Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto ramen automatisch laten sluiten op ab
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2011 om 10:23 #17898915
deze module werkt ook met het dakraam. max 4 ramen en 1 dakraam
de module bestaat uit een aantal weerstanden en birelais netjes gesoldeerd op op een print plaat.30 augustus 2011 om 10:31 #17898916@RISL wrote:
Bedankt voor de info!
Ik ga het ook snel proberen…zodra ik de middentunnel los krijg :???:Krijg ‘m niet los van de pook&handrem.
Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.
Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.
30 augustus 2011 om 11:13 #17898917@Haasje17 wrote:
@RISL wrote:
Bedankt voor de info!
Ik ga het ook snel proberen…zodra ik de middentunnel los krijg :???:Krijg ‘m niet los van de pook&handrem.
Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.
Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.
In die engelse handleiding is toch de middentunnel eraf om die draden door te verbinden? Ik heb die module niet, dus wilde het gewoon zo proberen met doorverbinden.
Ik heb de torx voor- en achter los. Onder de handrem….dus eerst dat ‘bakje’ onder de handrem eruit?
30 augustus 2011 om 11:28 #17898910@RISL wrote:
@Haasje17 wrote:
@RISL wrote:
Bedankt voor de info!
Ik ga het ook snel proberen…zodra ik de middentunnel los krijg :???:Krijg ‘m niet los van de pook&handrem.
Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.
Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.
In die engelse handleiding is toch de middentunnel eraf om die draden door te verbinden? Ik heb die module niet, dus wilde het gewoon zo proberen met doorverbinden.
Ik heb de torx voor- en achter los. Onder de handrem….dus eerst dat ‘bakje’ onder de handrem eruit?
Ik zie geen foto waar de middentunnel opstaat :hmmz
Deze bedrading zit zoals haasje al aangeeft rechts onder je handschoenenkastje …
Dus dat scheelt een hoop werk om je middentunnel te slopen …30 augustus 2011 om 11:47 #17898918Haha, ik snap al waar ik fout ga.
Het is de linkerzijde van de passagiersruimte op de foto. Maar het is natuurlijk een engelse handleiding, op een engelse auto (met stuur aan de andere kant).Dus jullie hebben inderdaad gelijk, het zit tegen de buitenkant van de wagen aan passagierszijde (lijkt me de meest neutrale omschrijving, gezien die rare Engelsen met hun stuur rechts?)
30 augustus 2011 om 11:52 #17898919@RISL wrote:
Haha, ik snap al waar ik fout ga.
Het is de linkerzijde van de passagiersruimte op de foto. Maar het is natuurlijk een engelse handleiding, op een engelse auto (met stuur aan de andere kant).Dus jullie hebben inderdaad gelijk, het zit tegen de buitenkant van de wagen aan passagierszijde (lijkt me de meest neutrale omschrijving, gezien die rare Engelsen met hun stuur rechts?)
:thumb
Erg he en dan nog links rijden ook :hmmzMaar als ik het dus goed begrijp …
Moet er een kastje in om alle electrische ramen volledig te laten werken ?
Ik zie dat een draadje door verbinden niet genoeg stroom geeft ?30 augustus 2011 om 12:02 #17898920Ik ga het komend weekend uitproberen. Werkt het niet naar behoren, dan schaf ik ook de module aan.
30 augustus 2011 om 17:50 #17898921Hey mensen,
deze link eerder in dit topic vermeld:
http://www.viperone.webspace.virginmedia.com/HOW2_WEB/how2.htm heb ik uitgeprobeerd en er zijn dus 2 manieren hoe je dit kan doen.
Ik heb er zojuist een how-2 over geschreven in de how-2 sectie van vectra, hij staat er op de laatste pagina.Het werkt in ieder geval perfect, ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Groetjes,
Sander30 augustus 2011 om 18:56 #17898922Okay, dus even voor de duidelijkheid.
Je hebt alleen die twee draden verbonden en je ramen sluiten volledig met één druk op de knop? Geen module, niet de knop ingedrukt houden?31 augustus 2011 om 06:10 #17898923Ik ben heel erg benieuwd ik heb gister in iedergeval het kapje weggeghaald om erbij te kunnen.
hier een paar foto’tjes
Ik wacht nog even het antwoord af van de laatst gestelde vraag en dan ga ik eventueel de kabels bruggen.Greetz D’Angelo
31 augustus 2011 om 07:08 #17898924@RISL wrote:
Okay, dus even voor de duidelijkheid.
Je hebt alleen die twee draden verbonden en je ramen sluiten volledig met één druk op de knop? Geen module, niet de knop ingedrukt houden?Inderdaad, ik heb alleen een foutje gemaakt voor degene die het willen hebben sluiten op safelock. Dan moet je aan de bestuurderskang het kapje loshalen en daar vind je een stekker met een helehoop kabels. En daar moet je dan de zwart/blauwe (zwarte draad met blauwe streep)draad doorverbinden met de bruin/zwarte (bruine draad met zwarte streep)
Ik zal anders morgen of vanavond even foto’s maken.. voor de duidelijkheid.
