auto denkt dat achterklep open is.

Forumindex Forums Modellen Astra auto denkt dat achterklep open is.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228705
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Vandaag (alweer) een nieuw probleem met mijn auto (Astra h hatchback uit 2005).

      De auto denkt dat de kofferbak open is. Het viel me vanochtend op dat de kentekenverlichting aan was ’s ochtends (dit was niet het geval toen ik hem gisteravond op slot had gedaan). eff de kofferbak open en dicht en het was weer goed. Tijdens het rijden ging het lampje van de achterklep in de teller snel en onregelmatig knipperen met het irritante toontje, even gestopt en de achterklep open en dicht gedaan, hierdoor was het weer even opgelost. Even later weer hetzelfde en zo door…….

      Als ik de auto start gaat hij ook meteen piepen en het lampje gaan flikkeren, de achterklep open en dicht helpt dan gewoon weer.

      Ik had even gekeken of er zo’n schakelaartje zit maar die kon ik niet vinden (zit die soms in het slot verwerkt ofzo?)

      #17762569
      Laagvlieger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Wordt een nieuw slot. Schakelaartje zit daar in verwerkt.
        Wat je nog even kan doen is controleren of het stekkertje op het slot er niet uitgelopen is. Dat heb ik ook al 2X meegemaakt bij een Astra-H/Zafira-B.

        #17762570
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          leuk…. weer 100 euro :puke

          ik zie er in epc 2 staan:

          1 13126497 51 76 323 SLOT, COMPLEET, ACHTERKLEP (VOOR BESCHERMING TEGEN DIEFSTAL)

          1 13117285 51 76 322 SLOT, COMPLEET, ACHTERKLEP (BEHALVE BESCHERMING TEGEN DIEFSTAL)

          Welke van de 2 moet ik hebben? Morgen dan maar wel eerst die kabel checken.

          één ding weet ik in ieder geval zeker, de volgende keer geen opel meer.

          #17762571
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            ik had het slot er zojuist even uitgehaald en er viel me direct iets op; op de pinnetjes bij de stekker zit behoorlijk wat corrosie, dit zou dus wel een oorzaak kunnen zijn (hoe kan hier ooit vocht bijkomen????). Ik heb het slot nog wat verder opengehaald en er zit een vrij standaard microschakelaartje in, deze is op zich ook nog wel los te vervangen, in ieder geval beter dan een slot van 90 euro.

            #17762572
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              maak de stekker eens goed schoon.

              en als de schakelaar kapot is en je kan m los vervangen kan je m zelf wel vervangen.

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.