auto poetsen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen auto poetsen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219212
    Erwin_Astra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2009

      goedemorgen,

      Ik heb een vraag over het poetsen van de auto:sleeping
      Langs mijn wielkasten en vooral op de achterbumper zitten bij mij allemaal kleine zwarte plekjes..
      ik denk dat het een soort teer/asfaltachtige toei is dat ik maar niet van de auto af krijg..:hmmz

      is hier een soort van poetsmiddeltje voor??
      ik hoorde iemand over: dat moet je er af kleien??:hmmz

      ik hoor graag tips:)

      mvg,
      Erwin

      #17647712
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Dat is waarschijnlijk remstof.
        Meestal vind je dat terug op je velgen, maar het kan opwaaien. Het is heet als het van je remblokken af komt en hecht zich omdat het dan kleverig is.

        Met velgenreiniger moet je dat wel weg kunnen krijgen.
        Kleien is ook een optie. Er is een zogeheten klei die je gebruikt als plakmiddel om alle rotzooi uit je lak te trekken. Beetje a-la play-doh klei. Funky kleurtje enzo.

        #17647713
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          heb ik op men witte astra ook last van. Echt een hel om het er af te krijgen. Met een klein beetje ontvetter kwam het er uiteindelijk goed af. Velgenreiniger zou ik NOOIT op de lak durven te gebruiken, zou kunnen gaan inwreten op je vernis met alle gevolgen van dien!

          #17647714
          Desperado
            Lid sinds:
            4 September 2008

            Die kleine zwarte vlekjes.

            Krijg je er perfect mee af met die klei van mequiars.

            #17647715
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              origineel gepost door Goossens Bjorn
              heb ik op men witte astra ook last van. Echt een hel om het er af te krijgen. Met een klein beetje ontvetter kwam het er uiteindelijk goed af. Velgenreiniger zou ik NOOIT op de lak durven te gebruiken, zou kunnen gaan inwreten op je vernis met alle gevolgen van dien!

              Veel velgen zijn ook gelakt ;) Daar kan je ook gewoon velgenreiniger op doen. Niks mis mee volgens mij, en anders probeer je het eerst op een onopvallend plekje.

              #17647716
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                ik zou ZEKER geen velgenreiniger op je lak spuiten.
                die zwarte vlekjes is wss inderdaad een soort van teer.
                Ik zie het op mn witte Ascona heel vaak,eens in de zoveel tijd maak ik m dan schoon met een doek met wasbenzine,vliegt er dan af.Daarna alleen wel weer in de was zetten natuurlijk.

                #17647717
                ColinH
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2009

                  Gewoon beetje Commandant 4 (groene blikken), daarna was erover en klaar..

                  Ik heb geen idee wat het is, ik dacht altijd dat het van het asfalt afkwam, aangezien je het ook vaak ziet op de voorkant van een auto..

                  Gr.

                  #17647718
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    teerspettertjes,haal je eraf met wasbenzine (of remmenreiniger) ,daarna wel weer even in de was zetten.
                    Overigens,harsdruppels van de bomen,gaat het beste eraf met brandspiritus (dat blauwe spul),ook daarna weer in de was zetten uiteraard.

                    #17647719
                    2e-c14nz
                      Lid sinds:
                      5 June 2009

                      Pas alsjeblieft op met spul van commandant!! Alleen in de uiterste gevallen gebruik ik het, dus eigenlijk bijna nooit. :sleeping

                      #17647720
                      ColinH
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 July 2009

                        origineel gepost door 2e-c14nz
                        Pas alsjeblieft op met spul van commandant!! Alleen in de uiterste gevallen gebruik ik het, dus eigenlijk bijna nooit. :sleeping

                        Hoezo ??

                        Mijn Astra F glom als een gek,

                        En mijn ex collega gebruikte het o.a. voor zn rooie lak, 7 jaar oud en 1,5 miljoen km (toen de foto gemaakt werd),

                        Dak lijkt wel vaal op deze foto, maar dat was niet zo.

                        Je moet wel was (AutoGlym) gebruiken uiteraard.. minimaal 1 keer in 2 weken wassen en soms de auto helemaal in de was zetten.. Maar dat is zoiezo aan te raden..

                        Gr.

                        #17647721
                        Erwin_Astra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2009

                          Vorige week heb ik de teer deeltjes van de auto gehaald,
                          dit met een soort sponsje en van dat insecten reiniger, en het werkte perfect:P

                          #17647722
                          Ghanz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2005

                            we hebben hier nog een rode wagen staan, nha rood..
                            bij aankoop roze :D, en heel smerig.

                            eerst gewassen, ff vlug. alles wat blijft zitten moest maar blijven zitten :P
                            vervolgens in de weer met de commadant 4 ff poetsen, en whala…
                            een rode auto kwam te voorschijn, voor mij dus superspul dat commadant,
                            je moet het enkel weten te gebruiken :cool:

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.