Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Auto kopen: lenen of sparen? Wat is het beste volgens u?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2010 om 20:30 #17620471
Zal wel niet reageren hier en hopen dat zoveel mogelijk mensen em invullen……….alleen ik snap vraag 4 niet helemaal, die heeft niks met het doel van deze enquete te maken. Vragen zeker niet gevalideerd:D
25 februari 2010 om 20:43 #17620472die Detre zie je niet meer,die wou alleen zn onderzoekje promoten:sleeping
25 februari 2010 om 20:49 #17620473Als je m zo niet kan betalen ;koop dan n fiets;)
Mensen lenen wel voor gekkere dingen dan n auto; maar het is dikwijls een straatje zonder einde.
Een maat van me is 2 autoleningen aan het afbetalen (1 totall loss gereden ; 1 spontaan afgefikt)
En nu rijd ie al 2 jaar met n corsa van 250 euro terwijl ie nog 600 euro per maand afdokt voor auto’s die al lang gerecycleerd zijn tot schroot.25 februari 2010 om 21:32 #17620474dit is toch SPAM of niet ??
25 februari 2010 om 22:01 #17620475AnoniemLid sinds:
1 January 1970mij is altijd geleerd :
je kan niet de huid verkopen
voor je de beer geschoten hebtmaw
je kan geen geld uitgeven wat je niet hebten een auto met 2 banken heb ik al gehad
voorbank + achterbank
1 met 3 wordt me teveelvoorbank,achterbank + rabobank
heb nog wel 1 met 1 bank
das m,n chevy pick upvan 78 dus ja 97 vind ik vrij jong voor n auto:P:P
26 februari 2010 om 11:55 #17620476ik heb niet eens gekeken hoor,maar hebben ze het over lenen voor een 97er auto???
Das 13 jaar oud,wat zal dat waard zijn? 1000/1500 euro? voor een normale auto he,niet een vertroetelde of verbouwde.
Als je dat niet eens hebt staan dan moet je naar mijn idee geen auto gaan rijden.
Dat zou inhouden als je wat reparaties krijgt dat je dat ook niet kan betalen,beetje kansloos hoor!26 februari 2010 om 15:40 #17620477AnoniemLid sinds:
1 January 1970had je beter wel ff kunnen lezen in t start topic
wist je ook waar je t over had;)26 februari 2010 om 20:53 #17620478je kan beter een auto lenen en zelf lekker door sparen.;)
27 februari 2010 om 15:18 #17620479:agentals je zelf het geld niet hebt voor een auto moet je er ook geen kopen met geleend geld.
snappen ze nu helemaal niets????:wtf27 februari 2010 om 15:22 #17620480Wel mooi dat iedereen het zo goed weet terwijl gewoon bewezen is dat het er vaak anders voor staat. Maar goed, ik heb het vroeger wel gedaan, maar daar ook zo voor geboet dat ik het echt iedereen kan afraden!!
Na de vervelende ervaringen hou ik me dus wel aan de spreuk (weet zo niet meer van wie) : Beter gelast dan geleast..
27 februari 2010 om 16:52 #17620481Ik heb als opelverkoper genoeg auto verkocht waar geld van de bank bij moest.
Daar wordt 2% rente per maand betaald met een looptijd van 60 maanden.
een poot uitdraaien dat gebeurd er dan,vaak zijn het niet de slimste mensen die de boel financieren.
Ze willen maar 1 ding en dat is die auto en de rest zien ze wel.
Dealer is wel blij met een financiering,wint ook hij verdiend er aan .