31 augustus 2011 om 07:34 #17898925Okay, dat is duidelijk.
Bij jou sluiten de ramen dus bij ‘op slot’ gaan ipv safelock?31 augustus 2011 om 09:33 #17898926Ze sluiten op safelock… heb namelijk aan de bestuurderszijde draadjes doorverbonden.. was een foutje van mij..
31 augustus 2011 om 10:05 #17898927Okay, ja, ik wil ze ook op safelock.
Ik dacht dat je bedoelde dat je ze verkeerd had verbonden om ze met safelock te sluiten.
Maar je had ze dus verkeerd verbonden, waardoor ze op safelock sluiten?Ik hoop wel dat ze helemaal sluiten, en niet dat je zoals bij de Vec-C1 van m’n ouders de knop op de sleutel ingedrukt moet houden. Is het bij jou ook één druk op de knop of moet je ‘m ingedrukt houden?
31 augustus 2011 om 10:24 #17898928@RISL wrote:
Okay, ja, ik wil ze ook op safelock.
Ik dacht dat je bedoelde dat je ze verkeerd had verbonden om ze met safelock te sluiten.
Maar je had ze dus verkeerd verbonden, waardoor ze op safelock sluiten?Ik hoop wel dat ze helemaal sluiten, en niet dat je zoals bij de Vec-C1 van m’n ouders de knop op de sleutel ingedrukt moet houden. Is het bij jou ook één druk op de knop of moet je ‘m ingedrukt houden?
Ik had ze goed verbonden alleen je aan de verkeerde kant laten kijken.
Hoef mijn knop niet in te houden. Ramen sluiten volledig. Zal vanavond proberen filmpje te maken.31 augustus 2011 om 11:11 #17898929Sorry voor het vele vragen, maar het wordt me steeds onduidelijker.
Heb je ze nou aan bestuurderszijde of passagierszijde verbonden?
Want ik wil ze dan exact werkend zoals bij jou, op safelock zonder de knop ingedrukt te houden.31 augustus 2011 om 11:20 #17898930bekabeling zit aan de passiegiers kant voor net onder dash tegen rechtervoorwiel als ware
31 augustus 2011 om 11:25 #17898931Zoals op me foto ?:)
31 augustus 2011 om 11:28 #17898932@DMLB ceo wrote:
Zoals op me foto ?:)
Zoals op jou foto kun je de bedrading vinden voor sluiten bij sluiten van de deuren.
Wil je sluiten bij safelock moet je aan de andere kant zijn..
Aan de bestuurders kant. Zit een groene stekker met diverse draden.31 augustus 2011 om 11:40 #17898933Bedankt, dan ga ik toch maar de andere kant open maken.
Ik laat op warme dagen me ruiten nog wel eens een stukje open staan hier op de zaak.
Dat lijkt me dan een probleem aangezien ik me deuren dan niet op slot kan doen.
Uiteraard zou een slanke arm vooralsnog me deur pin omhoog kunnen halen als de ramen een stukje open staan.
Toch geeft het me een stukje gevoel van veiligheid als me deuren wel op slot zitten.
Dus aan de andere zijde zou ik de BLACK/BLUE & BROWN/BLACK moeten kunnen vinden en die vervolgens bruggen.D’Angelo
31 augustus 2011 om 11:58 #17898934Ik ga ‘m ook aan bestuurderszijde open maken.
@ DMLB ceo: als je je ramen open wil laten, maar wel je safelock op je deuren (zodat ze de pin dus niet omhoog kunnen trekken om de deur open te maken), dan moet je dus aan passagierszijde zijn.
31 augustus 2011 om 12:38 #17898935Dat zou kunnen maar dan moet je wel je auto eerst op slot doen en dan je ramen open…
2 september 2011 om 12:31 #17898936Heb zojuist ook even de kabels met elkaar verbonden,
en ik moet zeggen het werkt perfect.Alleen uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het niet veel ga gebruiken
Heb eigenlijk bijna nooit mijn ramen open, en als het gebeurt doe ik ze gewoon dicht in de auto.Eigenlijk is het gewoon een leuke gadget :thumbup :thumbup :thumbup
3 september 2011 om 06:30 #17898937http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf Even voor de mensen die het met safe lock willen sluiten ikheb een hele duidelijke handleiding gevonden en deze werkt ook prima.
3 september 2011 om 08:07 #17898938Hey, maar hij geeft aan in de handleiding dat het alleen werkt als je je sleutel in het slot steekt en je dan de ramen kunt dicht doen door de sleutel een aantal tellen ‘op slot’ te houden.
Bij mij is dat niet het geval. Denk je dat het dan wel werkt? Ik wilde er net aan beginnen toen ik je post zag.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.