaat er tussenweg, of het dakraam moet mee gaan.
anders heeft het geen nut.
aangezien wij het dakraam veel gebruiken, en ook veel vergeten af te sluiten
leek ons dit een ideale oplossing.hoor graag meer hierover.
oja.. de draden zaten aan de bijrijderszijde van de wagen.
dat links en rechts gedoe… veel te lastig.
betreft een nederlandse wagen :DHans
2 oktober 2011 om 20:34 #17898964 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.