Zowel aan de auto als de financiering27 februari 2010 om 17:02 #17620482Sommige vragen waren een beetje lastig te beantwoorden. Zoals de vraag met hoelang ik zou moeten sparen om men huidige auto te betalen..
begint het bij 3 tot 5 jaar :’) met een maand heb ik em bij mekaar, zo duur was ie niet haha :P
28 februari 2010 om 21:55 #17620483ja mooi he iedereen zegt ik leen geen geld voor een auto
maar als je ziet wat er rond rydt aan auto,s [nieuwe]
dat kan nooit zo cash betaald zyn
en als je groot wil doen tegen over andere moet je toch wat
ik zou het ook nooit zo gauw doen
maar je heb van die appelflappen28 februari 2010 om 22:19 #17620484origineel gepost door wagoneer
ja mooi he iedereen zegt ik leen geen geld voor een auto
maar als je ziet wat er rond rydt aan auto,s [nieuwe]
dat kan nooit zo cash betaald zyn
en als je groot wil doen tegen over andere moet je toch wat
ik zou het ook nooit zo gauw doen
maar je heb van die appelflappenLeasen ? mensen die via hun werk een dikke auto rijden ? Men buurman rijd ook een insignia maar die is van de zaak. Prive rijd hij een Golf 4 maja aan de buitenkant van de insignia weet je niet dat ie van de zaak is..
1 maart 2010 om 13:11 #17620485origineel gepost door GlennGSI
Leasen ? mensen die via hun werk een dikke auto rijden ? Men buurman rijd ook een insignia maar die is van de zaak. Prive rijd hij een Golf 4 maja aan de buitenkant van de insignia weet je niet dat ie van de zaak is..
Dat zie je pas als je achter ze rijdt, aan hun rijgedrag..
een ”EIGEN” (zei het zelf of door de bank betaald) nieuwe auto zijn ze een heel stuk zuiniger op.
Willem
1 maart 2010 om 13:33 #17620486Niet helemaal mee eens Willem.
Ik ben op bijna alle auto’s zuinig, heb zelf een tijdje een auto van het werk gehad, en hier was ik ook zuinig op. Zette hem zelfs in de was etc.
Om even ontopic te gaan:
Geld lenen doe ik alleen voor een huis.
Wil ik nu iets hebben, en heb het geld niet: dan houdt het op.
Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt vindt ik.Gr Lars
1 maart 2010 om 18:24 #17620487ja maar leas auto is niet van je zelf en we hadden het over eigen auto en niet van de baas toch
3 maart 2010 om 21:21 #17620488ik zou nooit gaan lenen voor een auto of iets van luxe als ik dan zou moeten kiezen tussen fietsen of lenen zou het fietsen worden
4 maart 2010 om 22:43 #17620489origineel gepost door mantaman19
ik zou nooit gaan lenen voor een auto of iets van luxe als ik dan zou moeten kiezen tussen fietsen of lenen zou het fietsen wordenfiets of auto >> toch maar de auto, auto’s met apk heb je al voor minder dan 500 euro, tis dan vaak niet veel auto, maar je hebt er wel een auto voor..
en 500 euro, dat kunnen de meeste wel missen als de nood hoog is..
Willem
5 maart 2010 om 09:05 #17620490ik heb ooit ns voor een maatje voor 50 euro een D Kadett versierd,heeft ie gewoon nog 3 jaar mee gereden,af en toe wat olie erbij,verder zelfs nooit maar onderhoud gedaan………
Daar hoef je dan weer niet voor te lenen!6 maart 2010 om 08:27 #17620491AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb ook al eens voor tijdelijk (eigen auto flink stuk)een e kadettje gekocht voor 250 eurie
heb er zelf n half jaar in gestuurd (toen had ik m,n eigen weer hersteld)
toen heb ik de dett aan me zus gegeventoen heb ik er voor haar nog 2 x een nieuwe apk opgemaakt
(met heel weinig kostten)
en ten slotte heeft zij hem ingeruild
en kreeg er toen nog iets van 60 euro voordus goedkoper kun je haast niet rijden
dus niets om je voor in de schulden te moeten steken omdat je liever in een autotje zit ipv op n fiets;):jerry:jerry
6 maart 2010 om 11:41 #17620492Een ‘spaar-lening’ misschien ? :jerry
Je kan best lenen voor een auto, tuurlijk wel. Ligt er alleen aan vanuit welk oogpunt en met welk doel.
