Auto komt niet op temperatuur

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Auto komt niet op temperatuur

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18444990
    Bahir
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2018

      Beste leden,

      Ik heb een Vectra C GTS 1.8 ZXER uit 2007.

      Op 27 oktober ging mijn motor temp. schommelen.

      28 okt. naar garage geweest, uitgelezen en gaf meteen aan dat het om thermostaat gaat. Deze meteen vervangen. Auto deed het tot 12 november gewoon normaal. Temperatuur kwam netjes op peil en alles was vanouds. Ruim 500km mee gereden sinds vervangen thermostaat.

      Op 13 november een rit gemaakt van 20 km, eerste 5 km kwam de auto niet op temperatuur (vond ik vreemd). Daarna op snelweg geraakt, kwam de temp licht omhoog tot 80 graden (bedrijfstemperatuur is 90/95 graden). Toen ik constant 100km pu reed, ging de temperatuur omlaag naar 0 graden en bleef daar. Afslag genomen, beetje in stad gereden, kwam de temp weer op 80 en bleef daar, verwarming deed het goed, werd goed warm.

      Auto geparkeerd, uitgezet. 10 min later weer gaan rijden. Toen kwam de auto weer op bedrijfstemperatuur van 90/95 graden. Gehele weg terug… Meteen langs gegaan bij de zelfde vaste garage, uitgelezen en deze gaf meteen aan dat het om een kapotte thermostaat gaat…!? Garage gaf aan dit verder uit te zoeken bij de dealer…

      Vandaag, 15 november weer een ritje van 30 min gemaakt, auto constant op 80 graden, tijdens het rijden ging de temperatuur licht omlaag. Ik stond stil bij een stoplicht, toen besloot ik even auto aan en uit te zetten. Zo gezegd, zo gedaan, en Viola. Auto kwam weer netjes op bedrijfstemperatuur en bleef daar tot terugweg naar huis, verwarming werd netjes warm…

      Ik vroeg mij af of andere ook ervaringen mee hebben gehad? Zo ja, waar moeten wij naar kijken/zoeken..? Sensoren in de war..? Toch weer een ander thermostaat..? Gaarne jullie reacties!

      Gr, Bahir

      #18452236
      HansJohan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 December 2018

         
        <p style=”text-align: center;”>Ik heb hetzelfde ” probleem ” Bahir</p>
        Kachel  wordt normaal warm ,maar temp.meter blijft in de hoek hangen.

        Temp.voeler / sensor defect ?

        Thermostaat gaat gewoon open.

        Als ik oorzaak vind,meld ik je dit

        #18454388
        astradriver1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 August 2020

          Ik had het zelfde probleem,dealer uitgelezen.

          De thermostaat blijft open staan.

          Na vervangen werkt alles weer normaal.

          Gr patrick

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.