Audio upgrade Corsa C

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Audio upgrade Corsa C

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207848
    Jordi – Corsa C
      Lid sinds:
      9 June 2008

      Ik wil wat gaan doen aan het geluid in de Corsa.
      Mijn vriendin vind het prima als het maar geen extra ruimte in beslag neemt en op de originele plaatsen.
      (wat kent ze me toch goed :D )

      Als ik de originele boxen vervangen voor wat kwaliteit boxen(compo voor, normaal achter) + een actieve subwoofer
      dit in combinatie met de standaard CD30 mp3.
      Krijg ik hier een beetje redelijk geluid uit of moet ik aan andere opties denken?

      Pioneer TS-WX77A

      #17432011
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dan ga je erop vooruit hoor.

        klinkt altijd beter :thumbup

        #17432012
        Jordi – Corsa C
          Lid sinds:
          9 June 2008

          Denk alleen dat het met een versterker beter klinkt, omdat de radio maar 4 x 20 watt is (correct me if i’m wrong)
          Ik weet alleen hoe ik een leuke installatie kan bouwen met versterkers :D maar i.v.m. de ruimte wil ik het eerst zonder proberen. Alle opties zijn welkom en wie heeft al geprobeerd in z’n eigen Corsa?

          #17432013
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            De standaard speakers vervangen levert inderdaad een een ander geluid op.
            Je zou eventueel een naar een Infinity compo set kunnen kijken, deze leveren een leuk geluid op zonder een versterker.
            JBL is ook wel leuk, maar heeft toch echt een goede versterker nodig om goed tot z’n recht te komen.

            Voor de sub zijn eventueel ook andere oplossingen mogelijk.
            Axton levert een 10 inch subwoofer (active) en het geluid is erg indrukwekkend, ik heb em een tijdje in m’n auto gehad (Corsa B) en m’n collega’s konden niet geloven dat die sub zo hard ging.
            Zal morgen eens het type nummer eens vragen voor je

            #17432014
            Powercorsa
              Lid sinds:
              26 October 2007

              De sub is ongeveer even groot als een bavaria kratje

              #17432015
              Jordi – Corsa C
                Lid sinds:
                9 June 2008

                hoe groot zijn eigenlijk de standaard boxen achter, 10 of 13?
                de TS-WX77A vond ik wel makkelijk omdat deze zo plat is.
                Ik weet ook niet of het wel zo makkelijk is om een versterker aan te sluiten op de standaard radio i.v.m. vervorming

                #17432016
                Powercorsa
                  Lid sinds:
                  26 October 2007

                  het type nummer is Axton AB20A

                  De Pioneer is inderdaad plat, maar heb je ook het oppervlakte gezien.
                  Het is mogelijk om een versterker aan te sluiten op een high input (indien aanwezig op de versterker).
                  Ik weet niet of iemand van het forum wel eens een high input heeft gebruikt?
                  Ik heb hiermee zelf geen ervaring mee hoe dit klink i.v.m vervorming.

                  #17432017
                  Jordi – Corsa C
                    Lid sinds:
                    9 June 2008

                    origineel gepost door Powercorsa
                    het type nummer is Axton AB20A……

                    Thanks! omdat de pioneer bijna over de gehele kofferbak ligt vond ik het wel handig, spulletjes er op klaar.
                    Geen idee wat dat met je geluid doet eigenlijk

                    #17432018
                    Powercorsa
                      Lid sinds:
                      26 October 2007

                      Persoonlijk zou ik er niets opzetten, dan zou ik hem tegen de achterbank aanschroeven.

                      Het geluid zal wat doffer klinken, waarschijnlijk merk je het zelf nog geeneens (tenzij je je kofferbak echt goed vol hebt liggen dan zal je het echt merken).

                      #17432019
                      Titanium
                        Lid sinds:
                        12 November 2006

                        Gaat een sub wel in combo met je standaart radio?

                        #17432020
                        Jordi – Corsa C
                          Lid sinds:
                          9 June 2008

                          Als het goed is wel

                          #17432021
                          Powercorsa
                            Lid sinds:
                            26 October 2007

                            Hangt heel erg af van het vermogen van de sub.
                            Bij 300 watt RMS moet je echt wel denken om de rest van de audio te gaan upgraden.
                            Anders krijg je heel veel bas met weinig mid en hoog.

                            #17432022
                            alphox
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Ik heb in de corsa c van m’n vriendin ook een cd30mp3 zitten, heb hier een Xetec USC Evo opgezet, zodat ik dus 3 lijnuitgangen heb (front,rear,sub -> sub is regelbaar met remote). Heb er een mac audio versterker opaangesloten en een axton versterker en een subwoofer van pioneer ingebouwd, gaat errug hard en klinkt lekker strak, neemt echter wel ruimte in, ben bezig een dubbele bodem te maken, zodat ze toch nog spullen mee kan nemen :)

                              maar zo’n xetec is zeker een aanrader mocht je bv een goeie compo + versterker dr in willen doen… heb ‘m in me eigen astra gtc ook op een cd30mp3 zitten en speelt ook super :)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.