Als je doet omdat jij graag een dikkere bak dan je buurman op de oprit wel hebben, dan ben je niet slim bezig,
Maar stel jij hebt een eigenbedrijf, en wil groeien, of vernieuwen wil daar nieuwe wagens (personen of bestel, vracht- etc.) voor aanschaffen en het geld is er, kan je natuurlijk dit in 1 keer betalen, maar je maakt wel je onderneming minder liquide hiermee. Als je het gaat financieren ondervang je dit, en houdt je ‘t grootste gedeelte in de onderneming.
origineel gepost door asconahobbyist
je auto zakt sneller in waarde als dat je af kan lossen,dus nooit lenen voor een auto!Dit ligt er aan. Niet altijd ! Maar doorgaans wel ja.
Afhankelijk van de brandstof en het doel van het voertuig kunnen deze nog al eens bijna gelijk uitkomen. (restwaarde).
Daarbij zijn er ook 2 rest waardes (meer voor ondernemingen van toepassingen) een intrisieke en een op papier (boekwaarde)origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Om even ontopic te gaan:Geld lenen doe ik alleen voor een huis.
Wil ik nu iets hebben, en heb het geld niet: dan houdt het op.
Je kunt geen geld uitgeven wat je niet hebt vindt ik.Gr Lars
Feitelijk klopt het wel, maar is wel vrij zwart-wit. Zie bovenstaande, maar het ligt denk ook aan het doel waarvoor. Als je dik wilt doen en je koopt een auto prive is het verre van verstandig denk. Is er noodzaak, en beroepsmatig (commercieel doeleinde) is het echt niet raar, en misschien zelfs verstandig (afhankelijk van omstandigheden)
Aangaande een huis klopt. Een huis daalt meestal niet in waarde.. (hoewel.. momenteel..)origineel gepost door louwe 16 klepper
mij is altijd geleerd :je kan niet de huid verkopen
voor je de beer geschoten hebtmaw
je kan geen geld uitgeven wat je niet hebthehe. Is een mooie idd. En ergens klopt ‘ie ook.
Maar toch kan ik op de beurs handelen met aandelen die ik niet bezit, nooit in handen zal krijgen, en daar geld mee kan verdienen… (en afhankelijk van hoe, hoogstens alleen me inzet volledig verliezen) ;)14 maart 2010 om 11:12 #17620493ben ik tot nu toe de enigste die er voor uit wilt komen die wel wilt gaan lenen voor een auto.
ik zit heel sterk te denken om een nieuwe corsa aan te schaffen, niet gelijk de duurste maar ook geen instapper,
ja 1/3 van de nieuwprijs met inruil van mijn eigen auto + cash spaargeld heb ik wel maar de andere 2/3 niet. en dan spreken we nog van een 8 a 9000 die overblijft die heb ik nu niet morgen niet volgend jaar niet, zo zijn er velen.
maar ik lees me eigen wel heel goed in, ik probeer omdat over de aanschaf tog wel een maand of 3 a 4 overeen gaat nog wel wat extra geld van me eigen bij te leggen, en dan heel goed de voorwaarden lezen.
en ja je betaalt de auto misschien wel 0.3 keer meer maar dat is nou eenmaal zo, als ik daarvoor een hele goeie auto heb waar ik jaren in vooruit kan prima.14 maart 2010 om 16:08 #17620494sparen…
niks lenen.
enkel en alleen je hypotheek,dat is/lijkt mij het verstandigste…
En wie toch wil lenen moet dat zelf weten :)14 maart 2010 om 17:56 #17620495lenen voor een splinternieuwe wagen kan geen kwaad deze autos moeten toch de eerste drie jaar omnium verzekerd worden .dus als je hem opeen duwt krijg je een nieuwe terug alsje ten minste goed verzekerd bent .hebben van de zomer nog een nieuwe fiesta voor het vrouwtje gekocht het geld was er voor de auto volledig te kunnen betalen .maar hebben toch voor de helft geleend kwestie van niet zonder spaarcenten te zitten.want wat heb je er aan al jespaarcenten aan een auto uitgeven en een week later bv de verwarming kapot en geen spaar geld om het te maken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.